17 Δεκεμβρίου, 2023
Νέο θεσμικό πλαίσιο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και περαιτέρω μείωση του μη μισθολογικού κόστους από το 2025 ανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού
Από τo Γραφείo Τύπου τoυ Υπουργείoυ Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
«Το τρίπτυχο, στο οποίο βασίζεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2024 είναι πρώτον, η δημοσιονομική σοβαρότητα, δίνουμε δηλαδή μόνο όσα αντέχουμε και τίποτα παραπάνω!Δεύτερον,η ανάπτυξη.Το 2023 η Ελλάδα σημειώνει την 3η υψηλότερη αύξηση στις επενδύσεις στην Ευρωζώνη. Ενώ το 2024 προβλέπεται ότι θα σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση στις επενδύσεις στην Ευρωζώνη. Οι Άμεσες Ξένες Επενδύσεις, σε καθαρούς όρους, έφτασαν σε ρεκόρ εικοσαετίας το 2022, αγγίζοντας τα 8 δισ. ευρώ. Ενώ στις εξαγωγές έχουμε αύξηση 5,7% φέτος, σε σχέση με το 2022, την υψηλότερη αύξηση στην Ευρωζώνη σύμφωνα με την Κομισιόν. Με άλλα λόγια, η χώρα μας πλέον έχει ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης και θα συνεχίσουμε να ανεβαίνουμε φυσικά, ακόμα περισσότερο!Τρίτον,η κοινωνική συνοχή. Έχουμε αύξηση της επιχορήγησης στα νοσοκομεία κατά 481 εκατομμύρια ευρώ, και αύξηση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας κατά 255 εκατομμύρια ευρώ. από το 2019 μέχρι σήμερα έχουν αυξηθεί οι δαπάνες για την Παιδεία (15,7%), τα ασφαλιστικά ταμεία (16,4%), τη ΔΥΠΑ (40%), την Υγεία (46,5%), τα νοσοκομεία (97,9%). Και έτσι είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε!».
Αυτά επεσήμανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για την κύρωση του προϋπολογισμού του 2024.
Όπως είπε, ο κ. Χατζηδάκης, «ο Προϋπολογισμός του 2024 «χτίζει» πάνω στα θετικά βήματα και επιτεύγματα των προηγουμένων τεσσάρων ετών, με στόχο μια ακόμα πιο δυναμική πορεία της Ελληνικής Οικονομίας. Το 2024 θα προχωρήσουμε με την ίδια βασικά συνταγή, επιταχύνοντας ακόμα περισσότερο το βηματισμό μας και τις μεταρρυθμίσεις. Συνδυάζοντας τη δημοσιονομική σταθερότητα με την υλοποίηση αναπτυξιακών πολιτικών, την εισαγωγή τολμηρών μεταρρυθμίσεων και την επίδειξη κοινωνικής ευαισθησίας στην πράξη».
Ο υπουργός τόνισε ότι σε μια δυσμενή διεθνή συγκυρία, η ελληνική οικονομία θεωρείται από τους διεθνείς αναλυτές ως μια οικονομία με θετικές προοπτικές για τα επόμενα χρόνια, κάτι που οφείλεται σε 3 παράγοντες: στο ότι η κυβέρνηση επιμένει σταθερά σε γραμμή δημοσιονομικής σοβαρότητας, στη λελογισμένη μείωση φόρων – εισφορών και την απλούστευση του επενδυτικού περιβάλλοντος καθώς και στο ότι «η διεθνής οικονομική κοινότητα γνωρίζει πως έχουμε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή κυβέρνηση που συνδυάζει το σωστό μείγμα οικονομικής πολιτικής με την κυβερνητική σταθερότητα». Ο κ. Χατζηδάκης ευχαρίστησε εξάλλου τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας οι οποίοι όπως είπε: «Συνεχώς από το 2019 και μετά στηρίζουν την προσπάθεια των Κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ακόμη και μέσα από αρκετές δύσκολες επιλογές. Επιλογές που ορισμένοι αναλυτές μπορεί να θεωρούσαν ότι έχουν πολιτικό κόστος. Αλλά έχουν σίγουρα μεγάλο όφελος για την πατρίδα μας!».
