Μοσχάτο, 25 Φεβρουαρίου 2021 Α. Για την πανδημία και τον εμβολιασμό 1. Μετά τη σημαντική επιδείνωση των επιδημιολογικών δεδομένων τις τελευταίες ημέρες, θα υπάρξει άρση των περιοριστικών μέτρων από την 1η Μαρτίου; Είδαμε χθες και προχθές μία απότομη αύξηση των κρουσμάτων, ειδικά στην Αττική, που εκ των πραγμάτων απομακρύνει - όπως ανέφερε χθες ο Πρωθυπουργός στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου- την πρόθεσή της Κυβέρνησης, πάντα ακούγοντας τις οδηγίες των ειδικών, να προχωρήσει σε ένα σταδιακό άνοιγμα την 1η Μαρτίου. Έχουμε ένα πολύ θετικό νέο, που είναι η γρήγορη πρόοδος στη διαδικασία των εμβολιασμών και σύντομα θα ξεπεράσουμε και το φράγμα του ενός εκατομμυρίου. Η επιχείρηση «Ελευθερία» είναι κατά γενική ομολογία είναι άρτια οργανωμένη και τυγχάνει πολύ μεγάλης αποδοχής από τους πολίτες. Ταυτόχρονα η επιτυχία μας στον εμβολιασμό -επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης- δημιουργεί και κάποια αισθήματα γενικότερου εφησυχασμού. Είναι κάτι το οποίο πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, διότι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δεν έχουμε χτίσει ακόμα τείχος ανοσίας. Οι μήνες του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου είναι πολύ δύσκολοι μήνες -πάντα, παραδοσιακά- για όλες τις αναπνευστικές λοιμώξεις. Πρέπει να παραμείνουμε πολύ προσηλωμένοι στα μέτρα τα οποία ξέρουμε ότι δουλεύουν. Γνωρίζω - ανέφερε ο Πρωθυπουργός ότι όλοι οι συμπολίτες μας είναι κουρασμένοι. Έχουμε όμως αυτή τη στιγμή πραγματικά στα χέρια μας ένα όπλο το οποίο δεν είχαμε πριν από κάποιους μήνες και αυτό είναι το όπλο του εμβολιασμού. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι πλησιάζουμε προς το τέλος αυτής της μεγάλης περιπέτειας. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση η επιτυχία του εμβολιασμού δεν πρέπει να γίνει άλλοθι εφησυχασμού. 2. Ποια είναι η επιδημιολογική κατάσταση στη χώρα; Η Αττική έχει αυτή την περίοδο το μεγαλύτερο επιδημιολογικό φορτίο με συνέπεια να υπάρχει πίεση στο Ε.Σ.Υ. με ρεκόρ εισαγωγών στα εφημερεύοντα νοσοκομεία. Χθες ήταν κατειλημμένες οι 235 από τις συνολικά 262 Μ.Ε.Θ. Covid στην Αττική, δηλαδή ποσοστό 90%. Επιβαρυμένη είναι η κατάσταση και στην Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας που από σήμερα το πρωί μπαίνει σε καθεστώς πολύ αυξημένου κινδύνου και ο Δήμος Ναυπλιέων που μπαίνει σε καθεστώς αυξημένου κινδύνου. Εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο εμβολιασμός προχωρά με αυξανόμενους ρυθμούς, καθώς χθες εμβολιάστηκαν πάνω από 30.000 συμπολίτες μας και ο συνολικός αριθμός ξεπερνά τις 790.000. Β. Απάντηση στις επιθέσεις εναντίον της Υπουργού Πολιτισμού. 1. Τι απαντάτε στις επιθέσεις που δέχεται η κυρία Μενδώνη και στην απαίτηση του ΣΥΡΙΖΑ να παραιτηθεί; Η κυρία Μενδώνη έχει υλοποιήσει ένα πολύ σημαντικό έργο στο Υπουργείο Πολιτισμού, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα σε σχέση με το εύρος των παρεμβάσεων που έχουν γίνει. Φυσικά και δεν τίθεται κανένα θέμα παραίτησης όπως ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ. Όπως ανέφερε σχετικά ο Πρωθυπουργός στη χθεσινή συνεδρίαση Υπουργικού Συμβουλίου: «Είμαστε ένα συλλογικό όργανο και πάντα στεκόμαστε ο ένας στον άλλο στα δύσκολα. Κατά καιρούς ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στοχοποιήσει διάφορους υπουργούς κι έχει ζητήσει την παραίτηση των μισών μελών του Υπουργικού Συμβουλίου». Σημειώνεται