ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αγόρευση του
Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή Β΄ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας
επί της εκθέσεως της Διακομματικής
Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διεκδίκηση των γερμανικών οφειλών
Ο
Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄Αθήνας της Νέας Δημοκρατίας Νίκος
Δένδιας, κατά την αγόρευσή του σήμερα το απόγευμα επί της
εκθέσεως της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διεκδίκηση των
γερμανικών οφειλών σύμφωνα με το αρ.45§2 ΚΒ, μεταξύ άλλων ανέφερε:
·
Η
πατρίδα μας λόγω της τριπλής κατοχής Γερμανίας – Ιταλίας – Βουλγαρίας υπέστη
μια πρωτόγνωρη καταστροφή για το μέγεθος της οποίας δεν υπάρχει αντίλογος. Χάθηκε ποσοστό 7-11% του πληθυσμού, ένα από
τα υψηλότερα μεταξύ των εμπλακέντων στον πόλεμο κρατών, οι δε υλικές
καταστροφές υπολογίσθηκαν στο συσσωρευμένο εθνικό εισόδημα 33 ετών ή τον
προϋπολογισμό του κράτους για 130 χρόνια. Χάθηκε περίπου 25% του δασικού
πλούτου, η εξορυκτική βιομηχανία καταστράφηκε, δρόμοι και σιδηρόδρομοι
υπέστησαν τεράστιες ζημιές, 3.700 πόλεις και οικισμοί καταστράφηκαν από
βομβαρδισμούς, λεηλασίες και πυρπολήσεις.
·
Ομοίως
δεν χωρεί αντίλογος για το ποιοι δεν δικαιούνται να αρθρώσουν λόγο για το θέμα
αυτό: Οι πολιτικοί επίγονοι των ναζιστών, οι υπερασπιστές των ολετήρων της
χώρας. Αρκεί να θυμηθούμε τι είχε πει σε δημόσια εκδήλωση ο Γενικός Γραμματέας
της Χρυσής Αυγής για την εξόντωση των Εβραίων της Θεσσαλονίκης: “Πήραν το
τρενάκι και πήγαν ταξιδάκι σε ένα πανέμορφο τοπίο με ψηλές καμινάδες”! Και παρά
ταύτα, το κόμμα αυτό απαιτεί λόγο στη συνεδρίαση της Βουλής!
·
Ο
Πρωθυπουργός επιχείρησε ν’ απαντήσει στις εύλογες αιτιάσεις για την καθυστέρηση
της κυβέρνησης να συζητήσει το θέμα κατηγορώντας τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Αυτό μεν δεν συνιστά απάντηση για το τι έκανε η δική του κυβέρνηση, από την
άλλη δε αδικεί τις προηγούμενες κυβερνήσεις που είχαν προβεί σε ρηματικές
διακοινώσεις προς τη Γερμανία.
·
Είπε
εν συνεχεία ότι λόγω του Μνημονίου δεν ήθελε να προκαλέσει την εντύπωση ότι
θέτει το ζήτημα των γερμανικών οφειλών προς το σκοπό ενός συμψηφισμού. Αυτό δεν
είναι αληθές διότι το 2013, όταν η χώρα είχε ακόμη Μνημόνιο κι ακόμη
διαπραγματευόταν με τους εταίρους, εκείνος, όντας στην αντιπολίτευση ζητούσε
άμεσες ενέργειες. Τότε δεν είχε τον ενδοιασμό του συμψηφισμού;
·
Αλλά
κι ερχόμενος στην εξουσία κι επισκεπτόμενος το Βερολίνο το Μάρτιο του 2015
διέπραξε το σφάλμα να κάνει λόγο στη Συνέντευξη Τύπου με την Καγκελάριο Μέρκελ
για “ηθικό και όχι υλικό ζήτημα”. Βεβαίως είναι ηθικό το ζήτημα, αλλά όχι μόνον
ηθικό, έχει μια υλική διάσταση πλήρως αποτιμητή και δεν πρέπει η κυβέρνηση με
τέτοιες δηλώσεις να προκαλεί την εντύπωση της παραίτησης από τις υλικές
αξιώσεις της χώρας.
·
Σ’
ένα τέτοιο ευαίσθητο εθνικό θέμα σας καλούμε να μην προβείτε σε οποιαδήποτε
ενέργεια χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Αντιπολίτευσης. Σας καλούμε να σχεδιάσουμε
και να υλοποιήσουμε μαζί τη διεκδίκηση των οφειλών. Δεν πρέπει να γίνουν
βεβιασμένες κινήσεις εν μέσω προεκλογικής περιόδου για την εξυπηρέτηση άλλων
σκοπιμοτήτων.