Ο κ.Χατζηδάκης παρουσίασε τα στοιχεία που αναγνωρίζουν όλοι οι διεθνείς οργανισμοί ως προς την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας, τα οποία, όπως είπε, διαψεύδουν εκκωφαντικά τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης. Αναφέρθηκε ειδικότερα στην άνοδο των επενδύσεων, των εξαγωγών, τη μείωση τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού χρέους, του πληθωρισμού, την υποχώρηση της ανεργίας σε συνδυασμό με βελτίωση των αμοιβών, την αύξηση των εισοδημάτων.
Και τόνισε ότι το 2024 η Ελληνική Οικονομία θα κληθεί να απαντήσει σε εφτά επιμέρους σημαντικές προκλήσεις, που συνιστούν ταυτόχρονα και τις εφτά κυριότερες προτεραιότητες οικονομικής πολιτικής της Κυβέρνησης. Οι προτεραιότητες αυτές είναι:
– Η διατήρηση της ανθεκτικότητας της Ελληνικής Οικονομίας με απαρέγκλιτη επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, περαιτέρω βελτίωση της πιστοληπτικής ικανότητας και περαιτέρω αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους.
– Η περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και η αντίστοιχη αύξηση των επενδύσεων με περαιτέρω μείωση του μη-μισθολογικού κόστους από το 2025, ακόμη πιο εύρωστο τραπεζικό σύστημα και αξιοποίηση των ευρωπαϊκών επενδυτικών πόρων από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
-Η περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας, με στόχο την αύξηση των εξαγωγών στο 60% του ΑΕΠ έως το 2027, και στο 70% έως το 2030.
– Ο περιορισμός της φοροδιαφυγής με 11 διαφορετικές πρωτοβουλίες που ήδη υιοθετήθηκαν από τη Βουλή. Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης: «Η σύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές θα γίνει στους πρώτους μήνες του χρόνου. Δεν το συζητάμε και δεν πρόκειται να γίνουν εκπτώσεις. Για το λαθρεμπόριο των καυσίμων ψηφίστηκε και θα εφαρμοστεί η αυστηρότερη νομοθεσία που υπήρξε ποτέ. Με ό,τι σημαίνει αυτό για τις υποχρεώσεις των εταιρειών πετρελαιοειδών και ακόμη περισσότερο για τα κυκλώματα λαθρεμπορίας».
-Η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας με νέο νομοθετικό πλαίσιο για το Υπερταμείο που θα περιλαμβάνει κανόνες ευελιξίας για τις θυγατρικές του, κανόνες επιβράβευσης για τους εργαζομένους, επιτάχυνση των διαδικασιών και κανόνες για μεγαλύτερες ταχύτητες καθώς και για προσέλκυση ικανών στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα. Επίσης, με τη δημιουργία Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου για στήριξη επενδύσεων στις τεχνολογίες αιχμής και στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση.
-Η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, με τις αυξήσεις σε συντάξεις και μισθούς στο Δημόσιο και τον Ιδιωτικό τομέα, στο Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, τα αναπηρικά επιδόματα και το αφορολόγητο για τις οικογένειες με παιδιά.
-Η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής με αύξηση της επιχορήγησης στα νοσοκομεία κατά 481 εκατομμύρια ευρώ, και αύξηση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας κατά 255 εκατομμύρια ευρώ.
«Σε μια πρωτοφανή περίοδο, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας απέδειξε ότι μπορεί να δημιουργήσει προϋποθέσεις δυναμικής, ανθεκτικής και δίκαιης ανάπτυξης. Δουλεύοντας συστηματικά και επίμονα. Κλείνοντας τα αυτιά στις σειρήνες του λαϊκισμού, του οικονομικού ανορθολογισμού, της οπισθοδρόμησης», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης και κατέληξε:
«Οι προσδοκίες των πολιτών είναι υψηλές. Τόσο αυτές, όσο και η εμπειρία της τελευταίας δεκαετίας, δεν μας επιτρέπουν να αφήσουμε την πρόοδο των τελευταίων ετών να χαθεί.
Δεν θα χαλαρώσουμε ούτε στιγμή την προσπάθεια που ξεκινήσαμε για μια πιο δυναμική, εξωστρεφή και βιώσιμη οικονομία, σε μία Ελλάδα που προχωράει μπροστά.
Αυτό είναι το πατριωτικό μας καθήκον, η ελάχιστη υποχρέωση απέναντι στους συμπολίτες μας. Και είμαστε εδώ, όλοι μας, σύσσωμη η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, για να κάνουμε την υποχρέωση και την υπόσχεση πράξη».
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο προϋπολογισμός του 2024 προβλέπει υψηλή ανάπτυξη και αύξηση εισοδήματος-συνέντευξη στην εφημερίδα POLITICAL
16 Δεκεμβρίου, 2023
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης μιλάει στην «Political» λίγο πριν από την ψήφιση του προϋπολογισμού και αναφέρει τις αυξήσεις που προβλέπει αλλά και τις φοροελαφρύνσεις.
Παράλληλα, αντικρούει το επιχείρημα της αντιπολίτευσης ότι η αύξηση των εσόδων οφείλεται στον πληθωρισμό, ενώ αναλύει και πάλι γιατί η κυβέρνηση έφερε τον νέο φορολογικό νόμο και γιατί θεωρεί ότι φέρνει πραγματική κοινωνική δικαιοσύνη.
Τέλος, αναφέρεται στο πρόσφατο Eurogroup και για τις εξελίξεις στο Σύμφωνο Σταθερότητας, ενώ απαντάει και στους αναλυτές που πιστεύουν ότι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας δεν βγήκε κερδισμένο με την αποκρατικοποίηση μεριδίου του στις τράπεζες.
Το ραντεβού κυβέρνησης και αντιπολίτευσης είναι στον προϋπολογισμό. Τι να περιμένουμε;
Το Σχέδιο Προϋπολογισμού ήδη συζητείται στη Βουλή και θα ψηφιστεί την Κυριακή το βράδυ. Από τη μεριά της αντιπολίτευσης υπήρξε, βεβαίως, η συνήθης καταστροφολογία. Τα στοιχεία, όμως, είναι εδώ και είναι αμείλικτα. Διότι η αλήθεια είναι ότι με αυτή την «καταστροφική» κυβέρνηση είχαμε ρεκόρ των άμεσων ξένων επενδύσεων και ραγδαία μείωση του δημοσίου χρέους. Με εμάς τους «νεοφιλελεύθερους» είχαμε αύξηση των δημοσίων εσόδων κατά 9,1% χωρίς αύξηση των φόρων. Με εμάς τους «ανάλγητους» είχαμε τον τρίτο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στην ευρωζώνη -ξεπερνώντας ακόμη και τις δικές μας περυσινές προβλέψεις- ενώ η ανεργία μειώθηκε στα προ κρίσης επίπεδα του 9,6% τον Οκτώβριο 2023, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Στον ίδιο δρόμο της αξιοπιστίας και της αποτελεσματικότητας θα συνεχίσουμε να βαδίζουμε και το 2024. Ο προϋπολογισμός της νέας χρονιάς προβλέπει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αύξηση των εξαγωγών, αύξηση των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων, μόνιμες φοροελαφρύνσεις με επτά διαφορετικούς τρόπους (π.χ. αύξηση αφορολόγητου για οικογένειες με παιδιά), αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος (π.χ. νέες αυξήσεις στις συντάξεις, αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια κλπ). Το 2024, λοιπόν, θα ανεβάσουμε την ελληνική οικονομία ακόμα πιο ψηλά! Συνεχίζοντας να συνδυάζουμε τη δημοσιονομική σταθερότητα και σοβαρότητα, τις αναπτυξιακές πολιτικές και βεβαίως την πολιτική κοινωνικής συνοχής με αποτύπωμα. Αυτό είναι το πατριωτικό μας καθήκον!
Η αντιπολίτευση σας κατηγόρησε ότι η αύξηση των εσόδων που αναφέρετε οφείλεται μόνο στον πληθωρισμό. Τι απαντάτε;
Πρόκειται για ένα μεγάλο ψέμα! Η αλήθεια είναι ότι η αύξηση των δημοσίων εσόδων οφείλεται κατά ένα μικρό μόνο μέρος στα πληθωριστικά φαινόμενα και πάντως σε πολύ μικρότερο βαθμό το 2023 από ό,τι το 2022. Αντίθετα, η αύξηση των δημοσίων εσόδων οφείλεται πολύ περισσότερο: Πρώτον, στην αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης, η οποία είναι και ένδειξη της καλής πορείας της οικονομίας για την οποία σας μίλησα. Στην αύξηση των τουριστικών εισπράξεων. Στην αύξηση των μισθών και των συντάξεων, οι κρατήσεις από τις οποίες, όπως είναι λογικό, αυξάνονται αναλογικά. Και στην εκτεταμένη χρήση πιστωτικών καρτών και την αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών εν γένει. Αυτή είναι η πραγματικότητα, την παρουσίασα στη Βουλή και κάλεσα όποιον υποστηρίζει το αντίθετο, να φέρει στοιχεία που να το αποδεικνύουν. Αλλά κανείς δεν τον έκανε!
Πάμε τώρα στον πρόσφατα ψηφισθέντα φορολογικό νόμο. Δημιουργήθηκε ένας προβληματισμός για το αν έχουν διαρραγεί οι σχέσεις των ελεύθερων επαγγελματιών με τη ΝΔ. Το σχόλιο σας;
Δεν πιστεύω ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο. Όλες σχεδόν οι μετρήσεις, άλλωστε, δείχνουν όχι μόνο ότι η πλειοψηφία της κοινής γνώμης, αλλά ότι ακόμη και ανάμεσα στους ελεύθερους επαγγελματίες περίπου οι μισοί συμφωνούν. Το ίδιο, μάλιστα, ισχύει και για τους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. Και αυτό για τον πολύ απλό λόγο ότι όλοι στην ίδια χώρα ζούμε. Όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχει φοροδιαφυγή και ότι η κυβέρνηση κάτι έπρεπε να κάνει. Και προχωρήσαμε με 11 διαφορετικές παρεμβάσεις. Όχι μόνο για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Τα στοιχεία πάντως δείχνουν ότι το 71% των ελεύθερων επαγγελματιών δηλώνουν εισόδημα κάτω από το εισόδημα του μισθωτού που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό. Το δε 54% δήλωσε πέρυσι μηδενικό εισόδημα ή ζημιές, ενώ το 27% δήλωσε συστηματικά ζημίες ή μηδενικό εισόδημα τα τελευταία πέντε χρόνια. Αυτή είναι η εικόνα. Είναι μία στρέβλωση τη οποία πληρώνουν και οι συνεπείς ελεύθεροι επαγγελματίες, καθώς το 4% αυτών πληρώνει το 50% των φόρων του κλάδου! Μόλις κάτσει η σκόνη και δουν οι πολίτες: Πρώτον, ότι προβλέπουμε διευκολύνσεις και εξαιρέσεις και τη δυνατότητα αμφισβήτησης του τεκμηρίου. Δεύτερον, ότι θα ρίξουμε το βάρος μας στο να προχωρήσουν γρήγορα οι έλεγχοι όσων αμφισβητήσουν το τεκμήριο. Και, τρίτον, ότι ο νόμος 5073/2023 περιέχει και πολλές άλλες σύγχρονες διατάξεις κοινής λογικής για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής… Πιστεύω ότι αυτό τελικά που θα μείνει ότι συνολικά έχουμε μία δίκαιη μεταρρύθμιση με έντονο κοινωνικό πρόσημο! Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι η συνολική επιβάρυνση των ελευθέρων επαγγελματιών στην Ελλάδα ήταν 0,8% του ΑΕΠ. Τώρα ανεβαίνει στο 1,1% του ΑΕΠ. Ενώ ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 2,1% του ΑΕΠ. Επομένως, πρόκειται για μία δίκαιη και ζυγισμένη παρέμβαση!
Ποιες είναι, λοιπόν, οι υπόλοιπες σημαντικές διατάξεις του φορολογικού νόμου;
Με τον νόμο 5073/2023 προσπαθούμε τόσο να περιορίσουμε τη φοροδιαφυγή όσο και να αποκαταστήσουμε το αίσθημα της κοινωνικής δικαιοσύνης ανάμεσα στους φορολογούμενους. Βασικές κατευθύνσεις είναι: πρώτον, η χρήση των νέων τεχνολογιών όπως η επέκταση και η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές -χωρίς αναβολές και καθυστερήσεις- η καθολική εφαρμογή του MyDATA, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια. Δεύτερον η απαγόρευση της χρήσης των μετρητών π.χ. στις αγοραπωλησίες ακινήτων. Τρίτον η εντατικοποίηση των ελέγχων της ΑΑΔΕ με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα, ιδιαίτερα στη μεγάλη φοροδιαφυγή. Τέταρτον, η εφαρμογή νέου πλαισίου φορολόγησης των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Πέμπτον, τα αυστηρά μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων. Τα οποία είναι τα αυστηρότερα που έλαβε ποτέ κυβέρνηση στην Ελλάδα. Και τα οποία δεν αφορούν ούτε τους μικρούς ούτε τους ελεύθερους επαγγελματίες. Και, έκτον, ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Χάρη στην πολιτική μας αυτή προσδοκούμε το 2024, να αυξήσουμε σημαντικά τις δαπάνες για την Υγεία (κατά 481 εκατ. ευρώ) και την Παιδεία (κατά 255 εκατ. ευρώ). Κυρίως όμως να αποκαταστήσουμε το αίσθημα της φορολογικής δικαιοσύνης καθώς μετά από πολλές δεκαετίες, μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα πληρώσουν μεσοσταθμικά χαμηλότερο φόρο από τους ελεύθερους επαγγελματίες!
Πάμε τώρα σε ένα άλλο θέμα: Ολοένα και περισσότεροι αρθρογράφοι και αναλυτές επισημαίνουν ότι η αποεπένδυση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από τις τράπεζες δεν έχει στοιχεία οφέλους για το ελληνικό κράτος αφού εισπράττουμε 3 δις περίπου ενώ το ΤΧΣ έχει καταβάλει πάνω από 50 δις ευρώ για τα ίδια κεφάλαια…
Οι αναλύσεις αυτές στερούνται επαφής με την πραγματικότητα. Ας δούμε τους αριθμούς. Τι έχει καταβάλει το Δημόσιο; Έχει καταβάλει για τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών 25,5 δισ. το 2013 και 5,4 δισ. ευρώ το 2015. Σύνολο 30,9 δισ. ευρώ. Τι έχει κερδίσει το Δημόσιο από την άλλη πλευρά; Έχει κερδίσει 28,2 δισ. από τη μείωση του δημοσίου χρέους λόγω του PSI (του «κουρέματος» δηλαδή των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου που κατείχαν οι τράπεζες), 3,8 δισ. από εισπράξεις από τις τράπεζες και εξαγορά των μετατρέψιμων ομολογιών (τα λεγόμενα CoCos), και 1,4 δισ ευρώ από την μέχρι σήμερα αποεπένδυση του ΤΧΣ (αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την Εθνική και την Πειραιώς). Σύνολο: 33,4 δισ. ευρώ. Και ρωτάω: Ποιος αριθμός είναι