"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ EUROPEAN CONFEDERATION OF THE FOOTWEAR INDUSTRY(CEC),update..-WorldFootwear:4 από 198 Expo Riva Schuh & Gardabags awaits you..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ:Εξαφανίσεις και Εκμετάλλευση Ανηλίκων από Κυκλώματα..-ΑΑΔΕ: Αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε 700.000 ανήλικους, σταδιακά από τις 11/11..-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ,ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ:ολόκληρη η ομιλία του στο 17ο Συνέδριο των φορολογικών διοικήσεων του ΟΟΣΑ..-Επίδομα θέρμανσης 2023-24: Τι ισχύει για όσους αγόρασαν καυσόξυλα..-Προέδρου ΣτΕ κ. Πικραμένου επιστολή προς τον Πρόεδρο Ολομέλειας Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων ..- ‍ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ: Βιντεοσκοπημένο Σεμινάριο Νομικής Βοήθειας .....-«Καθορισμός της διαδικασίας θέσης των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων και μοτοσυκλετών..."..-ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΞΑΑΑ 2024 - ΝΕΟ Δ.Σ...-Ευάγγελος Βενιζέλος, "Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική" , εκδόσεις Αρμός 2024..-ENYΠΕΚΚ/ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ:ενημέρωση..-ΠΑ.ΣΟ.Κ.:ενημέρωση..- COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΧΑΡΝΩΝ & ΦΥΛΗΣ:αιμοδοσία..-NASA's Earth Observatory,update..- WORLD FOOTWEAR weekly newsletter..-After Constantine Journal,update..-WTC Health Program eNews:We'll See You Wednesday!..-ΣτΕ αποφάσεις Ολομέλειας 1639/2024 και 1641/2024:"Στερείται εννόμου συμφέροντος ο ΔΣΑ για την ακύρωση αποφάσεων Υπουργού Δικαιοσύνης.."..-ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ:"ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΣτΕ: ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΙΚΑΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ"..-ΕΒΕΑ:Συμπλήρωση ερωτηματολογίου για την ενσωμάτωση της πλατφόρμας S.T.E.P......-EUROPEAN JOURNALISM CENTRE update..-The Clock is Ticking on Sub-Saharan Africa's Urgent Job Creation Challenge..-Ο Πιερικός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) στη Διεθνή Έκθεση WTM London 2024..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ Μ.Χ.Β. ..- ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ενημέρωση απο τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πρόσφατη δραστηριότητα..-NIH Health Information......-AHEPA update..-Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ):Ζητήσεις-Προσφορές Οκτώβριος 2024..-IMF update..-"OPEN" tv νέα..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"Περι ζα...ανεμομαζώματα...διαβολοσκορπίσματα":γράφει η Μ.Χ.Β...-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-ΕΒΕΑ:Έρευνα του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE.....-Αντίδοτο στο δηλητήριο της οχιάς από το ΑΠΘ και το ινστιτούτο Παστέρ..-Ε.Ε.Φα.Μ ενημέρωση..-ΕΒΕΑ επιχειρηματική ενημέρωση..-ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ:αγροτική ενημέρωση..-EUROPEAN COMMISSION Agricultural markets dashboard..-IMF latest news..-SPD update..-EUROPEAN BANK's update..- WORLD TRADE ORGANIZATION,s update..-KREMLIN's Weekly information newsletter..-AHEPA Visits Delaware Valley, Kicks off Journey to Greece Fundraising..-NATO update..-Prime Minister, Justin Trudeau,....-GAIN reports..- --

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ!!

ΕΥΔΑΠ

ΕΥΔΑΠ
Μια μικρή, δική σου κίνηση, φέρνει μία μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Σε ευχαριστούμε, που κλείνεις τη βρύση! Μάθε ακόμα περισσότερα για το πώς μπορείς να εξοικονομήσεις, κάθε μέρα, νερό, έξυπνα και εύκολα, εδώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..

Έλληνας ιατρός,πολιτικός,συγγραφέας,πανεπιστημιακός, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023

COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update

 

● Council of the EU
 
25/09/2023 17:21 | Press release |

European Medicines Agency: Council and Parliament strike deal on a sustainable and flexible fee system

 

The presidency of the Council and European Parliament negotiators reached a provisional agreement on a regulation to modernise and simplify the structure of fees payable to the European Medicines Agency (EMA). The agreement still needs to be confirmed by both institutions before going through the formal adoption procedure.