Αθήνα, 16 Απριλίου 2019
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αγόρευση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή
Β΄ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας επί του σ.ν. τουΥπουργείου Οικονομίας &
Ανάπτυξης
Ο
Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄Αθήνας της Νέας Δημοκρατίας Νίκος
Δένδιας, κατά την αγόρευσή του σήμερα το μεσημέρι επί του σ.ν.
του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης «Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και
προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων και άλλες διατάξεις», μεταξύ άλλων ανέφερε:
• Από
το θέρος του 2014 είχαμε διαπραγματευθεί με τους εταίρους μας για τη μετεξέλιξη
του ΕΤΕΑΝ σε Αναπτυξιακή Τράπεζα και τη χρηματοδότησή του. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
σπατάλησε τέσσερα χρόνια απραξίας για να εισηγηθεί την ίδρυση Αναπτυξιακής
Τράπεζας στη λήξη της θητείας της. Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μπορεί να βοηθήσει
εκεί που οι εμπορικές τράπεζες δεν μπορούν, στηρίζει προσπάθειες σε τομείς όπου
η επένδυση υπερβαίνει το ρίσκο που προτίθενται ή μπορούν να αναλάβουν οι εμπορικές
τράπεζες.
• Έχουμε αντίληψη συνεργασίας του Δημοσίου με τον ιδιωτικό
τομέα, το Κράτος μπορεί να παίξει έναν πολύτιμο ρόλο όταν δεν παριστάνει το
ίδιο τον επιχειρηματία.
• Η χώρα χρειάζεται αναπτυξιακές επενδύσεις, τις οποίες η
παρούσα κυβέρνηση δεν μπορεί να προσελκύσει. Χρειάζεται μια νέα κυβέρνηση,
ικανή να δημιουργήσει ένα φιλικό περιβάλλον για τις επενδύσεις, η οποία θα
διαδεχθεί την παρούσα σύντομα.
• Όσο κι αν επέμεινε χθες ο κ. Πρωθυπουργός στην τηλεοπτική του συνέντευξη για το χρόνο των εκλογών, είναι δεδομένο ότι η κυβέρνησή του απέρχεται. Προσπάθησε, επίσης, να πάρει πλήρη απόσταση από ονόματα όπως του κ. Πετσίτη. Ο κ. Πρωθυπουργός, δεν ξέρει, δεν είδε, δεν άκουσε. Η ελληνική κοινωνία θα κρίνει αν τέτοιες απαντήσεις έχουν στοιχεία σοβαρότητας.
• Τροποποιείτε και πάλι το ν.4312/2016
για τις δημόσιες συμβάσεις, τον οποίο τελευταία είχατε τροποποιήσει προ
δεκαπέντε ημερών με το ν.4605/2019
Νομοθετείτε χωρίς
κατεύθυνση και στρατηγική και όπου λείπουν αυτά, εμφιλοχωρεί η πονηρία. Όπως η
διάταξη του αρ.40 του σ.ν., δια του οποίου εισηγείσθε στη Βουλή τη νομιμοποίηση
εικονικών τιμολογίων σε περίπτωση επενδυτικών σχεδίων που έχουν ενταχθεί σε
αναπτυξιακούς νόμους.
• Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μια εμμονή στις off shore εταιρείες. Με
προηγούμενο νόμο είχε αμνηστεύσει τις εξωχώριες εταιρείες που δεν είχαν
μεριμνήσει να δηλώσουν τον πραγματικό ιδιοκτήτη τους και έπρεπε να πληρώσουν το
ειδικό φόρο ακίνητης περιουσίας 15%. Με
νέα εκδοχή – στο αρ.45 του σ.ν. – έρχεσθε να επεκτείνετε τις περιπτώσεις
απαλλαγής από το φόρο για τους κατόχους ανωνύμων μετοχών εταιρειών με έδρα στην
Ελλάδα ή στο εξωτερικό.
