"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ YΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ,ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ:" Νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής .."..-ΙΜF update..-..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κοινοβουλευτική Δράση και Πολιτική Δραστηριότητα..-Εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου..-Κυκλοφόρησε και το 2ο βιβλίο της κ. Ιωάννας Μουσικούδη: "Οι Έλληνες της Μασσαλίας 1900 – 1950"..-Παρατηρητήριο Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας - Περιφέρεια Κρήτης..- EUROPEAN BANK's udpate..-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-Εκδήλωση ΕΒΕΑ -NED Club "Οικογενειακές επιχειρήσεις και Διακυβέρνηση"..-39η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος..-ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ:Χριστούγεννα..-Η «σχεδία» της πίστης και της λεβάντας ..-ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ Δ.Σ. ΑΧΑΡΝΩΝ (δημοσίευση με αίτημα αναγνωστών)..-ΕΒΕΑ Περιοδικό "ΑΝΑΠΤΥΞΗ"....-"EΘΝΟΣ" weekend..-Νέα από το «Ξεκίνημα»..-"KANTE MIA ΣΤΡΟΦΗ..": γράφει η Μ.Χ.Β*..-EUROPEAN CONFEDERATION OF THE FOOTWEAR INDUSTRY:"Οι ευρωπαϊκές και επιχειρηματικές ενώσεις Mercosur ζητούν την ταχεία σύναψη της EU-Mercosur FTA"..-BATA SHOE MUSEUM....-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πρόσφατη δραστηριότητα..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. ενημέρωση..-ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ αγροτική ενημέρωση..-EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ενημέρωση..-EUROPEAN BANK's update..-Prime Minister Justin Trudeau....-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-WORLD TRADE ORGANIZATIONS's interesting latest..-NATO latest..-IMF interesting update..-BOARD OF GOVERNORS OF THE FEDERAL RESERVE SYSTEM,update..-"Όχι στην αύξηση στα Δημοτικά Τέλη Διαμονής Παρεπιδημούντων: Επιστολή ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..- --

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ!!

ΕΥΔΑΠ

ΕΥΔΑΠ
Μια μικρή, δική σου κίνηση, φέρνει μία μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Σε ευχαριστούμε, που κλείνεις τη βρύση! Μάθε ακόμα περισσότερα για το πώς μπορείς να εξοικονομήσεις, κάθε μέρα, νερό, έξυπνα και εύκολα, εδώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..

Έλληνας ιατρός,πολιτικός,συγγραφέας,πανεπιστημιακός, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023

INTERNATIONAL MONETARY FUND,latest

 


Dear maria,

We just published a new blog—please find the full text below. 

Looser Financial Conditions Pose Conundrum for Central Banks

(Credit: IMF and Adobe Stock)

By Tobias AdrianChristopher Erceg, and Fabio Natalucci

Central banks aggressively hiked interest rates last year as inflation in many countries rose to the highest levels in decades. Now, falling energy prices are reducing headline inflation and fueling optimism that monetary policy may be eased later this year.

Such expectations have caused a sharp decline in global longer-term interest rates and boosted financial markets in advanced economies and emerging markets alike.

Though this may make it tempting to conclude that monetary policy is becoming overly restrictive and poised to cause an unnecessary economic contraction, investors may be too sanguine about progress on disinflation. While headline inflation has indeed fallen, and core inflation has receded slightly in some countries, both remain far too high. Central banks must therefore be resolute in their fight against inflation and ensure policy remains appropriately tight long enough to durably bring inflation back to target.

Aggressive tightening

After many years of low inflation, the surge in inflation during the pandemic recovery came as a surprise. Key factors driving inflation included supply disruptions, high energy prices following Russia’s invasion of Ukraine, and massive monetary and fiscal stimulus that fueled spending on housing and durable goods. Inflation topped 6 percent in more than four-fifths of the world’s economies, while increasingly broad-based price gains lifted expectations for further increases to multi-decade highs.


Central banks in emerging markets responded by sharply tightening policy beginning in 2021, followed by their counterparts in advanced economies. This led to a tightening of financial conditions globally through the fall of last year. As a result, global economic growth is now expected to slow this year, with divergent views on the extent to which unemployment would likely need to rise to cool hot labor markets.

Investor optimism

Since late last year, however, financial markets have rebounded strongly on retreating energy prices and signs that inflation may have peaked. In some economies, prices for goods included in core inflation measures, such as autos and furniture, have fallen.