"Today’s agreement marks the transition to a sustainable, simpler and more flexible fee system for the European Medicines Agency. In order to ensure safety and high-quality medicines in the Union market, it is of paramount importance to ensure adequate funding for the agency and national competent authorities to deliver a top-class regulatory system."
José Manuel Miñones Conde, Spanish Acting Minister of Health

Facts and figures on the EMA’s fees

The EMA charges a fee for processing applications from companies that wish to launch a medicine on the market, as well as for other tasks, such as monitoring the safety of medicines (pharmacovigilance). For 2023, fees and charges accounted for around 89% of the agency’s budget.

The agency also pays national authorities for the scientific evaluation of applications. In 2023, it is estimated that €163 million will be paid to the national medicines regulatory agencies from the agency’s budget.

Why does the EMA’s fee structure need updating?

The EMA plays a crucial role in protecting and promoting human and animal health by evaluating and monitoring medicines. In order to deliver on its mission, the agency needs a sound financial basis to support its operations. However, the existing fee structure is increasingly complex and no longer reflects the nature of the work and the challenges involved.

Key elements of the provisional agreement

The provisionally agreed text stipulates that fees charged by the EMA should be cost-based. The text provides for a simplification of the current legal framework by establishing a single legal instrument for all fees (pharmacovigilance and marketing authorisations).

It also provides for a more sustainable and flexible fee system, which will ensure both adequate funding for the EMA and sufficient support for national competent authorities in their tasks. To this end, three changes were introduced in the initial proposal:

  • adjustment of certain fees to reflect inflation rates, including medicines for human use, and a smaller increase for veterinary products
  • increase of fees for scientific advice and procedures regarding generic medicines, in order to put EMA on a sustainable financial footing
  • increase in remuneration allocated to national competent authorities in order to cover the full costs of the work that they do for EMA and to ensure that they have the necessary qualified staff to do so

The provisionally agreed text also contains changes to the monitoring and revision of fees. The aim is to increase the flexibility of the system and make it adaptable to future needs. In particular, the amendments are designed to expand the role of EMA’s management board, covering such areas as the updating of fees or adapting these to changing circumstances.

Background

The EMA’s existing fee system has been in place for almost two decades, during which time it has become increasingly complex. A recent evaluation of the system identified a series of key issues. These included the misalignment of some of the fees with the underlying costs, a lack of sufficient costing for certain procedural activities, the overall complexity and lack of flexibility of the system, and discrepancies between relevant legal provisions.

On 13 December 2022, the Commission published a proposal for a regulation revising the existing EMA fee system. The proposal has three objectives:

  • to move from a flat-rate to a cost-based fee system
  • to ensure the sustainability of the European regulatory network formed by the EMA and national competent authorities
  • to simplify existing legislation by merging the content of the two current EMA fee regulations for pharmacovigilance and non-pharmacovigilance fees into one single legal instrument

Next steps

Today’s provisional agreement must now be endorsed by the Council and the Parliament. It will then be formally adopted by both institutions. Negotiations between the two co-legislators were launched on 5 September and are concluded with today’s agreement.

Key measures in health policy (background information)

● Council of the EU
 
25/09/2023 17:20 | MEETING |

Main results - Competitiveness Council (Internal market and industry), 25 September 2023

 

Ministers responsible for the internal market and industry met in Brussels to adopt a Council position on the Euro 7 regulation on motor vehicles emissions and on the review of the EU legislation on design protection.

● Council of the EU
 
25/09/2023 11:21 | Press release |

Euro 7: Council adopts position on emissions from cars, vans, buses and trucks

 

The Council has today adopted its position (‘general approach’) on the proposed regulation for the type-approval of motor vehicles and engines, and of systems, components and separate technical units intended for such vehicles, with respect to their emissions and battery durability, better known as Euro 7. The new regulation, which for the first time covers cars, vans and heavy-duty vehicles in a single legal act, aims to set more adequate rules for vehicle emissions and to further lower air pollutant emissions from road transport.

