"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ:ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ..-EUROPEAN BANK's update ..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κοινοβουλευτική δράση..-Maritime Affairs and Fisheries Newsletter..-ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 31.12.202..-Συγχώνευση Ληξιαρχείων..-Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του ν.5143/2024.»..-Πρόσκληση υποψήφιων ε κλάδων ΤΕ και ΔΕ για υποβολή αίτησης-δήλωσης.....-IMF Podcasts..-IMF: Growth in Sub-Saharan Africa is Diverging..-"EΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ webinar..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-APEC Recognizes Champions of Sustainability with 2024 BCG Award ..-ΑΣΕΠ νέα ..-EUROPEAN CONFEDERATION OF THE FOOTWEAR INDUSTRY(CEC),update..-WorldFootwear:4 από 198 Expo Riva Schuh & Gardabags awaits you..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ:Εξαφανίσεις και Εκμετάλλευση Ανηλίκων από Κυκλώματα..-ΑΑΔΕ: Αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε 700.000 ανήλικους, σταδιακά από τις 11/11..-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ,ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ:ολόκληρη η ομιλία του στο 17ο Συνέδριο των φορολογικών διοικήσεων του ΟΟΣΑ..-Επίδομα θέρμανσης 2023-24: Τι ισχύει για όσους αγόρασαν καυσόξυλα..-Προέδρου ΣτΕ κ. Πικραμένου επιστολή προς τον Πρόεδρο Ολομέλειας Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων ..- ‍ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ: Βιντεοσκοπημένο Σεμινάριο Νομικής Βοήθειας .....-«Καθορισμός της διαδικασίας θέσης των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων και μοτοσυκλετών..."..-ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΞΑΑΑ 2024 - ΝΕΟ Δ.Σ...-Ευάγγελος Βενιζέλος, "Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική" , εκδόσεις Αρμός 2024..-ENYΠΕΚΚ/ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ:ενημέρωση..-ΠΑ.ΣΟ.Κ.:ενημέρωση..- COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΧΑΡΝΩΝ & ΦΥΛΗΣ:αιμοδοσία..-NASA's Earth Observatory,update..- WORLD FOOTWEAR weekly newsletter..-After Constantine Journal,update..-WTC Health Program eNews:We'll See You Wednesday!..-ΣτΕ αποφάσεις Ολομέλειας 1639/2024 και 1641/2024:"Στερείται εννόμου συμφέροντος ο ΔΣΑ για την ακύρωση αποφάσεων Υπουργού Δικαιοσύνης.."..-ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ:"ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΣτΕ: ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΙΚΑΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ"..-ΕΒΕΑ:Συμπλήρωση ερωτηματολογίου για την ενσωμάτωση της πλατφόρμας S.T.E.P......-EUROPEAN JOURNALISM CENTRE update..-The Clock is Ticking on Sub-Saharan Africa's Urgent Job Creation Challenge..-Ο Πιερικός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) στη Διεθνή Έκθεση WTM London 2024..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ Μ.Χ.Β. ..- ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ενημέρωση απο τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πρόσφατη δραστηριότητα..-NIH Health Information......-AHEPA update..-Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ):Ζητήσεις-Προσφορές Οκτώβριος 2024..-IMF update..-"OPEN" tv νέα..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"Περι ζα...ανεμομαζώματα...διαβολοσκορπίσματα":γράφει η Μ.Χ.Β...-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-ΕΒΕΑ:Έρευνα του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE.....-Αντίδοτο στο δηλητήριο της οχιάς από το ΑΠΘ και το ινστιτούτο Παστέρ..-Ε.Ε.Φα.Μ ενημέρωση..-ΕΒΕΑ επιχειρηματική ενημέρωση..-ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ:αγροτική ενημέρωση..-EUROPEAN COMMISSION Agricultural markets dashboard..-IMF latest news..-SPD update..-EUROPEAN BANK's update..- WORLD TRADE ORGANIZATION,s update..-KREMLIN's Weekly information newsletter..-AHEPA Visits Delaware Valley, Kicks off Journey to Greece Fundraising..-NATO update..-Prime Minister, Justin Trudeau,....-GAIN reports..- --

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ!!

ΕΥΔΑΠ

ΕΥΔΑΠ
Μια μικρή, δική σου κίνηση, φέρνει μία μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Σε ευχαριστούμε, που κλείνεις τη βρύση! Μάθε ακόμα περισσότερα για το πώς μπορείς να εξοικονομήσεις, κάθε μέρα, νερό, έξυπνα και εύκολα, εδώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..