These signs of progress in reducing inflationary pressures amidst continued strength in labor markets have offered reason to believe that policymakers may have succeeded in taming inflation with little cost to economic growth, a so-called soft landing.

In the United States and the euro area, market-based measures of inflation one year ahead have returned to near the central banks’ 2 percent target from 6 percent last spring. Gauges for several other advanced economies have seen similar drops. In emerging markets, such market-based measures of inflation one year ahead have also been falling, albeit at a slower pace.

Expected easing

These disinflation hopes have been accompanied by growing expectations that central banks will soon not only stop tightening policy but also reduce rates fairly quickly. In many economies, this has led to yields on long-dated government debt falling below short-dated maturities. Historically, such an inversion of the yield curve often precedes recessions. Analyst assessments in fact point to significant recession risk in many economies, but the expectation is that recessions, should they occur, will be mild.

Growing expectations for lower interest rates and only a shallow economic slowdown have fueled a significant easing in financial conditions in recent months—despite central banks continuing to raise rates. Markets have reflected this relatively benign picture: stock markets have rallied, and credit spreads narrowed considerably.

Conundrum for central banks

This easing of financial conditions during a central bank tightening cycle creates a conundrum for policymakers.

On the one hand, financial markets are signaling that disinflation may occur without meaningful increases in unemployment. Policymakers could embrace that view, and in effect ratify the loosening of financial conditions. Many observers concerned that central banks will be overzealous about tightening monetary policy—and will cause an unnecessarily painful economic downturn—are endorsing such a view.

Alternatively, central banks could push back against investor optimism, emphasizing the risks that inflationary pressures may be more persistent than expected. This risk-management approach would require restrictive interest rates for longer, until there’s tangible evidence of a sustained decline in inflation.

While doing so could induce a repricing of the policy path and of risk assets in financial markets—possibly causing equity prices to fall and credit spreads to widen—there are three reasons why such an approach is needed to ensure price stability.

  • History shows high inflation is often persistent—and may possibly ratchet up further—without forceful and decisive monetary policy actions to reduce it.
  • While goods inflation has come down, it seems unlikely that the same will happen for services without significant labor-market cooling. Crucially, central banks must avoid misreading sharp declines in goods prices and easing policy before services inflation and wages, which adjust more slowly, have also moderated markedly.
  • Experience suggests that prolonged periods of rapid price gains make inflation expectations more susceptible to de-anchoring as such an inflationary mindset becomes more entrenched in the behavior of households and firms.

Policymakers must continue to be resolute

Central banks should communicate the likely need to keep interest rates higher for longer until there is evidence that inflation—including wages and prices of services—has sustainably returned to the target.

Policymakers will likely face pressure to ease policy as unemployment rises and inflation keeps falling. These challenges could be particularly acute for emerging market economies.

To be sure, this is an unusual period in which many special factors are affecting inflation, and it is possible that inflation comes down more quickly than policymakers envision. However, loosening prematurely could risk a sharp resurgence in inflation once activity rebounds, leaving countries susceptible to further shocks which could de-anchor inflation expectations. Hence, it is critical for policymakers to remain resolute and focus on bringing inflation back to target without delay.

 
JeffCircle

Jeff Kearns

Managing Editor

IMF Blog

jkearns@IMF.org



Global Economy to Slow Further Amid Signs of Resilience and China Re-opening

(Credit: IMF and Adobe Stock)

By Pierre-Olivier Gourinchas

The global economy is poised to slow this year, before rebounding next year. Growth will remain weak by historical standards, as the fight against inflation and Russia’s war in Ukraine weigh on activity.

Despite these headwinds, the outlook is less gloomy than in our October forecast, and could represent a turning point, with growth bottoming out and inflation declining.

Economic growth proved surprisingly resilient in the third quarter of last year, with strong labor markets, robust household consumption and business investment, and better-than-expected adaptation to the energy crisis in Europe. Inflation, too, showed improvement, with overall measures now decreasing in most countries—even if core inflation, which excludes more volatile energy and food prices, has yet to peak in many countries.

Elsewhere, China’s sudden re-opening paves the way for a rapid rebound in activity. And global financial conditions have improved as inflation pressures started to abate. This, and a weakening of the US dollar from its November high, provided some modest relief to emerging and developing countries.

Accordingly, we have slightly increased our 2022 and 2023 growth forecasts. Global growth will slow from 3.4 percent in 2022 to 2.9 percent in 2023 then rebound to 3.1 percent in 2024.


