"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 24 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι τέσσαρα (24) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Η ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΙΜΑ:

Eως σήμερα 24 Οκτωβρίου 2024 ώρα 10΄22 οι αναγνώσεις της “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” είναι -σύμφωνα με την γκούγκλ)- 3.061.688 (τρία εκατομμύρια εξήντα μία χιλιάδες εξακόσιες ογδόντα οκτώ)

Η ανάλυση μηνών είναι:
71316 (Απρίλιος 2024)
76741 (Μάϊος 2024)
66828 (Iούνιος 2024)
80104 (Iούλιος 2024)

79553 (Aύγουστος 2024)
71739 (Σεπτέμβριος 2024)

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΜΑΣ

Σήμερα σταματά η ενημέρωση της αναγνωσιμότητας. Ο λόγος είναι προφανής: δεν έχουμε μεν κανένα έσοδο αλλά η αναγνωσιμότητά μας περικόπτεται διαρκώς, ανάλγητα και συντριπτικά παρά τις κατ΄επανάληψη ΔΙΚΑΙΕΣ διαμαρτυρίες μας στην υπέροχη γκούγκλ. Απο σήμερα η Εφημερίδα δεν φιλοξενεί πλέον διαφημίσεις της. Οταν το κονδύλι της δημιουργίας ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ θα γίνει προσιτό, η Εφημερίδα θα συνεχίσει ως Ιστοσελίδα. Εως τότε,όλα είναι αναμενόμενα και εμείς πανέτοιμοι για ένα καλύτερο μέλλον της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ". Νερό στο μύλο ΚΑΝΕΝΟΣ, ειδικά όταν συνοδεύεται απο πλήρη αναλγησία.
Άμεση επικοινωνία: v.ch.maria@gmail.com
politikimx@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΓΝΩΜΕΣ COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..- ekyklos πρόσκλησις..-Ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων μηνός Δεκεμβρίου 2024..-ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ:ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ..-EUROPEAN BANK's update ..-ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κοινοβουλευτική δράση..-Maritime Affairs and Fisheries Newsletter..-ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 31.12.202..-Συγχώνευση Ληξιαρχείων..-Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του ν.5143/2024.»..-Πρόσκληση υποψήφιων ε κλάδων ΤΕ και ΔