"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

"ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ" σε όλους Σας, με Υγεία και περίσσια Αγάπη

"ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ" σε όλους Σας, με Υγεία και περίσσια Αγάπη
"ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ" σε όλους Σας, με Υγεία και περίσσια Αγάπη (Εικόνα απο την Ενορία ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ,ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ)

ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ

Τα Χριστούγεννα και ο Νέος Χρόνος να γίνουν απαρχή Υγείας, Ευτυχίας και να μάθουμε να..ψηφίζουμε!! Οποιος μας κοροϊδεύει, “ΜΑΥΡΟ” ..και τα Οικονομικά..ΘΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ!! “ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ” “ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ” “Ευτυχές το Νέον Ετος” Γιάννης και Μαρία Βαβουρανάκη

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 5167/2024..-ΑΑΔΕ:Καθορισμός της διαδικασίας ακύρωσης ή τροποποίησης άμεσου προσδιορισμού φόρου.....-Συνολικά 310.000 χαμηλοσυνταξιούχοι θα λαμβάνουν δωρεάν τα φάρμακα τους..-ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΕΦΚΑ 30/12/24-24 - 3/1/2025..-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:Νέο επίδομα ανεργίας....-Διενέργεια της αξιολόγησης του προσωπικού του δημοσίου τομέα....-ΑΑΔΕ Θερμές Γιορτινές Ευχές..-ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ Υπουργός Παιδείας:Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025..-Ακόμα πιο απλές και φιλικές η ηλεκτρονική Υπεύθυνη Δήλωση και η Εξουσιοδότηση μέσω gov.gr ..-Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, άρθρο:«Το ψηφιακό “αύριο” της τοπικής αυτοδιοίκησης»..-Barack Obama:I am personally asking..-WORLD FOOTWEAR weekly newsletter..-Bob Menendez second chance......-MIXAΗΛ ΙΓΝΑΤΙΟΥ γράφει:"..Μία αψυχολόγητη δήλωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για το προαναγγελθέν “Τουρκο-Συριακό Μνημόνιο”.."..-ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΔΕΝΔΙΑ,ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ...Χριστούγεννα στην Αλεξανδρούπολη,στον Εβρο και στο Ε/Φ Γέφυρας Κήπων..-Prime Minister, Justin Trudeau,..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA..-ΕΝΥΠΕΚΚ/ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ενημέρωση..-usa.gov wishes.....-EUROPEAN BANK's latest..- iMEdD Newsletter:2024: Α year we shared together..- NORWAY's newest..-KREMLIN's weekly information newsletter..-Νέα από το «Ξεκίνημα»..-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-Season's Greetings from The Order of AHEPA! ..-NASA's wonderful world!!..-WATCH PRESIDENT OBAMA’S MESSAGE..-Φρικτός εφιάλτης: Οφυλόφιλο ζευγάρι στις ΗΠΑ βίαζε τους δύο υιοθετημένους γιούς του..-GEORGE TATAKIS Best Wishes..-Χριστουγεννιάτικη Γιορτή για τα Παιδιά Ιδιαίτερης Φροντίδας στη Θεσσαλονίκη..- Εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου..-european journalism center,update..-AXAΡΝΕΣ:ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ..-ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ δήλωση και τοποθετήσεις.....-EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ:ενημέρωση..-USDA Announces .....-Τα νέα διοικητικά συμβούλια της Ελληνικής Κοινότητας Παρισίων και της Κυπριακής Κοινότητας Γαλλίας...-SPD update..-Centers for Disease Control and Prevention CDC,update..-Prime Minister, Justin Trudeau, today announced that the Honourable Mona Fortier, Member of Parliament for Ottawa—Vanier, will serve as Chief Government Whip...-OBAMA's latest..- EUROPEAN BANK's news..-ΑΗΕPA news..-ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ: ΑΠΟΧΉ.....-AΣΕΠ νέα..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA..-EUROPEAN YOUTH PRESS..newsletter..-Prime Minister, Justin Trudeau, today announced changes to the Ministry..-Συνταγματική η κατάργηση ΝΠΔΔ και οι κοινωφελείς επιχειρήσεις των ΟΤΑ....-ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ σχετικά με διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού..-Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας: επείγουσα μεταβατική διάταξη προς ψήφιση στη Βουλή.....-Προσωπικός Ιατρός: Nέο σύστημα κάλυψης κενών θέσεων....-International Monetary Fund:Weekend Read: Europe Needs a Coordinated Approach to Industrial Policy....-ΠΑ.ΣΟ.Κ. ενημέρωση..-Χριστουγεννιάτικη γιορτή στα κεντρικά γραφεία της Νέας Δημοκρατίας ..-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ..-ΒΑΤΑ SHOE MUSEUM news..-ΜΑΣΣΑΛΙΑ : Γεύσεις του Κόσμου 2024, Γαλλο-Κυπριακό Εμπορικό Επιμελητήριο..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA..-EUROPEAN COMMISSSION, AGRICULTURE AND RURAL DEVELOPMENT..-ΕUROPEAN BANK's update..-BOARD OF GOVERNORS OF THE FEDERAL RESERVE SUSTEM,update..-APEC latest news..-U.S. interesting latest news..-NATO latest..-OBAMA's news ..-Portuguese Shoes:Merry Christmas!..-"σχεδια" ενημέρωση..-Prime Minister Justin Trudeau ....-COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-SOS ΙΑΤΡΟΙ 1016,ενημέρωση..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-AHEPA E-News..-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ..-EUROPEAN COMMISSION Finance news hub..-Εξονυχιστικοί έλεγχοι σε εταιρείες που διαχειρίζονται κόκκινα δάνεια..-"ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ" NEWSLETTER..-ΓΣΕΕ:ΤΡΟΠΟΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΑΡΓΙΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ..- --

ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ,ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ, Συνέντευξις που πρέπει να παρακολουθήσουμε ΟΛΟΙ

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ!!

Christmas Greetings from the President of Ireland MICHAEL D. HIGGINS

Christmas Greetings from the President of Ireland MICHAEL D. HIGGINS
Christmas Greetings from the President of Ireland 2024,MICHAEL D. HIGGINS - Beannachtaí na Nollaig ó Uachtarán na hÉireann

Statement by the Prime Minister on Christmas

Statement by the Prime Minister on Christmas
December 24, 2024 Ottawa, Ontario: The Prime Minister, Justin Trudeau, today issued the following statement on Christmas: “Merry Christmas, everyone! This is such a special time of year. A time to gather with loved ones, to celebrate the spirit of the season, and to give thanks for all that is good in the world. “For Christians, it’s a time to celebrate the birth of Jesus Christ and think about his story of kindness, forgiveness, and faith. The lessons of his life are universal, and they inspire and comfort people every time they’re told – and retold. “For you, the holidays may be a time of big family gatherings and feasts, of gifts and celebrations. But maybe it’s a very hard time. If you’re grieving, worried, or alone, this can be the toughest time of the year. It can be the loneliest. So let’s all check in on the people in our lives who have not had an easy time this year, and who may need us more than we know. “As we reflect on the past year and look to the future, let us continue to show love and kindness – to ourselves and to those in need. Let us also take a moment to thank those who give so much of themselves to make Canada the place we are proud to call home, including the brave members of our Canadian Armed Forces, the dedicated first responders and essential workers, and the countless volunteers. Thank you, to all of you. “I wish joy to everyone who is celebrating today, and comfort to those who are suffering. Wherever you are, I hope you find light and hope for the year ahead. Merry Christmas.”

Wishing you a joyful holiday season from USAGov

Wishing you a joyful holiday season from USAGov
Wishing you a joyful holiday season from USAGov

ΑΑΔΕ Θερμές Γιορτινές Ευχές!!

ΣΕΒ-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ

ΣΕΒ-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ
ΣΕΒ-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ:Θερμές Χριστουγεννιάτικες Ευχές

ALUMIL Θερμές Γιορτινές Ευχές

ALUMIL Θερμές Γιορτινές Ευχές
"Χρόνια πολλά & Ευτυχισμένο το 2025! Στέλνουμε τις θερμότερες ευχές μας για υγεία, αγάπη και ευημερία σε εσάς και τα αγαπημένα σας πρόσωπα! 🎄"

hellasjournal Oλόθερμες απο καρδιάς Ευχές

hellasjournal Oλόθερμες απο καρδιάς Ευχές
Χιλιάδες ευχές για Υγεία, Χαρά και Ευτυχία από την Hellas Journal στις αναγνώστριες και στους αναγνώστες μας, σε όλο τον Ελληνισμό

Season's Greetings from The Order of AHEPA!

Season's Greetings from The Order of AHEPA!
Dear AHEPA Family & Friends, Season's Greetings! On behalf of the AHEPA Supreme Lodge and the AHEPA family, I wish you and yours a very Merry Christmas and Happy and Healthy New Year! May peace and joy be yours at this Holiday Season and throughout the whole of 2025! We are grateful for your continued support of the AHEPA mission and of our worthy programs. During this Season of Giving, please remember to keep that mission in mind with a tax-deductible gift to one of AHEPA's charitable giving entities. We appreciate deeply the tremendous outpouring we received from our appeals this season, most recently our successful fundraiser for the AHEPA Journey to Greece Program in which you have helped us get close to reaching our goal of raising $1 million in order to establish the AHEPA Journey to Greece Endowment Fund. As always, if you're looking for a last-minute gift, please consider the gift of AHEPA membership. Give the gift of being a part of a storied American Hellenic institution with a proud legacy. Please help us to sustain our heritage, good works and programs that lend to the fulfillment of our Order's worthy mission and to the betterment of the community. Visit ahepa.org for more information. Thank you! Fraternally, Savas C. Tsivicos

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΛΑΧΟΥ,τ.Υφ.Αν.,Βουλευτού Αν.Αττικής Ν.Δ.:ΕΥΧΕΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΛΑΧΟΥ,τ.Υφ.Αν.,Βουλευτού Αν.Αττικής Ν.Δ.:ΕΥΧΕΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΛΑΧΟΥ,τ.Υφ.Αν.,Βουλευτού Αν.Αττικής Ν.Δ.:ΕΥΧΕΣ

κ. ΝΤΟΡΑΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ,Βουλευτού Χανίων Ν.Δ. ολόθερμες Ευχές

κ. ΝΤΟΡΑΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ,Βουλευτού Χανίων Ν.Δ. ολόθερμες Ευχές
κ. ΝΤΟΡΑΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ,Βουλευτού Χανίων Ν.Δ. ολόθερμες Ευχές

Ευχές από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας

Ευχές από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας
Ο Διευθυντής και οι εργαζόμενοι στο Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σας εύχονται καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το 2025! Χάρης Χατζηχαραλάμπους, Διευθυντής Γραφείου Τύπου "ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" - Πειραιώς 62, 18346 Μοσχάτο 210 9444551 - chatzicha@nd.gr

Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών:Xριστουγεννιάτικες Ευχές

Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας  της Ακαδημίας Αθηνών:Xριστουγεννιάτικες Ευχές
Ο διευθύνων το Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών κ. Ευάγγελος Καραμανές, το ερευνητικό και διοικητικό προσωπικό του Κέντρου σας εύχονται καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέον έτος 2025!

ΓΣΕΕ-ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ,Ευχές

ΓΣΕΕ-ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ,Ευχές
ΓΣΕΕ-ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ,Ευχές

"EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ" Ευχές

"EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ" Ευχές
Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου και τα μέλη της Διοίκησης σάς στέλνουν θερμές ευχές για Χριστούγεννα γεμάτα χαρά, ελπίδα και όμορφες στιγμές κοντά στους αγαπημένους σας!

ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ:Θερμές Ευχές

ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ:Θερμές Ευχές
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ:Θερμές Ευχές (Δρ. Μηχ. Αθανάσιος Κελέμης Γενικός Διευθυντής Μέλος Δ.Σ. FacebookLinkedIn Dr.-Ing. Athanassios Kelemis Geschäftsführendes Vorstandsmitglied)

Ευχές Προέδρου ΕΒΕΑ

Ευχές Προέδρου ΕΒΕΑ
Ευχές Προέδρου ΕΒΕΑ

Eορταστικές ευχές Δημάρχου Μαρκοπούλου Μεσογαίας Κωνσταντίνου Δ. Αλλαγιάννη.

Eορταστικές ευχές Δημάρχου Μαρκοπούλου Μεσογαίας Κωνσταντίνου Δ. Αλλαγιάννη.
Eορταστικές ευχές Δημάρχου Μαρκοπούλου Μεσογαίας Κωνσταντίνου Δ. Αλλαγιάννη.

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ "ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ" Θερμές Ευχές

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ "ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ" Θερμές Ευχές
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ "ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ" Θερμές Ευχές

"ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ":Θερμές Χριστουγεννιάτικες Ευχές

"ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ":Θερμές Χριστουγεννιάτικες Ευχές
"ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ":Θερμές Χριστουγεννιάτικες Ευχές

After Constantine Journal : Wishes for blessed holidays!

After Constantine Journal :    Wishes for blessed holidays!
After Constantine Journal : Wishes for blessed holidays!

AΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ:Θερμές ευχές

AΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ:Θερμές ευχές
AΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ:Θερμές ευχές για χαρούμενες γιορτές και μια καινούργια χρονιά γεμάτη υγεία, ασφάλεια και δημιουργία!

Παρατηρητήριο Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας Περιφέρειας Κρήτης: Θερμές Ευχές

Παρατηρητήριο Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας Περιφέρειας Κρήτης: Θερμές Ευχές
"Το Παρατηρητήριο Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας Περιφέρειας Κρήτης σας εύχεται Καλά Χριστούγεννα & Καλή Χρονιά"

Portuguese Shoes:Merry Christmas!

Portuguese Shoes:Merry Christmas!
Portuguese Shoes:Happy Holidays! We wish to all our partners and clients a Merry Christmas and a Wonderfull New Year.

Bata Shoe Museum:"Happy Holidays from the BSM!"

Bata Shoe Museum:"Happy Holidays from the BSM!"
Bata Shoe Museum:"Wishing you all a wonderful holiday season this year!"

"ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ" Θερμές Χριστουγεννιάτικες Ευχές

"ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ" Θερμές Χριστουγεννιάτικες Ευχές
Χριστούγεννα 2024: Ο πρόεδρος, το διοικητικό συμβούλιο, τα μέλη και οι εργαζόμενοι του Αγροτικού Συνεταιρισμού ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ, σας ευχόμαστε χρόνια πολλά, με υγεία, αισιοδοξία, εργασιακή και οικογενειακή γαλήνη.

EUROPEAN YOUTH PRESS: Merry Christmas and a Prosperous New Year to All!

EUROPEAN YOUTH PRESS: Merry Christmas and a Prosperous New Year to All!
EUROPEAN YOUTH PRESS:Merry Christmas and a Prosperous New Year to All!

ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΥ MANAGEMENT,Θερμές Ευχές

ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΥ MANAGEMENT,Θερμές Ευχές
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΥ MANAGEMENT,Θερμές Ευχές

Χριστουγεννιάτικες Ευχές από τον Πιερικό Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής

Χριστουγεννιάτικες Ευχές από τον Πιερικό Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής
Χριστουγεννιάτικες Ευχές από τον Πιερικό Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής

ILF CONSULTING-AGORA WORLD BUSINESS CENTER Χριστουγεννιάτικες Ευχές

ILF CONSULTING-AGORA WORLD BUSINESS CENTER Χριστουγεννιάτικες Ευχές
Η διοίκηση και τα στελέχη της ILF consulting και του Agora World Business Center, σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα και Καλές Γιορτές.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ "ΠΟΞ":Θερμές Χριστουγεννιάτικες Ευχές

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ "ΠΟΞ":Θερμές Χριστουγεννιάτικες Ευχές
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ "ΠΟΞ":Θερμές Χριστουγεννιάτικες Ευχές

ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΑΘΗΝΩΝ-ΑΤΤΙΚΗΣ & ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΑΘΗΝΩΝ-ΑΤΤΙΚΗΣ & ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
Το Προεδρείο, το ΔΣ, η Διεύθυνση, το Γραφείο Τύπου & η Γραμματεία της ΕΞΑΑΑ σας ευχόμαστε ολόψυχα Καλές Γιορτές!

🎄 Καλές Γιορτές από την ομάδα της Crowdpolicy

🎄 Καλές Γιορτές από την ομάδα της Crowdpolicy
🎄 Καλές Γιορτές από την ομάδα της Crowdpolicy

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΧΑΡΝΩΝ & ΦΥΛΗΣ:Ευχές

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ  ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΧΑΡΝΩΝ & ΦΥΛΗΣ:Ευχές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΧΑΡΝΩΝ & ΦΥΛΗΣ:Ευχές

GEORGE TATAKIS best wishes

GEORGE TATAKIS best wishes
SEASON'S GREETINGS MARI, let's celebrate together! As the year draws to a close, I want to thank you, MARI, for being a part of my creative journey. Your support means the world to me, and it’s what keeps the spirit of art and storytelling alive. This Christmas, may your days be filled with warmth, joy, and the company of loved ones. Let's cherish the beauty around us, the traditions that unite us, and the stories we create along the way. Let’s end the year on a high note together and look forward to new creative adventures in 2025. Warm regards, George Tatakis

"ΚΙΝΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ" Ευχές

"ΚΙΝΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ" Ευχές
Το Δ.Σ. του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ εύχεται στα μέλη και στους φίλους του ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ...Και ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ότι δεν είναι απαραίτητο - τέτοιες μέρες - να σφάζονται οι λαοί για χάρη των πολεμικών βιομηχανιών και κάποιων ηγετών (ισχυρών ή αχυρανθρώπων) που το φετίχ τους είναι ο πόλεμος...

"σχεδία" Θερμές Ευχές

"σχεδία" Θερμές Ευχές
Η ομάδα της "σχεδίας" σας εύχεται Καλές Γιορτές με Υγεία και Αγάπη!

ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ,Ευχές

ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ,Ευχές
ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ,Ευχές

EKΔΟΣΕΙΣ ΣΑΪΤΗ Α.Ε. Ευχές

EKΔΟΣΕΙΣ ΣΑΪΤΗ Α.Ε. Ευχές
"Καλά Χριστούγεννα & Ευτυχισμένο το νέο έτος 2025!"

κ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΤΑΒΛΑΡΙΔΟΥ- ΜΠΑΚΑΛΗ Ευχές

κ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΤΑΒΛΑΡΙΔΟΥ- ΜΠΑΚΑΛΗ Ευχές
κ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΤΑΒΛΑΡΙΔΟΥ- ΜΠΑΚΑΛΗ Ευχές

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

IMF:Transcript of the October 2019 European Department Annual Meetings Press Briefing[Matched: Greece]

Transcript of the October 2019 European Department Annual Meetings Press Briefing

October 18, 2019

Poul Thomsen, Director, European Department
Andreas Adriano, Senior Press Officer, Communications Department

MR. THOMSEN: Good morning to all of you. And thank you for coming to listen to me this morning. I'll make a brief introduction, and then as usual take your questions.

Since we met at the time of the Spring Meetings economic growth has slowed further. We see a slowdown across Europe, but in particular in advanced Europe, and within that group, in particular in Germany and Italy, two countries with very large manufacturing sectors and export sectors. The U.K. has also underperformed due to Brexit-related uncertainties. In this context, we have lowered our forecast for 2019, marginally, not significantly, for advanced Europe from 1.4 to 1.3 percent. Emerging Europe has also seen a slowdown, but is actually significantly less than we had expected, the slowdown in emerging Europe, and here we have therefore had to revise our forecast up a bit to 3.7 percent. So still relatively robust growth in emerging Europe.

Now what is driving that slowdown? It is still caused by external trade, reflecting continued trade tension and other factors, like Brexit. That said, there are signs of some incipient spillovers to domestic demand, notably to investment via confidence channels. On the other hand, domestic demand is still relatively robust reflecting still very strong labor markets; in many markets we have unemployment at or below pre-crisis level, and we still have relatively robust increases in wages. And credit growth remains strong on the back of the support of financial conditions.

So, on the basis of this somewhat mixed picture, how do we see the outlook for 2020? For advanced Europe, we expect a modest recovery in growth, modest, to 1.5 percent. For emerging markets, for emerging Europe we do have a slight slowdown to 3.1 percent, still respectable, that reflects really the assumption of a lax (phonetic) spillover from the slowdown in advanced Europe, and the fact that these countries have been growing quite strongly above potential, so there's a sort of a convergence towards potential.

Why are we projecting an upturn in emerging Europe? This reflects primarily, the IMF's global assumption of a recovery in global demand which obviously translate into a rebound in European export. In addition, as I said, labor markets are still strong, and we expect this to continue to underpin domestic demand, that together with the macroeconomic policies that continue to be supportive, not least monetary policy.

That's the explanation for our assumption of modest recovery in advanced Europe. Now, clearly, there are some risks to this forecast. The projected recovery is predicated on the assumption that we avoid a cliff-edge Brexit, and that there will be no further escalation of trade tension.


Recent developments give some hope regarding the ability to avoid a cliff-edge Brexit, but clearly we are still concerned about the risk of escalation of trade tension. I would say overall if you look at our forecast, risks are clearly on the downside. I want to put it differently, we are more likely next time around to have to revise downwards than upwards.
Now, what are the policy implications of this? As I said, we still have strong labor markets and with the recovery, we still expect output gaps in many countries to be either closed or to -- might have even been a bit above, but we still have positive output gaps, and we are in a situation where when it comes to fiscal policy we are advising that fiscal policy should remain focused on medium-term objectives. What does that mean? That means that countries with high debt and limited fiscal space for their fiscal policy next year, in 2020, should still be guided by medium-term objectives. It is still the time for those countries to undertake fiscal consolidation.

Countries with ample fiscal space, on the other hand, should undertake a measured fiscal expansion, use that fiscal space to take measures that boost long-term growth, infrastructure, enhancing human capital, increase labor participation. This is not obviously a cyclical argument, it's a long-term structural argument, and these are countries often with the current account surpluses, lots of current account surpluses. This will certainly also help bring down external imbalances.

Now, in view of the fact that the downside risks are significant, and in view of the fact that monetary policy -- I'll get to that too in a second -- is undoubtedly getting closer to the point where its effectiveness as a countercyclical tool might be limited, it is clearly critical that countries stand ready to deploy discretionary fiscal measures if downside risks materialize on a significant scale. So, policymakers should have plans in their drawers that would allow them to rapidly deploy high impact fiscal stimulus. It's critical that any discretionary fiscal relaxation, if it becomes needed, is implemented in the context of medium-term plans. Measures need to be well-focused and temporary and they should strengthen confidence in medium term fiscal targets. That's particularly important for countries with limited fiscal space if they are to avoid unsettling markets.

A short remark on monetary policy. On monetary policy, with inflation still stuck at low levels -- it has actually in advanced countries fallen a bit further -- we remain of the view that monetary policy should be accommodatively, we are supportive of the ECB's recent measures. As far as emerging Europe is concerned, we do think that they can hold on to the current monetary policy also for longer.

Now, we are, of course, aware of concerns about the risks associated with that monetary policy. Clearly, low-for-longer means that one needs to be increasingly vigilant about such risks. We do not see them at this stage. We still think that there might be, some risk, local risk if you want to put it like that. We think that macroprudential tools that are available are adequate to deal with such risks. But we do agree that these risks need to be kept under close monitoring.

Now, I think that's enough for the short-term policies. Key issue is again, despite the risk, despite the slowdown, we are not in a situation where we would recommend the deployment of discretionary fiscal measures at this stage.

Now, looking to the medium term. While we have a recovery in our forecast, looking to the medium and long term, this is clearly a lackluster recovery, no doubt about that. We have a growth of about one, one and a half percent. We are not looking to a return of the higher growth rate that we saw until 2018. That is not in our forecast. This really reflects longstanding issues we have discussed before aging demographics and low productivity.

And that, of course, points to the urgency of structural reforms. In this area, in particular in advanced Europe, performance continued to be disappointing. Here the new reforms are often country-specific, so I will not get into details. But clearly, the usual suspects, labor market reforms to increase flexibility in some countries, opening up closed professions in other countries, strengthening, modernizing their sovereignty framework, the list is long.

In emerging Europe, there clearly is also a need for structural reforms. Now, emerging Europe, this is the 30th anniversary of the beginning of the transition and a very successful transition. And here, the challenge is really to adopt what I would call second generation reforms. The low hanging fruits have been picked, the next generation reforms are often reforms of institutions to improve governance. It's more complicated but clearly also emerging Europe facing complex set of structural reform challenges ahead. I'm going to stop here, happy to take your questions.

QUESTIONER: Does the IMF have any number because of the impact of tariffs that the U.S. is implementing today to Europe because of the airbus case? And the probability of that trade escalation with Europe increasing in the next couple of months. And then, in the particular case of Spain, what's your recommendation since we are seeing again, social unrest and we are going into new elections. What would you recommend to the next government of Spain?

MR. THOMSEN: On the airbus case, of course, we need to separate it from other trade issues. This is a long running case. I think it's 15 years old. It is a case of something that's being inside the WTO framework. I think that the direct impact is limited. Now in this fragile situation with a slowdown, it's certainly something one would prefer to avoid. But I think that the key issue here is while it is separate from the other trade tensions, I think it's important that all parties are mindful that one needs to not to take actions that can escalate these trade tensions. So, I think policymakers should bear that in mind.

On Spain, let me just note that Spain has continued to perform better than Euro area partners, notably better. For a number of years, we have actually underestimated the strengths of the Spanish economy until recently, reflecting undoubtedly the reforms that were undertaken in the wake of the crisis. Spain has continued to do well despite some political uncertainties for a while. And we continue to think that Spain will -- it's not immune from the slowdown, if there is a slowdown -- but still Spain is one of the countries that have continued to perform better and I would expect that to continue.

As far as the agenda of a new government, I think it's critical that one safeguards the reforms that have been done. There is a need to build on them, on further build the labor market reforms. And I think on the fiscal, clearly Spain has benefitted significantly from having much fiscal space ten years ago. And the challenge is clearly to rebuild its fiscal space during the good years. These are still relatively good years so Spain should continue with the fiscal consolidation. It's clearly one of the countries I have in mind when I say that fiscal objectives should be guided by medium term objectives. In the case of Spain, the medium-term objective is to bring down debt.

QUESTIONER: A couple questions on Brexit. I know it’s early days yet, but after yesterday’s agreement or outline agreement between the EU and Great Britain, I wonder if you had any thoughts on the impact that might have on European economies and I suppose the UK economy as well.

MR. THOMSEN: So, as you know, we do not have the details of that agreement. I take note of the sort of the objective is to have something akin to a free trade agreement. We'll have to see the detail. But what I've seen so far is fundamentally in line with what are the assumptions about Brexit in our baseline. Our baseline does not have a hard Brexit, does not have a cliff edge Brexit. And from that point of view, certainly this agreement is good news that if it is supported it would avoid one of the key risks that I mentioned before. One of the key risks that I set sort of in part, an overall downside risk to our outlook. So, that would be good news if one could avoid that.

QUESTIONER: So, my question is regarding Ukraine. The IMF has changed the forecast for Ukrainian GDP growth in 2019 from 2.7 in April to 3.0 in the latest one economic outlook. Despite the elections here in the country and other reasons. So, what are the reasons for the revision in a positive way for Ukraine? And the second question is regarding the new program which is negotiated in Ukraine with IMF, could you please add some details? For example, an amount because the Ukrainian side said there is a program for the next three years, but no other details. Could you please provide details on this?

MR. THOMSEN: Sure. I'll be happy to do that.

QUESTIONER: Sir, just a question about the main key points for the EFF with the Ukraine. What I heard it was the importance of the independence of the National Bank because we got some issues here in the Ukraine; the question of the private bank. So could you give a little bit more detail. The question of the private bank, the biggest, the largest Ukraine bank which was given by the country according with the IMF recommendations.

MR. THOMSEN: Yeah, happy to give you details. On the first question, of why we have revised growth upwards a bit: growth has proven to be a bit more robust and we take that into account and revise our forecast. We do that the whole time. I think the important thing to keep in mind is that Ukraine has achieved a considerable measure of macroeconomic stability now in recent years.

I think the two programs, the EFF and the Stand-By Arrangement that followed, were quite successful in that regard. And I think that Ukraine is harvesting the benefit of that relatively good growth. Now, I say relatively in the circumstance, because from a long-term perspective, Ukraine needs to do better given the low level. Ukraine has much bigger scope for catchup than suggested by numbers like that and the challenge is clearly structural reforms to unlock -- and I'm not going to get into the whole heap of these issues -- but to undertake a broad set of structural reforms to increase productivity.

Now, that leads to the other question on a program and what's in the program. There is a program in place right now. It's a relatively short Stand-By Arrangement. It was intended as a bridging operation to have something in place; to help preserve the macro-economic gains that we have achieved until the elections were over and a new government could be formed. The new government has said that it's interested in continuing the relationship with the Fund, but in line with the fact that Ukraine's main problems are long-term structural, it wants a three-year EFF program and that's what we're discussing.

The amounts have not been discussed yet, so I cannot tell you anything on the amount. It has sincerely not been discussed yet. As far as the focus of this program is concerned, let me make two points. I started out by saying that Ukraine has achieved significant measure of macroeconomic stability. I think it's critical to preserve that. One of the key things is a tremendous change in the operation of the Central Bank; modernizing of the Central Bank; and, including its independence. And we think it's absolutely critical that it is preserved. Most regarding monetary policy, but not least also, regarding financial sector supervision. That leads to the issue of Privat. Here, I think, it's critical that the state continue its effort to try to limit the losses to the taxpayers from that resolution. So, that is clearly also an issue.

Now, the second set of issues, are indeed, the structural reforms. They're the longest, broadest structural reforms. Here there are a number of issues under discussion, land reforms among them. Issues, as you know, that have been particularly important are issues to tackle corruption and that is also still on the table. I think another issue that is important is the opening of the economy. There's a lot of monopolistic structures in the economy and that clearly is also something that is important. Here, we are in a dialogue with the government discussions, I think are going well with Ukraine and we intend to send a mission back out in a couple of weeks to continue to put the details on some of these reforms that I just mentioned.

QUESTIONER: Do you think that the Greece is on track to achieve the agreed goals and targets for the medium term?

MR. ADRIANO: Let me ask a couple of questions that came online. How do you assess the Hercules Plan for reducing the stock of non-performing loans from Greek banks? And according to the Fiscal Monitor, the Greek GDP will expand with a pace of 2.2 percent. The Greek Finance Ministry predicts 2.8 percent. Do you think that this forecast is far too optimistic?

MR. THOMSEN: Okay. Let's start with the questions regarding growth. In particular, the issue on the medium term. I think we have always said that Greece is in a difficult position. On growth, long-term growth, it's one of the countries with the lowest productivity growth in the Eurozone. And it has particularly adverse demographics, which is why we had potential growth, long-term growth assumption, I think below 1 percent, actually. I cannot remember the exact number, but it was low.

I think the key challenge is clearly to move Greece up, compared to other countries in terms of productivity. I think it is well-known what the issues are there as far as broader structural reforms are concerned, issues of opening up of the economy; of [opening up] closed professions; of goods and service markets in general. There is a reform agenda here that was only partially achieved during the program period. As I've said before, I think Greece did very well in terms of labor market reforms, but not in terms of these broader reforms and that is clearly the challenge facing Greece to do that.

Secondly, we have said that while Greece achieved a tremendous, an impressive fiscal consolidation, it has been achieved in a way highly growth-unfriendly, by compressing capital spending and by cutting other current spending to levels where, in our view, compromises the public sector's ability to provide basic services. And to allow a much more growth-friendly fiscal policy mix, we think that it's critical that Greece undertakes pension reform. Pensions are still very high and the deficits are huge in the pension system and are consuming scarce resources; and that Greece broadens its tax base. We are still in a situation where some 60% are exempt from, 50 or 60% are exempt from the personal income tax taxation. As I said before, Greece, in some ways, [is still] running, a pension system common in the rest of Europe, while they’re not doing the kind of middle-class taxation that is common to the rest of Europe.

These are challenges that need to be resolved. From that perspective, we have always been disappointed that the labor, that the pension reforms and the reforms to broaden the tax base were reversed when the program expired. I think that was a mistake that I hope can be rectified.

So, I think there is a whole sets of issues out there that Greece needs to address in order to get a long-term growth. I think that the new government is starting to do some of them. I know some of the plans that are here, for instance on privatization. I think it’s a good -- bottom line is that the program has given Greece a breathing space. It’s given Greece a considerable measure of macroeconomic and financial stability that will, together with a very favorable maturity structure of debt, means that Greece has the breathing space it needs to start gradually attacking these, doing these reforms that are needed for -- to achieve long-term growth. So, that was the long answer. The short answer: yes, Greece can achieve these ambitious growth target, but that assumes very ambitious, you know, structural reforms. Some of them are on the table. Some of them are not yet on the table.

Hercules, sorry, I forgot Hercules. Hercules is a program that’s being discussed for helping banks to reduce nonperforming loans. We have not seen all the details. I don’t think all the details are known yet. We agree that it’s a critical challenge facing the Greek Banking System to come up with a credible plan for reducing the exceptional high NPLs and improving the structure of capital, which is too much contained, too much depending on deferred tax assets. So, we agree with the need to have a plan to do so, but whether this plan does it, we just need to know the details, which we don’t.

QUESTIONER: As I came in, you were saying we would not recommend discretionary fiscal measures at this point. Just thinking about the UK, in that context, if we diffuse the No Deal Brexit Risk, would that recommendation apply to the UK as well, where the deficit is currently on track to be about two and a half, up to two and a half percent, this year, and the Chancellor is planning further capital spending, borrowing to spend on capital?

MR. THOMSEN: I would have to see the exact circumstances. certainly, the UK has fiscal space. If it’s exposed to a shock, and iS a big negative shock, it has the fiscal space to undertake a discretionary fiscal relaxation, if that is deemed desirable in the circumstances, but, you know, this is too abstract, at this stage. I need more information to judge what are the circumstances at the time.

QUESTIONER: Do you believe the U.S.-Ukraine crisis can impact the IMF support for the Ukraine, please?

MR. THOMSEN: We remain focused on what’s good for Ukraine. We have always done so. Once there is an agreement, I have no doubt that we will have full support from the International Community on that. I don’t see any impact.

QUESTIONER: A follow up question on the trade tensions between Europe and U.S., the European Commission have said, today, that there is no other terms that -- to respond to the American tariffs. You have just said that it’s important to, for all the parties, not to take actions that could escalate the conflict. Do you think, in that sense, that the European response is a bad -- goes in a bad direction?

MR. THOMSEN: So, I am not going to get into saying what should be done and what should not be done. This is inside the WTO, you were referring to, right? You were referring to the ongoing discussions, you know, also with Airbus and Boeing inside the WTO. I welcome that these are done in the context of the WTO. I just would say, to everybody involved, that’s important not to take measures, particularly in a situation where there are considerable, you know, trade tensions that goes beyond this set of issues, not to take measures that further aggravate the broader tensions. I am not going to comment on any individual decisions.

QUESTIONER: Just a couple of linked questions. One, I just wondered whether you think that, given the low level of, as you say, lackluster recovery in Europe, we’ve reached -- we’re reaching the end of the road for monetary policy as a means of stimulating activity, and I’d just like your comments on -- specifically on Italy, where bond yields have come down a lot. There’s been, you know, like all countries, it should have benefitted from monetary stimulus, and, yet, growth remains very, very low in Italy, and I just wondered why you thought Italy had not benefitted or seemed to benefit so little from the amount of monetary stimulus.

MR. THOMSEN: Your first question, can your repeat it?

MR. ELLIOT: Why, it was really -- well, see, the ECB has cut rates. They’re negative. Well, some of them are negative. It’s providing more quantitative easing, I just wondered whether you think, generally, we’ve reached or are reaching the end of the road for monetary policy in the eurozone, whether we’re, you know, pushing on a piece of string, there, or getting close to that.

MR. THOMSEN: Okay. I don’t think that we are at the point where the monetary policy is ineffective, but I think we all agree that it is getting to the point where its effectiveness as a countercyclical tool will become increasingly limited, which is, one of the reasons why I said that fiscal policymakers need to have their drawers in the, you know, the plans in the drawers, for how to react, if there is a shock, because, we have to realize that we are getting to a point where monetary policy is increasingly less effective. I don’t think we’re there now.
Yes, Italy has had very low growth. Italy has had very low growth for a number of decades. Actually, if you want to put it like that, Italy has a fundamental problem of low productivity, productivity improvements that falls short of its peers. There has, the last 20 years, been a gap in productivity, relative to (inaudible) has opened up, and I think that’s the key challenge, what to do about that.

While I think the issues are here also, we have talked about them many times. We think labor market reforms are clearly a part of it, opening up the economy. [Opening up] Closed professions are in -- is another part of it. Modernizing the insolvency regime and the public administration is part -- is also a part of it, and then, of course, Italy has a problem of fiscal -- of high debt, and it needs a plan, a credible plan, for how to deal with this over the medium term, and it’s critical that whatever it does in fiscal, in the short run, is anchored in a credible medium term plan, and I, you know, it’s -- so, clearly, the low growth in Italy is not a question of monetary policy. It’s a fundamental structural challenge.

QUESTIONER: Has IMF done, already done enough to ensure the sustainability of the Euro in terms of institutional reform and crisis fighting mechanisms, or does it need to go somewhat further down the path of fiscal union to ensure the long-term sustainability of the currency?

MR. THOMSEN: So this is an area where a lot has been achieved compared to 10 years ago on the eve of the Greek crisis. Now they have the fire brigade, if they have a crisis -- in terms of dealing with a crisis, they have the ESM, the ECB has the OMT. They have the tools for how to deal with a crisis. They have come a very long way with the establishment of the ESM. And clearly while not a complete banking union, there is progress.

Now in terms of medium-term objective, we have made very clear what we think should be done. We think that there is a case for account of fiscal capacity. We think there is a need for a complete banking union to put in place to pass insurance with a common backstop. We think there is a case for simplifying the fiscal rules. And, more recently, we have put out a paper that explains how we think one can get better integration of capital markets, build a capital market union. I think actually with this proposal, we have more or less completed our contributions to the discussion on where the European architecture needs to go in the long-term.

Clearly, the progress on these issues are, as we have seen recently in a discussion on fiscal policy in particular, it's very slow. You know the issues, perennial debate between those who are concerned about that risk sharing will entail more asset problems. The bottom line is that risk reduction and risk sharing has to go hand in hand. I think all of our proposals acknowledged that actually, and come up with proposals for how they can go hand in hand. And I hope that over time one would gradually converge to this. But clearly, The Euro Area is well away from putting in place all these institutional reforms, changing the architecture, the things are needed over the medium-term.

Fundamentally, these changes are needed in order to sort of reduce the welfare cost of operating a currency union that has a common monetary policy, that is not a political union, that doesn't have a common fiscal policy, and where countries are exposed to country specific shocks that cannot be mitigated to monetary policy. And the risk sharing will sort of help reduce the welfare cost of being in such a currency union.

But let me say that, I don't like you linking it to, I think you use the word, what is the sustainability. With or without, the Euro will survive, believe me, but clearly in the long run in order to enhance the welfare benefits of everybody, one needs these architectural reforms.

MR. ADRIANO: Okay. If there are no more questions we will wrap this briefing up.
Thank you very much for coming and have a good day.


IMF Communications Department
This email has been sent to politikimx@yahoo.gr

Ετικέτες


Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024