Προηγουμένως,
ο κ. Δένδιας είχε αναφέρει σε παρέμβασή του για την κατάθεση εκ νέου
τροπολογίας από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο:
- Λέτε
ότι οι δικηγόροι δεν ξέρουν καλά οικονομικά. Εγώ λοιπόν παρατήρησα, μην
ξέροντας καλά οικονομικά, κάποιο άρθρο περί συγχωνεύσεων. Έχω την εντύπωση
ότι όταν επιτρέπεται η συγχώνευση μιας παθητικής και μιας ενεργητικής,
αυτό σημαίνει ότι συνήθως το Δημόσιο χάνει κάποια φορολογικά έσοδα. Όταν
λοιπόν κάνετε το λογαριασμό, θέλετε να μας πείτε τα φορολογικά έσοδα που
χάνει το Δημόσιο από αυτό;
- Δεν
αντέχω να βλέπω τις διατάξεις που φέρνετε, με τον τρόπο που τις φέρνετε.
Δεν τη γνωρίζω αυτή τη διάταξη. Αν πραγματικά είναι να βοηθήσουμε μια
επιχείρηση, να τη βοηθήσουμε, αλλά όχι με καθεστώς “νυχτερινής
τροπολογίας”.
- Τέτοιες
διατάξεις υπάρχουν και στο σ.ν. που συζητάμε σήμερα. Θέλετε να κοιτάξετε
κ. Πιτσιόρλα το 40 και το 45, να μας πείτε τι γίνεται εδώ πέρα;
- Γιατί
δε συνεννοείστε με τα κόμματα, γιατί είστε “ελεήμων του μεσονυκτίου” και
ποτέ στο φως της ημέρας; Τι σας εμποδίζει; Και μας κάνετε και... χιούμορ
ότι “οι δικηγόροι δεν ξέρουν οικονομικά”!
- Έχουμε
βαρεθεί να βλέπουμε τις διατάξεις που φέρνετε. Δεν έχετε κανένα σεβασμό
στον κοινοβουλευτισμό και στη Δημοκρατία. Σας ξαναλέω, γιατί δεν την
φέρνετε καθαρά, γιατί την φέρνετε με τροπολογία; Γιατί δεν την φέρνετε
στην επιτροπή και ανεβαίνετε στο Βήμα της Βουλής σαν “κλέφτης” για πέντε
λεπτά;
- Κύριε
Πρόεδρε, η κατάσταση με αυτή την κυβέρνηση συνιστά ευτελισμό. Ξαναλέω ότι
δε γνωρίζω το θέμα, ομιλώ μόνο επί της διαδικασίας και επί των
προχειροτήτων που μας είπε ο Υπουργός.
- Ο κ.
Υπουργός δεν απάντησε επί της ουσίας, μας είπε ότι “το Κράτος κάτι
κερδίζει, κάτι χάνει”. Αυτό φαντάζομαι δεν συνιστά εξήγηση στην εθνική
Αντιπροσωπεία.
- Για τις παρατηρήσεις του για το ύφος της παράταξής μας, θα ήθελα να του πω ότι το κόμμα στο οποίο ανήκει, δε δικαιούται να μας τις απευθύνει. Φαντάζομαι θυμάται τη στάση του, εδώ, σε αυτή την αίθουσα και του ιδίου και του κόμματός του, επί σειρά ετών. Τις παρατηρήσεις σας κ. Υπουργέ περί κοινοβουλευτικής συμπεριφοράς, κατά συνέπεια, σας τις επιστρέφω.
- Εάν
τα φέρνατε κατά την κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία, μέσω της
Επιτροπής και κανονικά, η Νέα Δημοκρατία, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού
διαλόγου και θα σας απαντούσε και θα σας βοηθούσε.
- Ο
τρόπος που το φέρνετε και το καταθέτετε, φοβούμαι ότι δείχνει ότι έχετε
κάποια άλλη προτεραιότητα. Εάν θέλετε πραγματικά να βοηθήσετε, σας λέω ότι
εμείς θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερο. Δεν είστε πιο πονόψυχος εσείς για
3.500 οικογένειες από εμάς, δεν είστε πιο πονόψυχος εσείς για την εθνική
οικονομία από εμάς. Ούτως ή άλλως, θα την αναλάβουμε την ευθύνη της σε ελάχιστες βδομάδες.
Απαντώντας, τέλος, στον Αντιπρόεδρο της
Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Γιάννη Δραγασάκη, ο κ.
Δένδιας ανέφερε:
·
Αυτό
το οποίο είπατε, δεν αναφέρεται στο κείμενο όπως είναι αποτυπωμένο. Αναφέρομαι
στο άρθρο 40, εδάφιο 2. Δεν αναφέρεται εδώ στα προϋφιστάμενα τιμολόγια.
·
Εδώ
γράφετε επί λέξει “υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία ψευδή και παραπλανητικά στοιχεία ή
αποσιωπήθηκαν στοιχεία”. Αυτές τις περιπτώσεις θέλετε να καλύψετε ή θέλει να
καλύψει ο συντάκτης αυτού του άρθρου.
·
Εάν
το ερώτημα της διάταξης είναι να βοηθήσετε όποιον εκ παραδρομής κατέθεσε
προϋφιστάμενα στοιχεία και αξιολογήθηκαν εκ παραδρομής, αυτό συνιστά εγγραφή
άλλης διάταξης και όχι αυτής που έχουμε εδώ.
·
Η
απόφαση του ΣτΕ είναι επαρκής και απαιτείται εγκύκλιος και τίποτα πέραν αυτού.
Αντιθέτως, η διάταξη θέτει και ερμηνευτικά προβλήματα. Επειδή με αυτό το άρθρο
έχω εξ ανάγκης περάσει τη μισή μου επαγγελματική ζωή, επιτρέψτε μου να έχω μια
γνώμη. Δεν απαιτείται υπό την παρούσα νομολογία η διάταξη όπως είναι
διατυπωμένη.
·
Να
το συζητήσουμε ευχαρίστως, ουδείς εμμένει στη “γραμματική” ερμηνεία του Νόμου
για να δημιουργήσει προβλήματα στην αγορά, όμως αυτή η διάταξη θα δημιουργήσει
περισσότερα προβλήματα από όσα θα επιλύσει.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ερώτηση στη Βουλή του
Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή Β΄ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Νίκου
Δένδια για τη μεγάλη ταλαιπωρία των κατοίκων των νοτίων προαστίων από τα
προβλήματα στη λειτουργία του τραμ και για τον προγραμματισμό επέκτασης του
δικτύου του
Με ερώτηση που κατέθεσε
σήμερα στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο κοινοβουλευτικός
εκπρόσωπος της ΝΔ και βουλευτής Β΄ Αθηνών, κ. Νίκος Δένδιας αναφέρεται στην
ταλαιπωρία των κατοίκων των νοτίων προαστίων της Αθήνας λόγω της διακοπής
λειτουργίας της γραμμής του τραμ στο τμήμα Κασομούλη (Νέος Κόσμος) – Σύνταγμα,
ζητώντας από το αρμόδιο Υπουργείο διευκρινίσεις για τα ακόλουθα:
1.
Εάν υπάρχει, κι αν ναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επαναλειτουργία
του τμήματος της γραμμής του τραμ από τη
στάση «Κασομούλη» έως τη στάση «Σύνταγμα».
2.
Εάν προτίθεται το Υπουργείο να εντάξει στον προγραμματισμό του την επέκταση της
γραμμής τραμ στο σταθμό «Αργυρούπολη» της γραμμής 2 του μετρό κι αν ναι σε
ποιες ενέργειες έχει προβεί και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του
έργου.
3.
Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να οργανώσει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των
κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχή επένδυσης του πρώην αεροδρομίου του
Ελληνικού και εάν ειδικότερα το τραμ συμπεριλαμβάνεται στις επιλογές του.
(Επισυνάπτεται το κείμενο
της ερώτησης)
Αθήνα, 16.04.2019
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς:
|
|
κ.
Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
|
|
|
|
Θέμα: Αποκατάσταση και επέκταση της
λειτουργίας του τραμ
Το
τραμ αποτελεί ένα εναλλακτικό, ασφαλές και οικολογικό μέσο μεταφοράς, που
συνέδεσε απευθείας τα νότια προάστια με το κέντρο της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα
αναβάθμισε το παραλιακό μέτωπο από το Φάληρο μέχρι τη Γλυφάδα και τη Βούλα.
Παρ’
ότι δε ο τερματικός σταθμός του Συντάγματος θεωρήθηκε ως ένα «τυφλό σημείο»
ώστε να απαιτείται η περαιτέρω επέκταση της γραμμής εντός της πόλης της Αθήνας,
λειτούργησε ως ο άμεσος συνδετικός κρίκος κοντινών περιοχών του νοτίου τομέα,
κυρίως της Νέας Σμύρνης και του Παλαιού Φαλήρου, με το κέντρο, καθώς η
μετακίνησή τους από και προς αυτό δεν απαιτούσε μετεπιβίβαση σε άλλο μέσο
συγκοινωνίας.