Έλληνας ιατρός,πολιτικός,συγγραφέας,πανεπιστημιακός, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή

Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION update





PRESS MATERIAL
Tuesday 12 July 2022

● Council of the EU
12/07/2022 | Press release |
Presidency press release - Informal meeting of justice and home affairs ministers (Justice)

On 12 July 2022, Prague hosted an Informal meeting of justice ministers of EU member states. The main topics of the meeting were a common response to current geopolitical challenges, especially in the context of Russian aggression in Ukraine, i.e. the investigation of war crimes and crimes against humanity, the digitization of international judicial cooperation and, finally, the protection of vulnerable persons and victims of crimes.
Read the full presidency press release in EN, CS and FR.
Further informatio
Eva Hrnčířová
Czech presidency spokesperson (Coreper 2)
Tel. +32 2 2139 104
GSM +32 492 11 40 29
eva_hrncirova@mzv.cz
● Council of the EU
 
12/07/2022 15:56 | MEETING |

Main results - Economic and Financial Affairs Council, 12 July 2022

 

The Council adopted the final three legal acts required for enabling Croatia to join the euro area. It exchanged views on the economic situation in Europe and approved conclusions on the 2022 in-depth reviews under the macroeconomic imbalance procedure.


Council of the EU
Economic and Financial Affairs Council, 12 July 2022

Main results
Economic and financial consequences of Russia’s war in Ukraine
The Council discussed the economic and financial consequences of Russia’s war against Ukraine. It decided to provide € 1 billion of additional macro-financial assistance to Ukraine, as a matter of urgency.

The continuation of material and financial aid is not an option, but our duty. Therefore I am very pleased that we have fast-tracked the decision to provide € 1 billion of macro-financial assistance. This will give Ukraine the necessary funds to cover urgent needs and ensure the operation of critical infrastructure.Zbyněk Stanjura, Minister of Finance of CzechiaCouncil adopts additional €1 billion assistance to Ukraine (press release, 12 July 2022)
EU solidarity with Ukraine (background information)
EU relations with Ukraine (background information)
EU response to Russia’s invasion of Ukraine (background information)
Economic situation in Europe

The Commission presented the state of play of the implementation of the Recovery and Resilience Facility and ministers exchanged views.A recovery plan for Europe (background information)

roatia will become the 20th EU member state to adopt the euro as its currency

Infographic - How EU countries join the euro areaSee full infographic
Enlargement of the euro area

The Council adopted the final three legal acts which will enable Croatia to introduce the euro as its currency on 1 January 2023. One of the legal acts sets the conversion rate between the euro and the Croatian kuna at 7.53450 kuna per 1 euro.


I would like to congratulate my counterpart, Zdravko Marić, and the whole of Croatia for becoming the 20th country to join the euro area. Adopting the euro is not a race, but a responsible political decision. Croatia has successfully completed all the required economic criteria and they will pay in euros as of 1 January 2023.Zbyněk Stanjura, Minister of Finance of CzechiaCroatia set to join the euro area on 1 January 2023: Council adopts final required legal acts (press release, 12 July 2022)
International role of the euro (background information)
Joining the euro area (background information)
Current legislative proposals in the field of financial services

The Presidency presented the state of play as regards current legislative proposals in the field of financial services.

Among others, this concerns the anti-money laundering transfer of funds regulation and the markets in crypto-assets (MiCA) regulation, on which political agreements were found with the European Parliament a few days ago.Recording of the presentation
Progress on legislative files in financial services
Digital finance (background information)
European Semester 2022

In the context of the European Semester 2022, the Council approved conclusions on the 2022 in-depth reviews under the macroeconomic imbalance procedure.Macroeconomic imbalance procedure: Council adopts conclusions (press release, 12 July 2022)
European Semester (background information)
G20 meeting of finance ministers and central bank governors

The Council approved the EU terms of reference for the G20 meeting of finance ministers and central bank governors, which will take place on 15-16 July.
Conclusions on the 2021 fiscal sustainability report

The Council adopted conclusions in response to the Commission’s 2021 fiscal sustainability report.Fiscal sustainability: Council adopts conclusions (press release, 12 July 2022)
Presentation of the Presidency work programme

The Czech Presidency presented its priorities in the area of economic and financial affairs, and its work programme for July - December 2022.Recording of the presentation
Czech Presidency website
Council Decision on the allocation of decommitted funds from the 10th and 11th EDFs to actions relating to food security and economic shock in ACP countries following the Russian aggression against Ukraine

The Council adopted a decision addressing the current food security crisis and economic shock in African, Caribbean and Pacific (ACP) countries following Russia’s war of aggression against Ukraine. Thanks to today's decision the Council will allocate € 600 000 000 of funds decommitted from projects under the 10th and 11th European Development Funds to finance actions benefitting food production and the resilience of food systems, humanitarian assistance, and macro-economic support.

The Council also adopted without discussion the items on the lists of legislative and non-legislative A items.

Meeting information

Meeting n°3888
Brussels
12 July 2022
10:00
Preparatory documentsProvisional agenda
List of A items, non-legislative activities
List of A items, legislative deliberations
Provisional list of A items, addition 1
Background brief
Outcome documentsList of participants
Video footage

Today, the Council adopted conclusions on the Fiscal Sustainability Report 2021. The Council (Ecofin): WELCOMES the Commission's "Fiscal Sustainabili…

● Council of the EU
 
12/07/2022 13:34 | Press release |

Fiscal sustainability: Council adopts conclusions

 

Today, the Council adopted conclusions on the Fiscal Sustainability Report 2021.

The Council (Ecofin):

  1. WELCOMES the Commission's "Fiscal Sustainability Report 2021", which updates the assessment of fiscal sustainability risks across the European Union, based on an enriched multidimensional approach and drawing from the 2021 Ageing Report. ACKNOWLEDGES the methodological improvements introduced in the report, notably the simplification and the refinements of the Debt Sustainability Analysis also by taking into account the impact of the NextGenerationEU induced investments on medium-term GDP growth and the presentation of an analysis illustrating climate change-related fiscal risks into the analysis, while noting that the potential impact of the NextGenerationEU induced reforms on medium-term GDP growth has not been taken into account in the analysis so far. REAFFIRMS the different functions of the Commission fiscal sustainability analysis, including the identification of potential fiscal risks in Member States to inform policy requirements and recommendations in the context of the Stability and Growth Pact and the European Semester. ACKNOWLEDGES that the update within the Commission Spring package overall confirms the findings of the Fiscal Sustainability Report 2021, with few changes observed in the risk classification.
  2. TAKES NOTE of the Commission’s assessment that overall, there appear to be limited imminent fiscal risks in most Member States, although fiscal and macroeconomic vulnerabilities remain. NextGenerationEU funding and the expected growth impact of investments under the Recovery and Resilience Facility play an important role in mitigating short-term risks. However, high debt levels, which further increased as a consequence of the COVID-19 crisis, and very negative net international investment positions in some Member States represent an important source of short-term vulnerability.
  3. TAKES NOTE that over the medium term, under unchanged policies, the Commission’s assessment shows that several Member States face high risks, mainly due to elevated government debt levels and increasing debt trajectories, reflecting a weak initial fiscal position and, in some cases, projected increases in age-related public spending, as well as sensitivity to adverse shocks, including a less favourable interest-growth differential. RECOGNISES that additional factors are considered in the assessment: on the one hand, contingent liabilities, notably linked to government guarantees, are an additional source of risk; on the other hand, the improved structure of government debt, in particular through extended average maturities, and the expected favourable impact of structural reforms under the Recovery and Resilience Facility represent mitigating risk factors. NOTES the exceptional uncertainty on the economic outlook created by the Russian war of aggression against Ukraine and the challenges arising from the elevated inflation levels.
  4. TAKES NOTE that over the long term, under unchanged policies, the Commission’s assessment shows that several Member States face high risks, mainly due to projected increases in costs of ageing, and in some cases due to vulnerabilities linked to elevated government debt levels. RECALLS the important challenges for the sustainability of public finances over the long-term imposed by demographic change.
  5. RECOGNISES that high levels of public debt may hamper economic growth and reduce the ability of Member States to provide counter-cyclical stabilisation in cases of further economic downturn, and may imply negative spillovers particularly within the euro area.
  6. HIGHLIGHTS that the findings of the Fiscal Sustainability Report 2021 call to pursue, once economic conditions allow, fiscal policies aimed at achieving prudent medium-term fiscal positions and ensuring debt sustainability, while enhancing investment, not least to meet the green and digital transitions. RECOGNISES that the implementation of planned structural reforms, including under the Recovery and Resilience Facility, and in line with the country-specific recommendations issued under the European Semester, will be an important element in reducing fiscal sustainability risks. HIGHLIGHTS that the appropriate combination of policies to deal with fiscal sustainability challenges should focus on enhancing growth, sound public finances, including through reforming pension, health care and long-term care systems, and on ensuring macro-financial stability. NOTES that the climate change challenge calls for Member States to increasingly consider its implications in budgetary planning, alongside with effective mitigation and adaptation policies.
  7. REAFFIRMS the need to continue appropriate policy action on all age-related areas taking into account country-specific situations, while avoiding measures that reverse sustainability-enhancing reforms already undertaken. These include taking further steps to raise the effective retirement age, including by promoting longer and higher participation in, and avoiding early exit from, the labour market, while taking into account the evolution of life expectancy in the design of pension systems.
  8. CALLS ON Member States, especially those found at high sustainability risk over the medium term, for the period beyond 2023, to pursue a fiscal policy aimed at achieving prudent medium-term fiscal positions and ensuring credible and gradual debt reduction and fiscal sustainability in the medium term through gradual consolidation, investment and reforms in line with the Country-Specific Recommendations. INVITES Member States and the Commission to take into account the findings of the report in their analyses, subsequent policy requirements and recommendations in the framework of the Stability and Growth Pact and of the European Semester. These strategies and developments of the sustainability of public finances will continue to be regularly monitored by the Council and the Commission, including by incorporating in their assessment new developments in macroeconomic and financial conditions, fiscal policies and structural reforms, notably in the areas of pension, healthcare and long-term care systems.
  9. INVITES the Commission to undertake its regular in-depth overall assessment of the sustainability of public finances by early 2025 including using the updated age-related expenditure projections in the forthcoming 2024 Ageing Report, and to inform relevant Council preparatory bodies timely of relevant revisions to the underlying methodology of the Debt Sustainability Analysis. This includes improving further the methodologies for assessing the sustainability of public finances and continuing its work, in cooperation with the Member States, on the analysis of climate change related fiscal risks. INVITES the Commission to regularly update the Commission's sustainability assessment in between (through the Debt Sustainability Monitor). The Economic and Financial Committee and the Economic Policy Committee should report back to the Council on the basis of the in-depth overall assessment.

Council conclusions

Fiscal Sustainability Report 2021

European Semester (background information)

Today, the Council adopted conclusions on the 2022 in-depth reviews under the macroeconomic imbalance procedure. The Council (Ecofin): RECALLS that t…

● Council of the EU
 
12/07/2022 13:20 | Press release |

Macroeconomic imbalance procedure: Council adopts conclusions

 

Today, the Council adopted conclusions on the 2022 in-depth reviews under the macroeconomic imbalance procedure.

The Council (Ecofin):

  1. RECALLS that the EU economy is recovering from the COVID-19 crisis, while uncertainties remain high and rising, in particular due to the surging energy and commodity prices and other impacts from the Russian war of aggression against Ukraine. STRESSES that the full and timely implementation of the Recovery and Resilience Facility via the reforms and investments scheduled in the national recovery and resilience plans is crucial, and would increase the resilience of the EU economies, enhance potential growth and reduce macroeconomic vulnerabilities.
  2. UNDERLINES the importance of the continued close EU economic policy coordination, including detecting, preventing and correcting macroeconomic imbalances that hinder the proper functioning of Member State economies, the Economic and Monetary Union or the European Union economy as a whole. WELCOMES the publication of the 2022 in-depth reviews in the context of the Macroeconomic Imbalance Procedure.
  3. ACKNOWLEDGES that with the recovery during 2021, macroeconomic imbalances overall started to recede again, after a setback due to the COVID-19 crisis, yet in an environment of high uncertainty. NOTES that public debt-to-GDP ratios remain elevated and largely above their pre-COVID-19 levels (despite some reduction), mostly due to the impact of the pandemic-induced recession and due to the necessary public support to cushion the impact of the shock and to sustain the economy. TAKES NOTE of the heterogeneity of private debt developments across Member States. Despite private debt falling in 2021 in most Member States, it remains high and above pre-COVID-19 levels in many cases. UNDERLINES that rising prices put pressure on real incomes, which together with tighter financing conditions and exchange rate volatility may weigh on debt servicing by corporations, households and governments, which should be more rigorously monitored going forward.
  4. RECOGNISES that external positions are improving again. Current account deficits of some net-debtor countries with significant cross-border tourism sectors narrowed somewhat, but still exceed their pre-COVID-19 levels. NOTES that large current account surpluses in some Member States persist despite some temporary reduction during the pandemic, potentially with cross-border relevance. Most of the large negative net international investment positions started to improve in 2021. ACKNOWLEDGES that higher energy and commodities import prices are likely to affect the current account balances. UNDERLINES the need to closely monitor wage growth and inflation developments that may raise competitiveness concerns, including within the euro area.
  5. TAKES NOTE of the strong growth of house prices in many Member States, with buoyant demand meeting constrained supply. RECOGNISES that households and banks may display increased vulnerability to downward corrections of house prices, in particular in Member States combining strong signals of house price overvaluation with high and rising household indebtedness.
  6. ACKNOWLEDGES the resilience of the banking sector during the pandemic and its aftermath, benefitting from past reforms. RECOGNISES that sovereign bond volatility may constitute a potential short-term vulnerability, requiring close monitoring. NOTES that Member States with high legacy non-performing loans continued to reduce them, sometimes substantially.
  7. CALLS for vigilance and timely policy action, as necessary, as regards soaring inflation rates, mainly driven by the sharp increase of energy and food prices, supply disruptions as well as strong demand, to protect the most vulnerable groups in a targeted and temporary way, and to prevent the deterioration and emergence of macroeconomic imbalances. UNDERLINES the urgency to address the ongoing challenges related to the digital and green transitions, including reducing the reliance on fossil fuels and shifting fossil fuel imports away from Russia, for strengthening the resilience of the EU economies and reducing current and future macroeconomic imbalances.