επίσης ότι χθες, 56 επιφανείς προσωπικότητες της Τέχνης και του Πολιτισμού με κοινό κείμενό τους εξέφρασαν την στήριξή τους στη Λίνα Μενδώνη και ζήτησαν να αφεθεί η Δικαιοσύνη να επιτελέσει το έργο της, ώστε το ελληνικό #metoo «να μετατρέψει τη δοκιμασία σε αληθινή αναγέννηση». Αναφέρουν ανάμεσα στ’ άλλα: «Η εξουσιαστική βία εναντίον του πιο αδύναμου -και ιδιαίτερα κατά παιδιών- δεν έχει πολιτική απόχρωση. Είναι μαχαίρι που πληγώνει οριζόντια ολόκληρη την κοινωνία και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί. Δεν αξίζει να χάνουμε το δάσος -που είναι η κάθαρση που πρέπει να επέλθει- και να εστιάζουμε στην όποια επικοινωνιακή διαχείριση. Με την πολιτική της Υπουργού Λίνας Μενδώνη μπορεί ο καθένας μας να συμφωνεί ή να διαφωνεί. Κανένας, όμως, δεν μπορεί να αμφισβητήσει την επιστημονική της επάρκεια, τις δεκαετίες που υπηρετεί τον Πολιτισμό, το έργο της και το προσωπικό της ήθος. Αυτή τη στιγμή είναι ουσιώδους σημασίας να αφεθεί η Δικαιοσύνη να επιτελέσει το έργο της και παράλληλα ο κόσμος του Πολιτισμού ενωμένος να εργαστεί για μια νέα θεσμική θωράκιση απέναντι σε αυτά τα νοσηρά φαινόμενα». Γ. Θέματα Υπουργικού Συμβουλίου 1. Τι προβλέπει νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του οικογενειακού δικαίου αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων, που παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Κώστας Τσιάρας; Το νομοσχέδιο αυτό -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου- εκσυγχρονίζει μία πολύ ευαίσθητη πτυχή του οικογενειακού δικαίου, που ισχύει στη χώρα μας ως προς το βασικό του πυρήνα από το 1983. Πρώτο μέλημα είναι το συμφέρον του παιδιού και ο κανόνας πια για άσκηση της γονικής μέριμνας είναι να γίνεται από κοινού και από τους δύο γονείς. Πολύ σημαντικά στοιχεία είναι η ενίσχυση της διαδικασίας της διαμεσολάβησης για τυχόν διαφορές των γονέων. η κατοχύρωση της επικοινωνίας του παιδιού με το γονέα με τον οποίον δεν διαμένει και η διασφάλιση της εφαρμογής των δικαστικών αποφάσεων. Ευθυγραμμίζεται με τις κοινωνικές συνθήκες, αλλά και με όσα ισχύουν σε άλλες χώρες. Είναι πολύ τολμηρό αλλά ταυτόχρονα και ισορροπημένο. Και προφανώς, -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- επειδή είναι ένα ζήτημα στο οποίο δεν χωράει καμία κομματική αντιπαράθεση, η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να προχωρήσει σε περαιτέρω βελτιώσεις λαμβάνοντας υπόψη τις τοποθετήσεις όλων όσοι θέλουν να συμμετέχουν σε αυτό το δημόσιο διάλογο. Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου εισάγεται νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τις σχέσεις γονέων-τέκνων, μετά τη διακοπή της συμβίωσης των συζύγων, το διαζύγιο ή την ακύρωση του γάμου, με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον του τέκνου. Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων, καθιερώνεται η από κοινού άσκηση της γονικής μέριμνας από τους δύο γονείς, αναδεικνύεται ο κομβικός ρόλος της διαμεσολάβησης για την επίλυση ενδεχόμενων μεταξύ τους διαφορών, καθιερώνεται τεκμήριο επικοινωνίας του τέκνου με τον γονέα με τον οποίο δεν διαμένει, και καθίσταται υποχρεωτική η επιμόρφωση των δικαστικών λειτουργών που εκδικάζουν τέτοιου είδους υποθέσεις. Με όλα αυτά, προσαρμόζεται η ελληνική έννομη τάξη σε όσα ισχύουν στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης, όπου προβλέπεται από τη νομοθεσία η από κοινού άσκηση της γονικής μέριμνας. 2. Σε τι συγκεκριμένα αποσκοπεί το νομοσχέδιο αυτό; Το νομοσχέδιο αποσκοπεί στην ενεργή παρουσία και των δύο γονέων κατά την ανατροφή του τέκνου, παρά τη μεσολάβηση της διάστασης, του διαζυγίου ή της ακύρωσης του γάμου. Για τον σκοπό αυτό, εκκινεί από την τήρηση της αρχής της ισότητας των γονέων στις ευθύνες και τα δικαιώματα έναντι του τέκνου και αποβλέπει πρωτίστως στην εξυπηρέτηση του συμφέροντός του. Η διάσταση, το διαζύγιο, η διακοπή συμβίωσης ή η ακύρωση του γάμου των γονέων, δεν πρέπει να μεταβάλλουν τον τρόπο άσκησης της γονικής μέριμνας των ανηλίκων τέκνων, η οποία πρέπει να ασκείται και από τους δύο γονείς, καθόσον σκοπός αποτελεί η ψυχική υγεία του ανηλίκου τέκνου, η ομαλή ένταξή του στο κοινωνικό περιβάλλον και η ανάπτυξη της προσωπικότητάς του. Παράλληλα, ενισχύεται η προσπάθεια των γονέων να αντιμετωπίζονται ζητήματα που αφορούν το τέκνο με αμοιβαία αποδεκτές λύσεις και προωθείται ο μεταξύ τους διάλογος για ζητήματα που το αφορούν. Υπογραμμίζεται ότι το νομοσχέδιο δεν αφαιρεί οποιοδήποτε δικαίωμα του γονέα που ασκεί την επιμέλεια του ανηλίκου τέκνου. Αντιθέτως εισάγει την ενεργή παρουσία και των δύο γονέων στην ανατροφή του τέκνου και στην εκπλήρωση της ευθύνης τους σ’ αυτό. Σημειώνεται ακόμη ότι προασπίζεται το δικαίωμα διατροφής, καθόσον στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι η υπαίτια μη καταβολή διατροφής εκ μέρους του υπόχρεου γονέα αποτελεί κακή άσκηση γονικής μέριμνας και δύναται εξ αυτού του λόγου να αφαιρεθεί αυτή από τον υπαίτιο γονέα. *Επισυνάπτεται ενημερωτικό σημείωμα για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου 3. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς, που παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας; Το νομοσχέδιο για τα τα ζώα συντροφιάς αφορά πρωτίστως την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στόχος -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- είναι ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου που αφορά στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε και λαμβάνει υπόψη και τις απόψεις των φιλοζωικών οργανώσεων. Το νομοσχέδιο εκπληρώνει την προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης «Κανένα ζώο αδέσποτο. Κανένα ζώο κακοποιημένο». Αποσκοπεί στη δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου για τα ζώα συντροφιάς και τα αδέσποτα ζώα, εναρμονισμένου με τις σύγχρονες συνθήκες και δυνατότητες. Το πλαίσιο που εισάγεται, αποβλέπει στη βελτίωση των συνθηκών ζωής των ζώων συντροφιάς και την προστασία των αδέσποτων, μέσα από τη συνεργασία Κράτους, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επιστημόνων και φιλοζωικών οργανώσεων., Εντάσσονται σε μια ενιαία επίσημη πλατφόρμα συνεργασία όλα τα θέματα που αφορούν δεσποζόμενα και αδέσποτα, ζώα προς υιοθεσία, φιλοζωικά σωματεία και οργανώσεις, κτηνίατροι, εκτροφείς, καταφύγια και η Δημόσια Διοίκηση. Επιπλέον, θεσπίζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης αδέσποτων σε επίπεδο Δήμων, καθώς και ένα συνεκτικό και αντιπροσωπευτικό πλαίσιο εποπτείας, ώστε η εφαρμογή του νέου νόμου για την προστασία των ζώων συντροφιάς να μη μείνει κενό γράμμα. Επίσης, διευρύνεται ο κατάλογος των πράξεων που περιλαμβάνονται ρητά στη διάταξη περί κακοποίησης ζώων, εισάγονται πρόστιμα για τις νέες παραβάσεις, ενώ αυστηροποιούνται τα υπάρχοντα πρόστιμα για σημαντικές παραβάσεις. Τέλος, προβλέπονται εκπαιδευτικά προγράμματα και ενημερωτικές δράσεις για τη βελτίωση της εκπαίδευσης και ενημέρωσης όσων συμμετέχουν στην προσπάθεια για την προστασία των ζώων συντροφιάς. 4. Ποιοί είναι οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου; Το νομοσχέδιο για την προστασία των ζώων συντροφιάς αναπτύσσεται σε 10 άξονες: 1. Οι «Πέντε Ελευθερίες των Ζώων»: Περιλαμβάνονται πλέον ρητά στο νόμο οι 5 διεθνώς αναγνωρισμένες ελευθερίες των ζώων (Ελευθερία από την πείνα και τη δίψα. Ελευθερία από άσκοπη ταλαιπωρία και καταπόνηση. Ελευθερία από πόνο, τραυματισμό και ασθένεια. Ελευθερία από φόβο και αγωνία. Ελευθερία έκφρασης μιας φυσιολογικής συμπεριφοράς, με κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης και κοινωνικοποίησης). 2. Η Ελλάδα αποκτά Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς: Δεσποζόμενα και αδέσποτα, ζώα προς υιοθεσία, φιλοζωικά σωματεία και οργανώσεις, κτηνίατροι, εκτροφείς, καταφύγια και η Δημόσια Διοίκηση, για πρώτη φορά, εντάσσονται σε μια ενιαία επίσημη πλατφόρμα συνεργασίας. 3. Ηλεκτρονικό βιβλιάριο & ψηφιακό ιατρικό ιστορικό του ζώου: Τα ζώα συντροφιάς αποκτούν ψηφιακό φάκελο υγείας μέσω του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς. 4. Αναπαραγωγή με κανόνες: Ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν τον ανώτατο αριθμό γεννών ανά ζώο, την άδεια για αναπαραγωγή, κ.α. 5. Διευρύνεται ο κατάλογος των πράξεων που περιλαμβάνονται ρητά στη διάταξη περί κακοποίησης, εισάγονται πρόστιμα για τις νέες παραβάσεις και αυστηροποιούνται τα υπάρχοντα πρόστιμα για σημαντικές παραβάσεις. 6. Πρόγραμμα «Άργος»-πόροι και υποχρεώσεις Δήμων: Ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης αδέσποτων από κάθε Δήμο. Παράλληλα, εξασφαλίζονται οι αναγκαίοι πόροι και οι διαδικασίες για την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος. 7. Στήριξη και κίνητρα στους πολίτες-ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς: Θέσπιση κινήτρων από τους Δήμους, ώστε οι πολίτες-ιδιοκτήτες ζώων να φροντίζουν καλύτερα τα κατοικίδιά τους, όπως μείωση δημοτικών τελών έως και 10% για επιμελείς ιδιοκτήτες. 8. Πλαίσιο Εποπτείας: Θεσπίζεται ένα συνεκτικό και αντιπροσωπευτικό πλαίσιο εποπτείας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΚΕΔΕ, του Συνηγόρου του Πολίτη και των Φιλοζωικών Οργανώσεων. 9. Βελτίωση της εκπαίδευσης και ενημέρωσης για την προστασία των ζώων συντροφιάς: Εκπαιδευτικά προγράμματα και ενημερωτικές δράσεις σε τοπικές και εκπαιδευτικές κοινότητες. 10. Εθνική Γραμμή Καταγγελιών: Ανάπτυξη ψηφιακής εφαρμογής και 5ψήφιου αριθμού καταγγελιών για περιστατικά κακοποίησης ζώων και κάθε παράβαση του νομικού πλαισίου για την προστασία των ζώων συντροφιάς. *Επισυνάπτεται η παρουσίαση του νομοσχεδίου 5. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για την τηλεργασία στο δημόσιο τομέα που παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Μάκης Βορίδης; Στόχος του νομοσχεδίου -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- είναι η εισαγωγή του θεσμικού πλαισίου γιατί την τηλεργασία στο Δημόσιο. Ξέρουμε ότι επεκτάθηκε εσπευσμένα λόγω της πανδημίας αλλά είναι πια απολύτως προφανές ότι χρειάζεται μία μόνιμη θεσμική κατοχύρωση η οποία μπορεί να διευκολύνει και στη βελτίωση της παραγωγικότητας και της απόδοσης άλλα και της αυτονομίας του προσωπικού. Μπορεί να διευκολύνει όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, να δώσει την ευκαιρία σε υπαλλήλους -κυρίως γυναίκες- να διαχειριστούν καλύτερα την ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και στις υπόλοιπες υποχρεώσεις τους. Και βέβαια είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο έρχεται να προστεθεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, καθώς εκμεταλλεύεται τις μεγάλες δυνατότητες που μας δίνει πια η τεχνολογία. Εξαιτίας της πανδημίας κατέστη αναγκαία η λήψη κατεπειγόντων μέτρων, τα οποία αποσκοπούν αφενός στην προστασία των εργαζομένων και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους, αφετέρου στη συνέχιση της λειτουργίας των υπηρεσιών, με γνώμονα και την προστασία της δημόσιας υγείας. Στόχος τώρα είναι η θεσμοθέτηση ενός ενιαίου -για όλους τους φορείς- και σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για την εφαρμογή της τηλεργασίας στις δημόσιες υπηρεσίες, η οποία θα παρέχεται σε οικειοθελή βάση, τόσο σε κανονικές συνθήκες όσο και σε συνθήκες κρίσης (π.χ. covid-19), προκειμένου να προσαρμοστεί το Δημόσιο στα τρέχοντα κοινωνικά, οικονομικά και τεχνολογικά δεδομένα. Αφορά στον τρόπο οργάνωσης και διαχείρισης της εργασίας βάσει κοινών αρχών, μεθόδων οργάνωσης και διαχείρισης της εργασίας, κανόνων προστασίας δεδομένων και τήρησης απορρήτου, κανόνων χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). 6. Ποιοί στόχοι, επιδιώκονται με το νομοσχέδιο για την τηλεργασία στο Δημόσιο; Με το νομοσχέδιο αυτό επιδιώκονται οι παρακάτω επιμέρους στόχοι: -Ενίσχυση παραγωγικότητας. -Ενδυνάμωση εργαζομένων λόγω της ενίσχυσης της αυτονομίας τους στην οργάνωση της εργασίας. -Διευκόλυνση εργαζομένων που αντιμετωπίζουν μόνιμα ή πρόσκαιρα προβλήματα υγείας (π.χ. ΑμεΑ). -Ισορροπία επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής, λόγω εξοικονόμησης χρόνου μετακίνησης, ρύθμισης χρόνου εργασίας κλπ. -Προσέλκυση στελεχών. -Εξοικονόμηση πόρων (μείωση λειτουργικών εξόδων των υπηρεσιών και των εργαζόμενων από τη μείωση των μετακινήσεων). -Αντιμετώπιση προκλήσεων που απορρέουν από την κλιματική αλλαγή (μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα -αντιμετώπιση ατμοσφαιρικής ρύπανσης- και της κυκλοφοριακής συμφόρησης, προστασία περιβάλλοντος κλπ.). -Αποτελεσματική διαχείριση εργασίας σε περιόδους κρίσης (π.χ. covid-19). -Αξιολόγηση της απόδοσης προσανατολισμένη στα αποτελέσματα της εργασίας. -Προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού του δημόσιου τομέα. 7. Ποιες είναι οι βασικές πτυχές του κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού για τον επόμενο μήνα για τις οποίες ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό κ. Άκης Σκέρτσος; Αφορούν πρωτίστως: -Την υλοποίηση προγράμματος εμβολιασμών «Ελευθερία». -Την πορεία της πανδημίας και τη θέσης της χώρας μας στην στην Ευρώπη. -Τα 11 νέα μέτρα την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας. -Την υλοποίηση 11 σημαντικών μεταρρυθμίσεων. Τις νέες σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις καθώς και τις αποκρατικοποιήσεις. -Την υλοποίηση κρίσιμων πολιτικών στο κοινωνικό κράτος και το χώρο της υγείας. -Τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και τη ψηφιακή διακυβέρνηση. -Την Εξωτερική πολιτική και Άμυνα. -Το Προσφυγικό - Μεταναστευτικό. *Επισυνάπτεται ενημερωτικό σημείωμα με βασικές πτυχές του πρόσφατου κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού για το επόμενο διάστημα Δ. Για την οικονομία 1. Τι επισημαίνει η 9η Έκθεση Αξιολόγησης των θεσμών, που δημοσιοποιήθηκε χθες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή; Η έκθεση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του καθεστώτος Ενισχυμένης Εποπτείας, στο οποίο εισήλθε η χώρα το καλοκαίρι του 2018. Είναι 6η διαδοχική θετική Έκθεση κατά την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία και η 4η που ολοκληρώνεται επιτυχώς, στην διάρκεια της πανδημίας. -Αναγνωρίζει την άμεση και ορθή παρέμβαση της Κυβέρνησης, από την αρχή της πανδημίας, για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που ανέκυψαν. -Επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα των μέτρων στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων, που αποτυπώνεται, μεταξύ άλλων, στην αξιοσημείωτη συγκράτηση της ανεργίας και στην ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό ότι γίνεται ειδική αναφορά στη σημαντική τόνωση της ρευστότητας των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω των χρηματοδοτικών εργαλείων που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η Κυβέρνηση. -Χαιρετίζει την προώθηση μεταρρυθμίσεων και την υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών, παρά τις αντίξοες συνθήκες, σε τομείς όπως οι αποκρατικοποιήσεις, η εκπαίδευση, η ενεργειακή πολιτική, η Δημόσια Διοίκηση και το Λογιστικό Πλαίσιο της Γενικής Κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων και των Δημοσίων Επενδύσεων. -Καλωσορίζει, την πρόοδο του προγράμματος «Ηρακλής» για τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και την κυβερνητική πρόθεση επέκτασής του. -Πιστοποιεί την πρόοδο στην κατάθεση του Εθνικού Σχεδίου για τη βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, μέσω της υλοποίησης μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων που θα δώσουν σημαντική ώθηση στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. -Επισημαίνει τη διατήρηση των ταμειακών διαθεσίμων σε ασφαλή επίπεδα, αποτέλεσμα της συνετής και διορατικής χρήσης τους, και την επίτευξη ιστορικών χαμηλών στο κόστος δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου. -Επικροτεί την πρόθεση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην πρόωρη αποπληρωμή μέρους του υπολειπόμενου δανείου του Δ.Ν.Τ. προς τη χώρα μας. Ε. Για την διεκδίκηση «ψηφιακών νομάδων» 1. Με ποιο τρόπο σχεδιάζει η Κυβέρνηση να διεκδικήσει μερίδιο στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού για «ψηφιακούς νομάδες»; «Ψηφιακούς νομάδες» αποκαλούνται οι επαγγελματίες που διαμένουν και εργάζονται με έδρα σε κάποιο κράτος διαφορετικό από εκείνο του εργοδότη ή της πελατείας τους και η προσέγγισή τους αποτελεί μια νέα παγκόσμια τάση. Η Κυβέρνηση, με επανειλημμένες δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι' αυτούς. Σύμφωνα, άλλωστε, με μελέτη του «MIT Enterprise Forum», εάν η Ελλάδα προσείλκυε 100.000 «ψηφιακούς νομάδες» κάθε χρόνο, με μία μέση παραμονή 6 μηνών, θα μπορούσε να ωφεληθεί με πάνω από 1,6 δισ. ευρώ. Για το σκοπό αυτό το Υπουργείο Τουρισμού σχεδιάζει να αναλάβει πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία και συλλογικούς φορείς του ιδιωτικού τομέα, στα εξής πεδία: -Προώθηση και προβολή της Ελλάδας ως ιδανικού προορισμού για «ψηφιακούς νομάδες». - Βελτίωση υποδομών ευρυζωνικότητας, ειδικά σε σχέση με την παροχή υπηρεσιών ταχείας σύνδεσης στο διαδίκτυο. - Συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνωσίας υποδομών και βέλτιστων πρακτικών με πόλεις του εξωτερικού οι οποίες προσανατολίζονται στους «ψηφιακούς νομάδες». - Συνεργασία με φορείς που απευθύνονται σε «start up» εταιρείες οι οποίες απασχολούν «ψηφιακούς νομάδες». Από τον Ιανουάριο του 2021 Ελλάδα έχει μπει δυναμικά στην παγκόσμια αυτή διεκδίκηση. Έχει ψηφιστεί νόμος ο οποίος παρέχει έκπτωση 50% στο φόρο εισοδήματος για τους ψηφιακούς νομάδες που θα εγκατασταθούν στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του 2021. Επίσης το Υπουργείο Τουρισμού προετοιμάζει την έκδοση βίζας, ειδικά για «ψηφιακούς νομάδες». Την ίδια στιγμή έχουν δρομολογηθεί σημαντικές επενδύσεις στη χώρα μας στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας. Να σημειώσουμε επίσης ότι η επιτυχής υγειονομική αντιμετώπιση της πανδημίας και το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί ασφαλή τουριστικό προορισμό, αποτελούν εγγύηση ώστε να διεκδικήσουμε μερίδιο στο χάρτη του παγκόσμιου τεχνολογικού τουρισμού, στον οποίο εντάσσονται οι «ψηφιακοί νομάδες». ΣΤ. Για Κουφοντίνα 1. Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για μη τήρηση του νόμου στην περίπτωση του Κουφοντίνα. Τι απαντάτε; Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει σπεύσει από την αρχή να υιοθετήσει το αίτημα του Κουφοντίνα προκειμένου να επιλέξει εκείνος τη φυλακή που θα εκτίσει την ποινή του, πράγμα που δεν γίνεται πουθενά στον κόσμο. Ο νόμος προβλέπει τον τρόπο κράτησης ο οποίος και τηρήθηκε απολύτως. Εκ του νόμου δεν επιτρέπεται να παραμένει στο Κατάστημα Κορυδαλλού, που αποτελεί Κατάστημα κράτησης τύπου Α’ και σε αυτό κρατούνται μόνο υπόδικοι, κατάδικοι για χρέη και κατάδικοι σε ποινή φυλάκισης. Επίσης Για λόγους υγειονομικούς δεν επιτρέπεται εξάλλου η μεταγωγή νέων καταδίκων στο κατάστημα Κορυδαλλού. Στην πραγματικότητα ο αμετανόητος (δεν έχει ζητήσει ούτε μια συγγνώμη) δολοφόνος 11 ανθρώπων, Δ. Κουφοντίνας ζητεί προνομιακή μεταχείριση εκτός του πλαισίου του νόμου και να επιλέξει τη φυλακή στην οποία θα κρατείται. Να σημειώσουμε ότι το Κατάστημα Κράτησης Δομοκού είναι σύγχρονο και με όλες τις απαιτούμενες διεθνώς προδιαγραφές Κατάστημα τύπου Β’, στο οποίο κρατούνται κατάδικοι με βαριές ποινές. Η Πολιτεία δεν εκβιάζεται. Βασικοί κανόνες κάθε έννομης τάξης είναι ότι: α)διατηρεί κυριαρχικό δικαίωμα σε σχέση με τον τρόπο κράτησης καταδίκων και β) δεν υπάρχει συναλλαγή με κατάδικους σε σχέση με τον τρόπο κράτησης. Εάν υπέκυπτε η πολιτεία σε πιέσεις/εκβιασμούς θα εξωθούσε όλους τους καταδίκους σε απεργία πείνας και άλλα μέσα πίεσης για να υλοποιούν αιτήματα που θα θέτουν κάθε φορά.
Κατεβάστε το ενημερωτικό σημείωμα για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου εδώ. Κατεβάστε την παρουσίαση του νομοσχεδίου εδώ. Κατεβάστε το ενημερωτικό σημείωμα με βασικές πτυχές του πρόσφατου κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού για το επόμενο διάστημα εδώ.
https://www.linkedin.com/posts/maria-chadzidakis-vavouranakis-aa4912a7_%CE%BD%CE%B5%CE%B1-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%BF-%CF%83%CF%86%CF%85%CE%B3%CE%BC%CE%BF%CF%83-%CF%84%CE%B7%CF%83-%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%82-activity-6770470665607766016-W118
https://twitter.com/mgvavour/status/1364703073042595850?s=20
https://www.facebook.com/v.ch.maria/posts/10223984856989931?__cft__[0]=AZXP9DnFWd_ZbgY4huarK31_Gc_txITjLwS7v4KhF4c0VL_aCaM1oJoUuG3L31xpGcRMSPKD5aaGP9ymVGsmY9ATYpoExAOrh41GGa14q5ZCrQ&__tn__=%2CO%2CP-R |