Ωστόσο,
μετά τη διακοπή των δρομολογίων στο τμήμα Κασομούλη (Νέος Κόσμος) – Σύνταγμα
τον Οκτώβριο του 2018 για «προληπτικούς λόγους» και έπειτα από επιθεώρηση της
ΕΥΔΑΠ στην εγκιβωτισμένη κοίτη του ποταμού Ιλισού, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νοτίου
τομέα της Αθήνας είναι υποχρεωμένοι να μετεπιβιβάζονται στο σταθμό της γραμμής
2 του μετρό «Νέος Κόσμος».
Επειδή
έχουν ήδη περάσει έξι μήνες από τη διακοπή λειτουργίας του τμήματος Κασομούλη –
Σύνταγμα και ουδείς γνωρίζει αν και πότε αυτή θα αποκατασταθεί ή θα επιλεγεί η
λύση εναλλακτικής όδευσης της γραμμής, ενώ το καλοκαίρι πλησιάζει με αποτέλεσμα
εκτός από τους κατοίκους, πλήθος τουριστών που επιθυμούν να επισκεφθούν το
παραλιακό μέτωπο της Αθήνας να μην μπορούν να το προσεγγίσουν απευθείας.
Επειδή
την ίδια στιγμή στις καλένδες φαίνεται να έχουν μπει οι επεκτάσεις του τραμ σε
άλλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της μικρής επέκτασης που από τη
στάση «Ελληνικό» και δια του σημερινού αμαξοστασίου, το τραμ θα έφτανε στο
σταθμό του μετρό «Αργυρούπολη». Ο σχεδιασμός προέβλεπε η επέκταση να
περιλαμβάνει τρεις στάσεις με συνολικό μήκος 1,1 χλμ., και εκτιμώμενο
προϋπολογισμό 15 εκ. ευρώ, δίνοντας πρόσβαση σε δεκάδες χιλιάδες πολίτες προς
τη γραμμή 2 του μετρό (Ελληνικό - Ανθούπολη), με αντίστοιχη μείωση της
ταλαιπωρίας και των μετακινήσεων με ιδιωτικά αυτοκίνητα.
Επειδή
ασαφής επίσης παραμένει η διέλευση του μέσου από το χώρο όπου θα υλοποιηθεί η
επένδυση του Ελληνικού και η οποία, όταν ολοκληρωθεί, θα φιλοξενεί, σύμφωνα με
σχεδιασμό, 25.000 μόνιμους κατοίκους.
Επειδή
η ανωτέρω περιγραφείσα κατάσταση προκαλεί έντονη ανησυχία όχι μόνο για το
μέλλον ενός απόλυτα οικολογικού μέσου συγκοινωνίας, όπως το τραμ, για την
ανάπτυξη του οποίου η Πολιτεία έχει επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από το
υστέρημα των φορολογουμένων, αλλά και για τις προοπτικές της συγκοινωνιακής
εξυπηρέτησης των κατοίκων των πόλεων του νότιου τομέα της Αθήνας, η ποιότητα
ζωής των οποίων υποβαθμίζεται.
Κατόπιν τούτων,
ερωτάται ο κ. Υπουργός
1.
Εάν υπάρχει, κι αν ναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επαναλειτουργία
του τμήματος της γραμμής του τραμ από τη
στάση «Κασομούλη» έως τη στάση «Σύνταγμα».
2.
Εάν προτίθεται το Υπουργείο να εντάξει στον προγραμματισμό του την επέκταση της
γραμμής τραμ στο σταθμό «Αργυρούπολη» της γραμμής 2 του μετρό κι αν ναι σε
ποιες ενέργειες έχει προβεί και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του
έργου.
3.
Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να οργανώσει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των
κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής επένδυσης του πρώην αεροδρομίου του
Ελληνικού και εάν ειδικότερα το τραμ συμπεριλαμβάνεται στις επιλογές του.
Αθήνα, 16.04.2019
Αθήνα, 15 Απριλίου 2019
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αγόρευση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή
Β΄ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας επί του σ.ν. του Υπουργείου Οικονομικών
Ο
Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄Αθήνας της Νέας Δημοκρατίας Νίκος
Δένδιας, κατά την αγόρευσή του σήμερα το μεσημέρι επί του σ.ν.
του Υπουργείου Οικονομικών «I. Κύρωση της Συμφωνίας για την Ασιατική Τράπεζα
Υποδομών και Επενδύσεων, II. Εναρμόνιση του Κώδικα Φ.Π.Α. με την Οδηγία (ΕΕ)
2016/1065, III. Ενσωμάτωση των σημείων 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 2 και των
άρθρων 4,6,7 και 8 της Οδηγίας 1164/2016, IV. Τροποποίηση του ν. 2971/2001 και
άλλες διατάξεις», μεταξύ
άλλων ανέφερε:
·
Κα.
Υπουργέ (σ.σ. Κ. Παπανάτσιου) αποστέλλεσθε στην Ολομέλεια όταν υπάρχουν
μπελάδες.
·
Το
σ.ν. που εισηγείσθε σήμερα αποτελεί παράδειγμα του πώς δεν πρέπει να νομοθετεί
κανείς: Συμμετοχή της χώρας σε μια διεθνή τράπεζα, ενσωμάτωση οδηγίας για τη
φορολογική αντιμετώπιση των κουπονιών, φοροδιαφυγή, αιγιαλός και παραλία,
Συνυποσχετικό με τη Ναυτιλιακή Κοινότητα, προληπτικός έλεγχος των ΟΤΑ, όλα
συρραμμένα φύρδην μίγδην.
·
Μόνο
το Συνυποσχετικό με τη Ναυτιλιακή Κοινότητα υπήρχε λόγος να εισαχθεί εδώ,
ακριβώς επειδή έπρεπε να κρυφθεί: ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ
εξήγγελλε πως θα εισέπραττε από την ελληνική πλοιοκτησία περί τα 2 δισ.
ευρώ ετησίως, θα εισπράξει τελικά 40 εκ. ευρώ.
·
Η
ακτογραμμή της Ελλάδας αποτελεί τεράστια πλουτοπαραγωγική πηγή αλλά ο τρόπος
χρήσης της μπορεί να εγκυμονεί περιβαλλοντικούς κινδύνους. Τι σας δείχνει ότι
οι εισηγούμενες διατάξεις για τον αιγιαλό και την παραλία είναι ανάλογες της
σοβαρότητας του θέματος;
·
Προχειρότητα,
ρουσφετολογία, αδιαφορία για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη, έλλειψη
δημόσιας διαβούλευσης.
·
Αυτή
τη στιγμή είναι σε εξέλιξη έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Αθήνας σε
Μοσχάτο, Καλλιθέα, Φάληρο, ενώ περαιτέρω οι μελέτες ανάπλασης αφορούν το
Ελληνικό, τον Άλιμο, τη Γλυφάδα, πέραν αυτών, τη Βάρη - Βουλιαγμένη. Ποιοι
εκλήθησαν να εκφέρουν γνώμη; Ακόμη και η ΚΕΔΕ εκλήθη την τελευταία στιγμή και
δεν μπόρεσε να προσέλθει.
·
Όλα
αυτά που εισηγείσθε σήμερα πώς επηρεάζουν την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου
της Αθήνας;
·
Από
τη μια πλευρά θεσπίζετε διατάξεις αυστηρότατες κατ’ αρχάς, όπως η αύξηση του
πλάτους της ζώνης παραλίας, οι περιορισμοί στην απλή χρήση.
·
Από
την άλλη, φέρνετε από πίσω εξαιρετικές δυνατότητες διατήρησης αυθαιρέτων που
υπονομεύουν τον κανόνα.
·
Υπάρχει
το ενδεχόμενο οι ρυθμίσεις που εισηγείσθε να έχουν την τύχη εκείνων για τις
οικιστικές πυκνώσεις που ακυρώθηκαν από το ΣτΕ, για τις οποίες επίσης σας
είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει.
·
Απαιτούνται
ειδικά κριτήρια και σταθμίσεις ώστε οι όποιες παρεμβάσεις να είναι συμβατές με
την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος και τη νομολογία του ΣτΕ.
·
Εμείς
θέλουμε να βοηθήσουμε, αλλά απαιτείται σοβαρότητα.
·
Αντιλαμβάνεσθε
ότι οδεύετε προς τη λήξη της κυβερνητικής σας θητείας, προσπαθήστε να
ανασχέσετε, αντί να επιταχύνετε την ρουσφετολογία. Εισηγηθείτε τα θέματα προς
συζήτηση με σοβαρότητα.
·
Από
τη μια ισχυρίζεστε ότι ευθύνεται η αυθαίρετη δόμηση στο Μάτι, σας έχουμε
εξηγήσει ότι διαφορετική ήταν η αιτία, και από την άλλη νομοθετείτε για τη
διατήρηση αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων στον αιγιαλό και την παραλία.