μεγαλύτερος; Τα 30,9 δισ. που έδωσε το Δημόσιο; Ή τα 33,4 δισ. που κέρδισε; Και τα οποία θα αυξηθούν ακόμη παραπάνω όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αποεπένδυσης του ΤΧΣ από τις τράπεζες. Καλώ λοιπόν τους αναλυτές στους οποίους αναφέρεστε να επιστρέψουν στον πλανήτη Γη. Καλύτερα να ασχολούνταν με το ότι το χρηματικό όφελος για το Δημόσιο θα ήταν σημαντικά υψηλότερο αν δεν είχαν μεσολαβήσει τα πειράματα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το 2015, που οδήγησαν σε κλείσιμο των τραπεζών, στην εκμηδένιση της αξίας των μετοχών τους και σε νέα ανακεφαλαιοποίηση που θα ήταν αχρείαστη αν είχε συνεχιστεί τότε η πορεία προς την ομαλότητα. Ευτυχώς για τη χώρα και για τα δημόσια οικονομικά η επιστροφή της Νέας Δημοκρατίας στην εξουσία το 2019 οδήγησε σε ανοδική πορεία της αξίας των τραπεζών, η οποία αποτυπώθηκε και στα τιμήματα που μέχρι σήμερα έχουν καταβληθεί στο Δημόσιο ταμείο για την αποεπένδυση του ΤΧΣ.
Στο πρόσφατο Eurogroup υπήρξε επικρότηση για τον ελληνικό προϋπολογισμό. Στο πλαίσιο του νέου Συμφώνου Σταθερότητας, θα εξαιρεθούν τελικά οι αμυντικές δαπάνες από το υπερβολικό έλλειμμα; Είμαστε κοντά σε συμφωνία;
Οι εποχές που η χώρα μας ήταν κακή είδηση στα Eurogroup έχουν παρέλθει οριστικά. Στην τελευταία συνδιάσκεψη του Eurogroup και του ECOFIN είχαμε τρεις πολύ θετικές ειδήσεις για τη χώρα μας: Πρώτον, το Σχέδιο Προϋπολογισμού που υποβάλαμε εγκρίθηκε από το Eurogroup χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά ότι η χώρα μας κινείται στην σωστή κατεύθυνση. Δεύτερον, επισημοποιήθηκε η αύξηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης κατά 5,7 δισ. με προφανή οφέλη για την ελληνική οικονομία. Ενώ υπήρχαν και θετικές αναφορές για την εφαρμογή των προγραμμάτων του Ταμείου Ανάκαμψης στην Ελλάδα. Τρίτον, σημειώθηκε πρόοδος ως προς τη διαμόρφωση ενός νέου Συμφώνου Σταθερότητας- για το οποίο φαίνεται ότι βρισκόμαστε πλέον πολύ κοντά σε συμφωνία- που θα διασφαλίζει ταυτόχρονα την δημοσιονομική πειθαρχία και την οικονομική ανάπτυξη. Ενώ σε σχέση με τις αμυντικές δαπάνες, φαίνεται ότι το πάγιο αίτημα των ελληνικών κυβερνήσεων για εξαίρεση των αμυντικών επενδύσεων από την διαδικασία υπολογισμού του υπερβολικού δημοσιονομικού ελλείμματος συγκεντρώνει πλέον την συναίνεση των κρατών μελών και αυτό είναι μια πολύ σημαντική είδηση. Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από αυτές τις θετικές εξελίξεις, εμείς θα συνεχίσουμε στο δρόμο της ευθύνης, συνδυάζοντας τη δημοσιονομική πειθαρχία με τις αναπτυξιακές πολιτικές. Έτσι ώστε να προστατεύσουμε και να μεγιστοποιήσουμε τη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια!