"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ ekyklos πρόσκλησις..-Ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων μηνός Δεκεμβρίου 2024..-ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ:ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ..-EUROPEAN BANK's update ..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κοινοβουλευτική δράση..-Maritime Affairs and Fisheries Newsletter..-ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 31.12.202..-Συγχώνευση Ληξιαρχείων..-Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του ν.5143/2024.»..-Πρόσκληση υποψήφιων ε κλάδων ΤΕ και ΔΕ για υποβολή αίτησης-δήλωσης.....-IMF Podcasts..-IMF: Growth in Sub-Saharan Africa is Diverging..-"EΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ webinar..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-APEC Recognizes Champions of Sustainability with 2024 BCG Award ..-ΑΣΕΠ νέα ..-EUROPEAN CONFEDERATION OF THE FOOTWEAR INDUSTRY(CEC),update..-WorldFootwear:4 από 198 Expo Riva Schuh & Gardabags awaits you..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ:Εξαφανίσεις και Εκμετάλλευση Ανηλίκων από Κυκλώματα..-ΑΑΔΕ: Αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε 700.000 ανήλικους, σταδιακά από τις 11/11..-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ,ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ:ολόκληρη η ομιλία του στο 17ο Συνέδριο των φορολογικών διοικήσεων του ΟΟΣΑ..-Επίδομα θέρμανσης 2023-24: Τι ισχύει για όσους αγόρασαν καυσόξυλα..-Προέδρου ΣτΕ κ. Πικραμένου επιστολή προς τον Πρόεδρο Ολομέλειας Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων ..- ‍ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ: Βιντεοσκοπημένο Σεμινάριο Νομικής Βοήθειας .....-«Καθορισμός της διαδικασίας θέσης των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων και μοτοσυκλετών..."..-ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΞΑΑΑ 2024 - ΝΕΟ Δ.Σ...-Ευάγγελος Βενιζέλος, "Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική" , εκδόσεις Αρμός 2024..-ENYΠΕΚΚ/ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ:ενημέρωση..-ΠΑ.ΣΟ.Κ.:ενημέρωση..- COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΧΑΡΝΩΝ & ΦΥΛΗΣ:αιμοδοσία..-NASA's Earth Observatory,update..- WORLD FOOTWEAR weekly newsletter..-After Constantine Journal,update..-WTC Health Program eNews:We'll See You Wednesday!..-ΣτΕ αποφάσεις Ολομέλειας 1639/2024 και 1641/2024:"Στερείται εννόμου συμφέροντος ο ΔΣΑ για την ακύρωση αποφάσεων Υπουργού Δικαιοσύνης.."..-ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ:"ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΣτΕ: ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΙΚΑΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ"..-ΕΒΕΑ:Συμπλήρωση ερωτηματολογίου για την ενσωμάτωση της πλατφόρμας S.T.E.P......-EUROPEAN JOURNALISM CENTRE update..-The Clock is Ticking on Sub-Saharan Africa's Urgent Job Creation Challenge..-Ο Πιερικός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) στη Διεθνή Έκθεση WTM London 2024..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ Μ.Χ.Β. ..- ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ενημέρωση απο τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πρόσφατη δραστηριότητα..-NIH Health Information......-AHEPA update..-Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ):Ζητήσεις-Προσφορές Οκτώβριος 2024..-IMF update..-"OPEN" tv νέα..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"Περι ζα...ανεμομαζώματα...διαβολοσκορπίσματα":γράφει η Μ.Χ.Β...-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-ΕΒΕΑ:Έρευνα του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE.....-Αντίδοτο στο δηλητήριο της οχιάς από το ΑΠΘ και το ινστιτούτο Παστέρ..-Ε.Ε.Φα.Μ ενημέρωση..-ΕΒΕΑ επιχειρηματική ενημέρωση..-ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ:αγροτική ενημέρωση..-EUROPEAN COMMISSION Agricultural markets dashboard..-IMF latest news..-SPD update..-EUROPEAN BANK's update..- WORLD TRADE ORGANIZATION,s update..-KREMLIN's Weekly information newsletter..-AHEPA Visits Delaware Valley, Kicks off Journey to Greece Fundraising..-NATO update..-Prime Minister, Justin Trudeau,....-GAIN reports..- --

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ!!

ΕΥΔΑΠ

ΕΥΔΑΠ
Μια μικρή, δική σου κίνηση, φέρνει μία μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Σε ευχαριστούμε, που κλείνεις τη βρύση! Μάθε ακόμα περισσότερα για το πώς μπορείς να εξοικονομήσεις, κάθε μέρα, νερό, έξυπνα και εύκολα, εδώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..

Έλληνας ιατρός,πολιτικός,συγγραφέας,πανεπιστημιακός, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή

Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023

COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update

 

● Council of the EU
 
07/12/2023 11:36 | Media advisory |

(CHANGE OF ROOM) Press briefing ahead of the Economic and Financial Affairs Council of 8 December 2023

 

The press briefing ahead of the Economic and Financial Affairs Council will take place on Thursday, 7 December 2023 at 13.15. This briefing will be "off the record".

The press briefing will take place in a hybrid format: EU accredited journalists will be able to participate and ask questions either remotely or in person at the Justus Lipsius main press room.

To attend the event remotely, please use this link to register and have the possibility to ask questions.

Those who already registered for previous press events of the Economic and Financial Affairs Council do not need to do it again.

  • Deadline for registration: Thursday, 7 December 2023 at 11.00

Further instructions will be sent to all registered participants shortly after the deadline.

● Council of the EU
 
07/12/2023 11:34 | MEETING |

Agenda highlights - Foreign Affairs Council, 11 December 2023

 

The Foreign Affairs Council will exchange views on: the Russian aggression against Ukraine, the situation in Israel, the Gaza strip and the region, the Sahel, and the foreign policy dimension of economic security.

● Council of the EU
 
07/12/2023 11:42 | MEETING |

Agenda highlights - Eastern Partnership Foreign Affairs Ministerial meeting, 11 December 2023

 

The Eastern Partnership ministerial meeting will meet in Brussels to exchange views on the Partnership, take stock of its achievements and identify concrete recommendations for the future of the policy.

● Council of the EU
 
07/12/2023 11:21 | Press release |

Net-Zero Industry Act: Council adopts position to boost technologies for the green transition

 

The Council today adopted its position ('general approach') on a draft regulation establishing a framework of measures for strengthening Europe’s net-zero technology products manufacturing ecosystem, better known as the ‘Net-zero Industry Act’.

The main aim of this proposal is accelerating the industrial deployment of critical technologies needed to support the transition to climate neutrality, using the strength of the single market to reinforce Europe’s economic resilience and competitiveness.

"With the Net-Zero Industry Act, the European Union aims at achieving a global leadership in the green transition, using the technologies of the future to boost the competitiveness of our industry, create quality jobs and reinforce our open strategic sovereignty."
Jordi Hereu Boher, Spanish Minister for Industry and Tourism

Paving the way to net-zero technologies

The Act proposes to facilitate the conditions for investment based on a list of key technologies, by simplifying the permit granting procedures and prioritizing strategic projects. It also proposes to facilitate the market access of strategic technology products, enhance the skills of the European work force in these promising sectors (notably through the launch of net-zero industry academies) and create a platform to coordinate the EU action in this area. To foster innovation, the net-zero industry act proposes the creation of specific regulatory frameworks for the development, testing and validation of innovative technologies (known as regulatory sandboxes).

The Net-Zero Industry Act sets out the indicative benchmark of reaching 40% of production to cover EU’s needs in strategic technology products, like solar photovoltaic panels, wind turbines, batteries and heat pumps. The proposal also sets out a specific target for CO2 carbon capture and storage, with an annual injection capacity of at least 50 million tonnes of CO2 to be achieved by 2030.

Council's mandate

The Council position supports the main objectives of the Net-Zero Industry Act, but introduces several improvements, like enlarging the scope of application, clarifying the rules for permit-granting procedures, access to market and public procurement and promoting skills, research and innovation.

Scope and lists of technologies

As compared to the Commission proposal, the Council position increases the list of strategic net-zero technologies from 8 to 10, by including nuclear and sustainable alternative fuels. It also makes clear that this should not affect neither Member State’s right to determine their energy mix nor the allocation of EU funds during the current multiannual budget.

The mandate also enlarges the list of non-strategic net-zero technologies to biotech climate and energy solutions, other nuclear technologies and transformative industrial technologies for energy-intensive industries. Moreover, the Council position includes an Annex with a non-exhaustive list of products and components primarily used for the manufacturing of net-zero technologies. In addition, the mandate foresees a regular evaluation of the regulation in relation to the objectives set, which opens the door to include other relevant technologies in the future.

Permit-granting processes

Under the Council position, strategic net-zero technologies will benefit from streamlined and realistic permitting procedures and from additional support to crowd-in investments while still meeting EU and international obligations. In addition, the general approach includes the concept of net-zero acceleration areas that will help member states to identify synergies during the permit-granting processes projects.

CO2 injection capacity

The Council mandate includes CO2 transport and infrastructure in the scope of the provisions for CO2 injection capacity, thus enlarging the value chain for this sector. On the other hand, it excludes small oil and gas producers from their individual contribution to the Union-wide target for available CO2 injection capacity.

Public procurement and auctions

The general approach clarifies public procurement procedures to ensure secure, transparent, implementable and harmonised requirements for net-zero technologies as well as a diversification in the supply of strategic technologies to the EU, while safeguarding sufficient flexibility for contracting authorities. It clarifies, for instance, in which conditions public authorities can choose a provider that is not the cheapest one if it has a higher contribution to environmental sustainability and resilience of the Member state.

As regards auctions, the Council proposal allows Member States to apply both pre-qualification and award criteria. The Commission will define these criteria in an implementing act and will revise the volume auctioned based on an assessment on the functioning of the system.

Enhancing skills

While recalling that education is a national competence, the Council position supports the broad objectives for European Net-zero Industry Academies to replicate the successful model of the “European batteries academy” in the development and provision of training content adapted to the net-zero industry’s skills needs.

Regulatory sandboxes

The Council general approach keeps the possibility for member states to establish, at their own initiative, regulatory sandboxes. Start-ups should also benefit from the especial measures foreseen for the participation of small and medium-sized enterprises in the sandboxes.

Background

The Net-Zero Industry Act is one of the three key legislative initiatives of the Green Deal Industrial Plan, together with the Critical Raw Material Act and the reform of the electricity market design, to enhance the competitiveness of Europe's net-zero industry and support the fast transition to climate neutrality

In its conclusions of 26 and 27 October 2023, the heads of state and governments called on the Council and the European Parliament to reach a prompt agreement on the Net-Zero Industry Act, with a view to finalising the new bill before the end of the current legislative cycle.

Next steps

The general approach agreed today formalises the Council's negotiating position. It provides the Council presidency with a mandate for negotiations with the European Parliament, which adopted its own position on 21 November 2023.

General approach

Commission’s proposal

EU industrial policy (background information)

European Green Deal (background information)

● Council of the EU
 
07/12/2023 11:05 | Media advisory |

Press briefing - Agriculture and Fisheries Council of 10 and 11 December 2023

 

The press briefing ahead of the Agriculture and Fisheries Council will take place on Friday, 8 December 2023 at 13.00. This briefing will be "off the record".

The press briefing will take place in a hybrid format: EU accredited journalists will be able to participate and ask questions either remotely or in person at the Europa building press room.

To attend the event remotely, please use this link to register and have the possibility to ask questions.

Those who already registered for the previous press events of Agriculture and Fisheries Council do not need to do it again.

  • Deadline for registration: Friday, 8 December 2023 at 12.00

Further instructions will be sent to all registered participants after the deadline.