For advanced economies, the slowdown will be more pronounced, with a decline from 2.7 percent last year to 1.2 percent and 1.4 percent this year and next. Nine out of 10 advanced economies will likely decelerate.

US growth will slow to 1.4 percent in 2023 as Federal Reserve interest-rate hikes work their way through the economy. Euro area conditions are more challenging despite signs of resilience to the energy crisis, a mild winter, and generous fiscal support. With the European Central Bank tightening monetary policy, and a negative terms-of-trade shock—due to the increase in the price of its imported energy—we expect growth to bottom out at 0.7 percent this year.

Emerging market and developing economies have already bottomed out as a group, with growth expected to rise modestly to 4 percent and 4.2 percent this year and next.

The restrictions and COVID-19 outbreaks in China dampened activity last year. With the economy now re-opened, we see growth rebounding to 5.2 percent this year as activity and mobility recover.

India remains a bright spot. Together with China, it will account for half of global growth this year, versus just a tenth for the US and euro area combined. Global inflation is expected to decline this year but even by 2024, projected average annual headline and core inflation will still be above pre-pandemic levels in more than 80 percent of countries.

The risks to the outlook remain tilted to the downside, even if adverse risks have moderated since October and some positive factors gained in relevance.

On the downside:

  • China’s recovery could stall amid greater-than-expected economic disruptions from current or future waves of COVID-19 infections or a sharper-than-expected slowdown in the property sector
  • Inflation could remain stubbornly high amid continued labor-market tightness and growing wage pressures, requiring tighter monetary policies and a resulting sharper slowdown in activity
  • An escalation of the war in Ukraine remains a major threat to global stability that could destabilize energy or food markets and further fragment the global economy
  • A sudden repricing in financial markets, for instance in response to adverse inflation surprises, could tighten financial conditions, especially in emerging market and developing economies

On the upside:

  • Strong household balance sheets, together with tight labor markets and solid wage growth could help sustain private demand, although potentially complicating the fight against inflation
  • Easing supply-chain bottlenecks and labor markets cooling due to falling vacancies could allow for a softer landing, requiring less monetary tightening

Policy priorities

The inflation news is encouraging, but the battle is far from won. Monetary policy has started to bite, with a slowdown in new home construction in many countries. Yet, inflation-adjusted interest rates remain low or even negative in the euro area and other economies, and there is significant uncertainty about both the speed and effectiveness of monetary tightening in many countries.

Where inflation pressures remain too elevated, central banks need to raise real policy rates above the neutral rate and keep them there until underlying inflation is on a decisive declining path. Easing too early risks undoing all the gains achieved so far.

The financial environment remains fragile, especially as central banks embark on an uncharted path toward shrinking their balance sheets. It will be important to monitor the build-up of risks and address vulnerabilities, especially in the housing sector or in the less-regulated non-bank financial sector. Emerging market economies should let their currencies adjust as much as possible in response to the tighter global monetary conditions. Where appropriate, foreign exchange interventions or capital flow measures can help smooth volatility that’s excessive or not related to economic fundamentals.

Many countries responded to the cost-of-living crisis by supporting people and businesses with broad and untargeted policies that helped cushion the shock. Many of these measures have proved costly and increasingly unsustainable. Countries should instead adopt targeted measures that conserve fiscal space, allow high energy prices to reduce demand for energy, and avoid overly stimulating the economy.

Supply-side policies also have a role to play. They can help remove key growth constraints, improve resilience, ease price pressures, and foster the green transition. These would help alleviate the accumulated output losses since the beginning of the pandemic, especially in emerging and low-income economies.

Finally, the forces of geoeconomic fragmentation are growing. We must buttress multilateral cooperation, especially on fundamental areas of common interest such as international trade, expanding the global financial safety net, public health preparedness and the climate transition.

This time around, the global economic outlook hasn’t worsened. That’s good news, but not enough. The road back to a full recovery, with sustainable growth, stable prices, and progress for all, is only starting.





France


France is Building Resilience Through Bold Reforms

Photo Credit: tigristiara/iStock by Getty Images

After a strong economic recovery from the pandemic, France was hit by an energy shock driven by Russia’s invasion of Ukraine. Inflation rose and economic activity slowed. Nevertheless, the economy has remained resilient and inflation well below other EU countries due to more limited reliance on Russian gas and a strong policy response—including price controls on gas and electricity, tax reductions on fuel products, transfer payments, and measures to support businesses. This cushioned the impact of the energy price shock but has been costly for the government and not well targeted.