  8. AGREES with the Commission analysis in the 2022 in-depth reviews that Ireland and Croatia are no longer experiencing imbalances. ACKNOWLEDGES that debt-to-GDP ratios have declined significantly over the years in these Member States and continue to display strong downward dynamics. AGREES that Greece, Italy, and Cyprus continue to experience excessive imbalances. AGREES that Germany, Spain, France, the Netherlands, Portugal, Romania, and Sweden continue to experience imbalances.
  9. CONSIDERS that the 2022 in-depth reviews present a high quality and comprehensive analysis of the country situation in each Member State under review. NOTES that the Commission has applied relevant analytical tools, complemented by substantive qualitative analysis, in view of the specific challenges of each economy. WELCOMES the increased importance of forward-looking analysis in the context of the current high uncertainties and the assessment of relevant policies. UNDERLINES the continued high relevance of the assessment of cross-country spillover effects.
  10. UNDERLINES that the Macroeconomic Imbalance Procedure is a central procedure within the European Semester. CALLS for continued implementation of the Macroeconomic Imbalance Procedure, including the close monitoring of existing and possible emerging new imbalances, distinguishing between cyclical and structural factors, and of policy progress and needs. STRESSES the importance of timely regular comprehensive multilateral reviews of macroeconomic imbalances and the need to further incorporate sensitivity analyses to consider the fast-changing and unpredictable global environment. Without prejudice to the outcome of the economic governance review, UNDERLINES the need to resume the traditional European Semester calendar, including early publication of in-depth reviews.
  11. REITERATES that the Macroeconomic Imbalance Procedure should be used to its full potential and in a transparent and consistent way, ensuring Member States’ ownership of the procedure, including the activation of the Excessive Imbalance Procedure where appropriate. NOTES that under the present circumstances, the Commission has not deemed appropriate to launch the Excessive Imbalance Procedure. MAINTAINS that whenever the Commission concludes that a Member State is experiencing excessive imbalances, but does not propose to the Council the opening of the Excessive Imbalance Procedure, it should explain clearly and publicly its reasons. RECALLS that the Council will discuss the Macroeconomic Imbalance Procedure as part of the review of the economic governance.

Background

Introduced in 2010, the European Semester enables EU member states to coordinate their economic, fiscal and employment policies throughout the year and address the economic challenges facing the EU.

Council conclusions

European Semester in 2022 (background information)

European Semester (background information)

The Council today decided to provide € 1 billion of additional macro-financial assistance (MFA) to Ukraine, as a matter of urgency. Together with the…

● Council of the EU
 
12/07/2022 11:20 | Press release |

Council adopts additional €1 billion assistance to Ukraine

 

The Council today decided to provide € 1 billion of additional macro-financial assistance (MFA) to Ukraine, as a matter of urgency.

Together with the emergency MFA of € 1.2 billion disbursed earlier this year, the total macro-financial support from the EU to Ukraine since the start of the war now reaches € 2.2 billion and it is expected to increase further in the coming months. This financial assistance complements other EU support to Ukraine in the humanitarian, development, customs and defence fields.

"The continuation of material and financial aid is not an option, but our duty. Therefore I am very pleased that we have fast-tracked the decision to provide € 1 billion of macro-financial assistance. This will give Ukraine the necessary funds to cover urgent needs and ensure the operation of critical infrastructure."
Zbyněk Stanjura, Minister of Finance of Czechia




Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024