"Europe is known across the globe for producing low-emission and top-quality cars. We want to continue pursuing the goal of improving air quality. Our position is to continue the path of leading the mobility of the future and adopting realistic emissions levels for the vehicles of the next decade while helping our industry make the definitive leap towards clean cars in 2035. The Spanish presidency has been sensitive to the different demands and requests of the member states and we believe that, with this proposal, we achieved broad support, a balance in the investment costs of the manufacturing brands and we improve the environmental benefits derived from the regulation."
Héctor Gómez Hernández, acting minister for industry, trade and tourism

The Council position strikes a balance between stringent requirements for vehicle emissions and additional investments for the industry, at a moment when European car manufacturers are undergoing a transformation towards the production of zero-emission cars. The general approach keeps the existing emission limits and test conditions for light-duty vehicles. In the case of heavy-duty vehicles, emission limits are lower and test conditions slightly adjusted. Euro 7 also contains a special provision on urban buses to ensure coherence with the newly proposed 2030 zero-emissions target for these vehicles.

New elements covered by Euro 7

Euro 7 sets limits for non-exhaust emissions such as particles from brakes and tyres. It additionally covers minimum performance requirements for battery durability in electric cars, and imposes stricter vehicle lifetime requirements. The regulation also provides for the use of advanced technologies and emission-monitoring tools.

Council’s mandate

The Council suggests a number of pragmatic changes to the Commission proposal while also keeping in mind environmental and health objectives. Among other things:

  • the Council position keeps existing test conditions and emissions limits (as established in Euro 6) for M1 and N1 vehicles (private passenger cars and vans)
  • in the case of M2 and M3 vehicles (buses and coaches), and N2 and N3 vehicles (heavy commercial vehicles), emission limits are lower and test conditions slightly adjusted, in comparison with Euro 6/VI
  • the Council text strengthens the alignment of brake particle emission limits and tyre abrasion rate limits with international standards adopted by the United Nations Economic Commission for Europe
  • it takes into account the newly proposed 2030 zero-CO2 emissions target for urban buses
  • it also sets clear deadlines for the adoption of implementing acts (by the Commission) in order to provide economic operators with clarity and legal certainty
● Council of the EU
 
25/09/2023 10:17 | Press release |

Intellectual property: Council adopts two positions on designs protection legislation

 

The Council has today adopted its positions ('general approaches') on the proposed revision of the designs legislation package: the directive on the legal protection of designs and the regulation on community designs. Updating the 20-year-old designs legislation, the new texts aim at facilitating the protection of industrial designs and adapting EU law in this area to the challenges of a digital and 3D-printing worlds.

"Good design protection is essential for the competitiveness of our industry. The new rules will help boost the creativity of our designers and our companies in a faster and more reliable way, adapted to the challenges of the digital age, fighting against counterfeits."
Héctor Gómez Hernández, Spanish acting minister for industry, trade and tourism

Designs protection in the digital era

An industrial design constitutes the external appearance of a product. The visual appeal created by a design is one of the key factors influencing a consumer’s choice in preferring one product over another. Good design constitutes an important competitive advantage for producers and increases the value of the product. Consequently, designs need to be protected against copies or imitations.

The proposed directive and regulation update current legislation, which dates from 1998 and 2002 respectively, and will make easier the procedure to register designs at EU level and will further harmonise the procedures between European and national systems. The directive also introduces new rules to protect designs that can be reproduced with 3D printing.

Most importantly, the revision aims at further harmonising the design protection for component spare parts used for the repair of complex products (e.g. car body parts). This step will liberalise the spare parts market, thereby delivering lower prices for consumers. This ‘repair clause’ is conceived only for future designs, but it will, however, maintain the protection of existing designs for a period of ten years.

The Council's mandate

The Council supports the main objectives of the package (i.e. it keeps the concept of the ‘repair clause’ as proposed by the Commission), but introduces several improvements including:

  • an update of the definition of ‘design’ and ‘product’ to make them fit for the digital age and for future technological developments. For instance, ‘digital’ is replaced by ‘non-physical’
  • a simplification of the requirements to represent the design, so that even if, at the date of the request, some documents are missing, the design can still be registered on that date, provided that the representation of the design is clear enough
  • the introduction of flexibility for designers to be able to defer the time of publication of their design to a maximum of 30 months, with the possibility for member states to give the option to the holders of the design rights to stop the deferment at their request (and not at the end of the deferment period)
  • a clarification of the rules to declare design rights invalid, with the possibility for member states to provide for an administrative procedure of appeal, so that parties do not need to go to court
  • the assurance that the fees for national-only protection should continue to be cheaper than European ones
  • the possibility to cumulate the protection of designs and copyright, including national copyright laws
  • a transposition period of 36 months (instead of 24) to give more time to member states to take the necessary measures to apply the new legislation

Next steps

The general approach agreed today formalises the Council's negotiating position. It provides the Council presidency with a mandate for negotiations with the European Parliament, which will start as soon as the Parliament adopts its position.