Due partly to the support measures, France’s budget deficit has remained high and debt has risen in relation to gross domestic product. Public debt levels are also increasing relative to euro area peers. To move the budget closer to balance and set the debt ratio on a declining path, France should undertake gradual but substantial fiscal consolidation over the medium term. This could begin by taking advantage of the phase-out of pandemic support to start reducing the fiscal deficit modestly in 2023. It could then be followed by steady consolidation underpinned by expenditure reforms, while leaving space to accelerate green and digital investment.

The government has made significant progress putting forward reforms to boost growth potential while reducing fiscal costs, including revised unemployment benefits that will help raise labor supply, and a comprehensive pension reform that aims to balance the pension system and increase the employment rate of older workers by moving the effective retirement age closer to the EU average. Other areas for fiscal reform could include areas where expenditure far exceeds that of peers or where outcomes are substandard, including tax exemptions, social benefits, healthcare, and subnational spending. Beyond fiscal measures, other reforms could boost growth potential, such as steps to accelerate the green transition, improvements to product and service markets to boost competitiveness, and efforts to upskill workers and increase the efficiency of the educational system.

The banking sector has weathered the crisis well and supported the economic recovery, but global financial stability risks are increasing. The authorities recently decided to raise the counter-cyclical buffer, a capital requirement, to increase the cushion against any sudden deterioration of financial conditions. Continued vigilance will be required to guard against any emerging weaknesses in banks’ lending portfolios.


RELATED LINKS

International Monetary Fund

Dear maria,

We just published a new blog—please find the full text below. 

Countries Should Act Now to Limit Rising Risks From Corporate Distress

(Photo: Chunyip Wong/iStock by Getty Images)

By Burcu Hacibedel and Ritong Qu

Corporate debt rose by more than $12 trillion in advanced and emerging economies during the pandemic as companies borrowed to strengthen their balance sheets and survive the economic shock. But steep rises in interest rates and more expensive debt service are stretching firms’ finances, even as global debt declines as a share of gross domestic product.

This build-up of risk in the corporate sector and a doubling of funding costs for even the safest issuers could pose serious problems for many economies and their financial systems. A new machine-learning model developed by IMF staff predicts the probability of corporate distress spilling over into systemic economic risk, based on lessons from previous crises in 55 advanced and emerging economies since 1995. We identify around 50 indicators—from firms’ debt ratios to credit expansion and overvalued assets—that might have power to predict future crises and then train the model.

As the Chart of the Week shows, the number of countries at medium or high risk of spillovers from corporate debt defaults and other forms of company distress increased sharply last year due to tighter global financial conditions. This reversed a decline in risk seen in 2021 when policymakers raced to support stricken companies with cash and debt forbearance.

View the interactive version here.

Thirty-eight of the economies tracked by our early-warning model are at medium risk and seven economies, mostly from Europe and Asia, are at high risk of systemic corporate distress. More countries are at high risk than before the pandemic. Moreover, the proportion of large economies in this category has increased, with high-risk countries accounting for 21 percent of world GDP in the third quarter of 2022, up from just 1 percent at the end of 2019. Only nine economies are seen as low risk.

After a sharp rise in 2020-21, international debt issuance by non-financial companies fell by $136 billion in the year to June 2022 as firms found it costlier to access finance, figures from the Bank for International Settlements show.

Further tightening of global financial conditions would increase the risks faced by both advanced and emerging economies. Spillovers from corporate distress could include slower economic growth, rising unemployment, pressure on vulnerable households, volatile asset prices and a spike in non-performing loans at financial institutions. And the situation could be made worse by other factors, such as dollar appreciation, which would add to pressures faced by many emerging economies.

Time to act

What can governments do? First, countries where companies are failing or likely to should build effective insolvency systems and facilitate market-led restructuring of heavily indebted firms to contain systemic risks, as discussed in a previous IMF blog. Countries’ crisis preparedness and insolvency frameworks matter greatly and could be strengthened particularly in emerging economies.

Second, countries should continue to use macro and microprudential policies that target high-risk sectors and borrowers. To limit the possibility of spillovers to the financial sector, countries should also use lender-side macroprudential policies for banks and other financial institutions. For example, by improving transparency of lenders’ assets and liabilities, refraining from further lending to firms that cannot pay existing debts, strengthening capital buffers, and conducting comprehensive stress tests.


Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024