● Conseil européen
 
07/12/2023 10:27 | Déclaration et observations |

Intervention du président Charles Michel lors de sa rencontre avec le président de la République populaire de Chine, Xi Jinping

 

Merci Monsieur le Président. Nous souhaitons vous remercier pour votre hospitalité et votre accueil à l'occasion de ce sommet, et nous sommes heureux de vous rencontrer en personne.

Comme vous l'avez évoqué, ces derniers mois l'Union européenne et la Chine ont relancé un certain nombre de dialogues de haut niveau sur des sujets importants comme les questions liées au développement économique, au climat ou encore aux droits de l'homme. Et aujourd'hui, nous avons l'occasion de faire le point sur l'état de nos relations et nous espérons donner un nouvel élan à cette coopération entre la Chine et l'Union européenne.

Au mois de juin dernier, les 27 chefs d'État ou de gouvernement européens ont tenu un débat stratégique sur la relation entre l'Union européenne et la Chine, et nous sommes unis pour être engagés dans la poursuite d'une relation stable et mutuellement profitable avec la Chine, un engagement et une relation que nous souhaitons fondés sur les principes de transparence, de prévisibilité et de réciprocité. Très naturellement, nous allons aujourd'hui promouvoir nos valeurs européennes, y compris les droits humains et la démocratie. Naturellement, nous allons également défendre nos intérêts légitimes, et nous souhaitons coopérer avec vous sur des sujets mondiaux tels que, par exemple, le climat, les questions de santé et, bien entendu, les questions de sécurité et de stabilité.

L'Union européenne et la Chine sont d'importants partenaires commerciaux. Nous souhaitons établir des relations commerciales durables, équilibrées et équitables pour plus de prospérité pour nos populations respectives. Chaque jour, plus de 2 milliards d'euros de biens sont échangés entre la Chine et l'Union européenne. Cependant, le déficit commercial de l'Union européenne s'élève à près de 400 milliards d'euros. Nous souhaitons que des mesures concrètes puissent être discutées et mises en œuvre pour rééquilibrer cette relation.

Dans le contexte actuel, nous pensons comme vous que l'Union européenne et la Chine ont une responsabilité d'œuvrer en faveur de la paix et de la stabilité sur la base des principes ancrés dans la charte des Nations unies. Au moment où nous nous parlons, la Russie continue d'agresser l'Ukraine et de violer gravement la charte des Nations unies ainsi que l'intégrité territoriale et la souveraineté de l'Ukraine. Nous souhaitons pouvoir discuter avec vous sur la meilleure manière de résoudre cette situation et de soutenir les principes du droit international.

Il y a en ce moment une guerre tragique au Moyen-Orient. Le Hamas a brutalement attaqué le peuple d'Israël. Nous condamnons cette attaque et nous soutenons le droit d'Israël à se défendre. Cela doit se faire conformément au droit international et selon le principe de proportionnalité. La situation humanitaire à Gaza est désastreuse. Nous souhaitons être engagés pour apporter de l'aide humanitaire et pour soutenir une solution politique de paix fondée sur deux États. La paix et la stabilité sont importantes partout, et nous espérons pouvoir coopérer pour encourager l'Iran et les Houthis à ne pas provoquer une escalade régionale.

Nous sommes aussi attentifs à la situation en Asie. Nous sommes préoccupés par les tensions croissantes dans le détroit de Taïwan et dans la mer de Chine méridionale et, comme vous le savez, nous sommes opposés à toute tentative unilatérale de modifier le statu quo par la force ou la coercition, et nous maintenons notre position de reconnaissance de la politique d'une seule Chine.

Enfin, très rapidement, nous souhaitons continuer de coopérer avec vous pour le changement climatique, pour la santé sur le plan mondial et pour la sécurité alimentaire. La relation entre l'Union européenne et la Chine est une relation large et mature. Nous souhaitons faire preuve de franchise, de transparence, de respect. Nous espérons que ce sommet sera l'occasion de donner des impulsions nouvelles à notre relation sur le plan bilatéral, mais également à notre engagement sur le plan international. Je vous remercie.

● Council of the EU
 
07/12/2023 10:17 | Media advisory |

Press briefing - General Affairs Council of 12 December 2023

 

The press briefing ahead of the General Affairs Council will take place on Friday, 8 December 2023 at 12.30. This briefing will be "off the record".

The press briefing will take place in a hybrid format: EU accredited journalists will be able to participate and ask questions either remotely or in person at the Europa building press room.

To attend the event remotely, please use this link to register and have the possibility to ask questions.

Those who already registered for previous press events of the General Affairs Council do not need to do it again.

  • Deadline for registration: Friday, 8 December 2023 at 11.30

Further instructions will be sent to all registered participants after the deadline.

● Council of the EU
 
07/12/2023 07:19 | Media advisory |

POSTPONED - Press conference following the trilogue on artificial intelligence

 

Due to the fact that negotiations are still ongoing, the press conference following the trilogue on artificial intelligence scheduled for 08.00 has been postponed until further notice.

More information will follow with the new time.

● Council of the EU
 
07/12/2023 12:22 | MEETING |

Economic and Financial Affairs Council, 8 December 2023

 

Background brief - Economic and Financial Affairs Council of 8 December 2023

● Council of the EU
 
06/12/2023 21:12 | Press release |

European Health Data Space: Council agrees its position

 

EU member state ambassadors have agreed on the Council’s mandate for a new law that will make it easier to exchange and access health data at EU level.

The proposed regulation for a European Health Data Space (EHDS) aims to improve individuals’ access to and control over their personal electronic health data, while also enabling certain data to be reused for research and innovation purposes. It provides for a health-specific data environment that will help foster a single market for digital health services and products.

Currently, cross-border access to health data varies across the EU. The new rules aim to make it possible for a Spanish tourist to pick up a prescription in a German pharmacy, or for doctors to access the health information of a Belgian patient undergoing treatment in Italy.

"The digitisation of health data in the EU carries potentially vast benefits for patients, medical professionals and the research community, yet so far this potential has not been realised. The mandate agreed on today provides for an EU-wide data space that will enable us to share and access health data safely and efficiently."
Mónica García, Spanish Minister for Health

Easier access to health data for individuals

Under the new rules, individuals will have faster and easier access to electronic health data, regardless of whether they are in their home country or another member state. This will benefit EU citizens by facilitating better informed decisions and the provision of safer healthcare across borders. They will also have greater control over how that data is used. The infrastructure already in place to facilitate the cross-border exchange of electronic health data, MyHealth@EU, will be expanded. EU countries will also be required to set up a digital health authority to implement the new provisions.

Greater research potential

The EHDS will also provide researchers and policy-makers with access to specific kinds of anonymised, secure health data, enabling them to tap into the vast potential provided by the EU’s health data to inform scientific research, develop better treatments, and improve patient care.

A new platform, HealthData@EU, will be established to support cross-border access to health data. At national level, health data access bodies (HDABs) will review requests for access to data and issue data permits.

Ensuring interoperability

Currently, the level of digitalisation of health data in the EU varies from one member state to another, making it more difficult to share data across member-state borders. The proposed regulation requires all electronic health record (EHR) systems to comply with the specifications of the European electronic health record exchange format, ensuring that they are interoperable at EU level.

The Council’s position

The mandate agreed upon today develops the Commission’s proposal in a number of key areas:

  • greater clarity: the Council’s mandate provides clarity on issues such as the scope of the regulation, alignment with the General Data Protection Regulation (GDPR) and the criteria for providing access to electronic health data
  • steering groups: in its mandate, the Council proposes the creation of two steering groups, made up of member-state representatives, to manage MyHealth@EU and HealthData@EU; other stakeholders may be invited as observers to discuss relevant issues
  • governance: the mandate expands the role of EU member states in the proposed EHDS governing board and requires national digital health authorities to publish an activity report every two years
  • EHRs: under the Council’s mandate, the European electronic health record exchange format may have separate national and cross-border profiles
  • opting out: member states will have the discretion to allow patients to opt out of the new data-sharing system

The mandate also delays the application of the regulation to two years following its entry into force.

Next steps

The EU Council presidency now has a mandate to begin negotiations with the European Parliament as soon as possible, with a view to reaching a provisional agreement on the proposed regulation. The Parliament is expected to finalise its position on 13 December 2023.

Background

On 3 May 2022 the European Commission published a proposal for a regulation creating a European Health Data Space (EHDS). The proposal is the first of nine European sector- and domain-specific data spaces set out by the Commission in its 2020 communication, ‘A European strategy for data’.

The aim of the EHDS is to make it easier to access and exchange health data across borders, both to support healthcare delivery (‘primary use of data’) and inform health research and policy-making (re-use of data, also referred to as ‘secondary use of data’). It is considered a key pillar of the European Health Union.

EU health policy (background information)

● Council of the EU
 
06/12/2023 13:58 | Press release |

Capital markets Union: Council reaches agreement on improvements to EU clearing services

 

The Council adopted today a mandate to start negotiations with the European Parliament on a review of the European market infrastructure regulation and directive. The review aims to make the EU clearing landscape more attractive and resilient, to support the EU’s open strategic autonomy and to preserve the EU’s financial stability.

The European Market Infrastructure Regulation (EMIR) lays down rules on over-the-counter (OTC) derivatives, central counterparties (CCPs) and trade repositories. The proposed EMIR review contains several legislative measures to improve EU clearing services, notably by streamlining and shortening proceduresimproving consistency between rules, strengthening CCP supervision and requiring market participants subject to a clearing obligation to clear a portion of the products, which have been identified by ESMA as of substantial systemic importance, through active accounts at EU CCPs.

Main changes brought by the Council

The Council ensured that in practice it is feasible for supervisory authorities to apply streamlined supervisory processes, such as authorisation and validation procedures.

It strengthened the role of supervisory frameworks, while ensuring an appropriate division of tasks between national authorities establishing coordination at European level, in particular by establishing a Joint Monitoring Mechanism and providing ESMA with a coordination role in cross-border emergency situations.

The Council set a solid active account requirement (AAR) that will require certain financial and non-financial counterparties to have an account at an EU CCP, which includes operational elements such as the ability to handle the counterparty’s transactions at short notice if need be and activity elements so that the account is effectively used. This is ensured by a number of requirements, which have to be fulfilled by these accounts, including requirements for counterparties above a certain threshold to clear trades in the most relevant sub-categories of derivatives of substantial systemic importance defined in terms of class of derivative, size and maturity.

Background and next steps

Derivatives play an important role in the economy, but they also bring certain risks. This was demonstrated during the 2008 financial crisis, when significant weaknesses in the OTC derivatives markets became evident.

In 2012 the EU adopted the European market infrastructure regulation (EMIR). The aim was to:

  • increase transparency in the OTC derivatives markets
  • mitigate credit risk
  • reduce operational risk

The Commission presented a proposal on 7 December 2022 to review European market infrastructure regulation and directive in order to make our clearing landscape more attractive. The review aims at:

  • streamlining and shortening procedures for authorities to approve new activities or services as well as changes to risk models for CCPs, to make them more attractive to market participants
  • improve consistency between rules for banks and other pieces of financial sector legislation. This aims at allowing also e.g. insurance companies and funds to benefit from incentives (such as lower capital requirements) when clearing through an EU CCP
  • strengthening CCP supervision by establishing joint supervisory teams for certain tasks, facilitating the monitoring of cross-border risks to the EU throughout the clearing chain by the EU authorities that are part of the EU system of financial supervision and giving emergency powers to ESMA's CCP supervisory committee
  • requiring market participants subject to a clearing obligation to clear a portion of the products that have been identified by ESMA as of substantial systemic importance through active accounts at EU CCPs
  • enhancing powers of banks’ and investment firms’ supervisors to address concentration risk form exposures to CCPs
  • simplifying equivalence assessments under EMIR where risks involved in clearing in a third country are particularly low