Background

Design-intensive industries represent almost 16% of GDP and 14% of all jobs in the Union. On 10 November 2020, the Council called the Commission to present proposals to modernise the EU design protection systems, which was almost 20 years old. On 28 November 2022, the Commission published a package of measures with two proposals: a Regulation amending Council Regulation (EC) No 6/2002 on Community designs and a Directive on the legal protection of designs (recast of Directive 98/71/EC).

General approach directive on the legal protection of designs (recast)

General approach on regulation amending Council Regulation (EC) No 6/2002 on Community designs and repealing Commission Regulation (EC) No 2246/2002

Commission’s proposal on Community Designs regulation

● Council of the EU
 
25/09/2023 10:16 | Press release |

European Peace Facility: Council adopts an assistance measure in support of Beninese Armed Forces

 

The Council today adopted an assistance measure under the European Peace Facility worth €11.75 million to support the Beninese Armed Forces.

It will, in particular, focus on supporting the Operation Mirador deployed in the northern parts of Benin since 2022.

Through this assistance measure, the EU will provide intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) aircraft and Unmanned Air Systems, including spare parts and maintenance training, in full respect of relevant international law, in particular international human rights law and international humanitarian law.

Background and next steps

The European Peace Facility was established in March 2021 to finance all Common Foreign and Security Policy (CFSP) actions in military and defence areas, with the aim of preventing conflict, preserving peace and strengthening international security and stability. In particular, the European Peace Facility allows the EU to finance actions designed to strengthen the capacities of third states and regional and international organisations as regards military and defence matters.

European Peace Facility, policy page

EU cooperation on security and defence (background information)

Infographic - European Peace Facility




22/09/2023 | Article
EU ministers sign the Barcelona Declaration to promote social and territorial cohesion through transportEU Transport Ministers have concluded the informal ministerial meeting on Transport held in Barcelona with the signing of the Barcelona Declaration, a commitment to accessible, affordable and equitable mobility to promote social and territorial cohesion.


PRESS MATERIAL
Friday 22 September 2023

● Council of the EU

22/09/2023 | Press release |

Presidency press release - Informal meeting of European ministers of transport, Barcelona, 21-22 September 2023
EU transport ministers have concluded the informal ministerial meeting on transport held in Barcelona with the signing of the Barcelona Declaration, a commitment to accessible, affordable and equitable mobility to promote social and territorial cohesion.
Read the presidency press release in EN, FR and ES.





● European Council
 
22/09/2023 18:30 | Press release |

The European Council establishes the composition of the European Parliament

 

The European Council adopted a decision on the composition of the European Parliament today. The decision sets out the number of representatives in each member state to be elected to the European Parliament for the 2024-2029 parliamentary term.

The decision sets the number of European Parliament seats at 720 in view of the demographic changes in EU member states.

Additional seats have been allocated to: Belgium (+1), Denmark (+1), Ireland (+1), Spain (+2), France (+2), Latvia (+1), Netherlands (+2), Austria (+1), Poland (+1), Slovenia (+1), Slovakia (+1), Finland (+1).

In its decision, the European Council invited the budgetary authority and the Commission to ensure that the increase in the number of seats foreseen by this Decision is budgetary neutral within Section 1 of the general budget of the Union.

Background

According to the Treaty on European Union, the number of Members of the European Parliament cannot exceed seven hundred and fifty (750), plus the President (+1). It provides for representation to be degressively proportional, with a minimum threshold of six (6) members per member state, and with no member state allocated more than ninety-six (96) seats.

Today's decision will enable member states to enact the necessary domestic measures for organising the elections to the European Parliament for the 2024-2029 parliamentary term.

Numbers of Members per member state 2024-2029

  • Belgium 22
  • Bulgaria 17
  • Czech Republic 21
  • Denmark 15
  • Germany 96
  • Estonia 7
  • Ireland 14
  • Greece 21
  • Spain 61
  • France 81
  • Croatia 12
  • Italy 76
  • Cyprus 6
  • Latvia 9
  • Lithuania 11
  • Luxembourg 6
  • Hungary 21
  • Malta 6
  • Netherlands 31
  • Austria 20
  • Poland 53
  • Portugal 21
  • Romania 33
  • Slovenia 9
  • Slovakia 15
  • Finland 15
  • Sweden 21
    TOTAL 720

The text of the decision will be made available at a later stage.

● General Secretariat
 
22/09/2023 17:35 | Press release |

Forward look: 25 September - 8 October 2023

 

Overview of the main topics and events at the Council of EU and European Council for the coming fortnight.

Competitiveness Council (Internal market and industry), 25 September 2023

Ministers responsible for the internal market and industry will meet in Brussels on Monday the 25th of September with the aim of adopting Council general approaches on Euro7 and on the two legal texts of the EU legislation on design protection review. Ministers will also hold a policy debate on the role of competitiveness checks in the formulation of legislative proposals.

Read more

Justice and Home Affairs Council (Home Affairs), 28 September 2023

The Council will receive an update about ongoing legislative discussions to modernise EU asylum legislation and ministers will exchange views about the external dimension of migration. EU ministers and ministers from 14 Latin American countries will discuss cooperation in the fight against drug trafficking and transnational organised crime.

Read more

Meeting of the European Political Community, Granada, 5 October 2023

The third meeting of the European Political Community will bring together leaders from across the continent in Granada, Spain. Building on the work of the previous meetings of the European Political Community, the leaders will discuss how to make Europe more resilient, prosperous and geostrategic.

Read more

Informal meeting of heads of state or government, Granada, 6 October 2023

EU leaders will launch discussions on the EU priorities for the years ahead to prepare the EU’s Strategic Agenda and will take stock of past work.

Read more

Other events

Informal meeting of culture ministers, 25-26 September 2023

Informal meeting of the General Affairs Council, 27-28 September 2023

Informal meeting of ministers responsible for cohesion policy, 29 September 2023


Indicative calendar of meetings under the Spanish presidency (1 July - 31 December 2023)

● Council of the EU
 
22/09/2023 15:00 | Press release |

Taxation: The EU Code of Conduct Group on business taxation commemorates its 25th anniversary

 

For 25 years, the EU has continued to promote fair tax competition and address harmful tax practices, both within the EU and worldwide.

On the occasion of the informal meeting of the High-Level Working Party on Tax Questions held in Madrid on 21 and 22 September, the Spanish presidency of the Council of the European Union organised a session to commemorate the work the Code of Conduct Group (business taxation). The group was established in 1998 to assess tax measures that may fall within the scope of the Code of Conduct: a political, intergovernmental commitment by member states to identify and assess – based on a number of criteria – tax measures that could be harmful to the tax bases of other member states and the European economy. The group works under the political guidance of EU finance ministers (ECOFIN). It also cooperates with third-country jurisdictions to promote and strengthen tax good governance and carries out work leading to the regular revision of the EU list of non-cooperative tax jurisdictions.

The current chair of the EU Code of Conduct Group, Ms María José Garde, together with the former chairs of the group, reflected on the group’s achievements, the lessons learned during this productive period and the impact of 25 years of the Code of Conduct Group’s activity in the EU and globally. The panellists also exchanged views with the current members of the group and with delegates from the member states and the Commission on the future work of the group and on global challenges.

Background

The Code of Conduct is a political commitment of an intergovernmental nature. The Council’s Code of Conduct Group consists of high-level taxation experts from the member states. Assisted by the Council secretariat, the group is responsible for monitoring possible harmful tax measures in the EU member states. The Commission provides technical support to the group.

The group’s work also has an international dimension, wherein it aims to promote effective changes with regard to worldwide tax good governance through cooperation. The Code of Conduct Group carries out the technical work, screening and assessment which leads to regular revision by the Council of the EU list of non-cooperative jurisdictions for tax purposes. This EU list is revised regularly following an in-depth review of the implementation of commitments made by all third-country jurisdictions that are part of the process. In this context, the group and its chair are conducting political dialogues with some 90 jurisdictions worldwide.

Code of Conduct Group (Business Taxation) (background information)

EU list of non-cooperative jurisdictions (background information)

● Council of the EU
 
22/09/2023 10:17 | MEETING |

Background brief - Competitiveness Council (Internal market and industry) of 25 September 2023

 

Background brief - Competitiveness Council (Internal market and industry) of 25 September 2023



Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024