Council negotiating mandate on EMIR Regulation

Council negotiating mandate on EMIR Directive

Capital markets union (background information)

● Council of the EU
 
06/12/2023 13:37 | Press release |

Daisy Chains: Council and Parliament reach agreement

 

The Council and the European Parliament today reached a provisional political agreement on the Daisy Chains proposal. The proposal is a targeted amendment of the Bank Recovery and Resolution Directive or (BRRD) and the Single Resolution Mechanism Regulation or (SRMR) to include targeted proportionality requirements to the treatment of ‘internal MREL’ in bank resolution groups.

Effective resolution

The BRRD requires banks and other credit institutions established in the EU to meet a minimum requirement for own funds and eligible liabilities (‘MREL’) to ensure an effective and credible application of the bail-in tool. Failure to meet MREL may negatively impact institutions' loss absorption and recapitalisation capacity and, ultimately, the overall effectiveness of resolution.

Where an MREL instrument is issued by a subsidiary within a banking group and directly or indirectly subscribed by its parent company, it is referred to as ‘internal MREL’. Under indirect subscription, the intermediate subsidiary must deduct its holdings of internal MREL from its own funds to ensure the integrity and loss absorbency of the MREL instruments.

New rules to avoid disproportionate effects

After analysis, the Commission found that the application of the deduction requirement on internal MREL could have a disproportionate detrimental impact for certain banking group structures, namely those operating under a parent holding company and certain operating company structures.

The Daisy Chains proposal aims to give the resolution authorities the power of setting internal MREL on a consolidated basis subject to certain conditions. Where the resolution authority allows a banking group to apply such consolidated treatment, the intermediate subsidiaries will not be obliged to deduct their individual holdings of internal MREL, thus preventing the detrimental effect identified by the Commission.

In addition, the proposal introduces a specific MREL treatment for ‘liquidation entities’. Those are defined as entities within a banking group earmarked for winding-up in accordance with insolvency laws, which would, therefore, not be subject to resolution action (conversion or write-down of MREL instruments).

On this basis and as a rule, liquidation entities would not be obliged to comply with an MREL requirement, unless the resolution authority decides otherwise on a case-by-case basis for financial stability protection reasons. The own funds of these liquidation entities issued to the intermediate entities will not need to be deducted except when they represent a material share of the own funds and eligible liabilities of the intermediate entity.

The provisional text agreed between the Council and the European Parliament clarify the concept and scope of liquidation entities and provide further detail on the conditions for the application of the consolidated treatment of internal MREL.

Next steps

The agreement found today is provisional and needs to be confirmed by member states’ representatives in the Committee of permanent representatives (COREPER) and by the European Parliament. Once endorsed, the legal text will be consolidated and formally voted in the European Parliament and the Council. The text will then be published in the Official Journal and enter into force 20 days later. The rules will start applying six months later.

Background

On the 18 April the European Commission adopted a legislative package known as the reform of the Crisis Management and Deposit Insurance framework (‘CMDI’) setting out amendments to Directive 2014/59/EU (the Bank Recovery and Resolution Directive or ‘BRRD’) and to Regulation (EU) No 806/2014 (the Single Resolution Mechanism Regulation or ‘SRMR’).

As part of the CMDI package the Commission also adopted a targeted amendment of the BRRD and of the SRMR as a separate legal instrument (the ‘Daisy Chains proposal’) to address specific issues on the treatment of ‘internal MREL’

The Council reached agreement on the proposal on 17 November 2023.

The Daisy Chains proposal, was presented as a self-standing legal instrument for the co-legislators to fast-track its adoption ahead of the remainder of the CMDI review proposals.

Council negotiating mandate for the Daisy Chains Directive

Adoption note for the Council negotiating mandate for the Daisy Chains Directive

Commission proposal on BRRD

Commission proposal on SRMR

Banking union (background information)






Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024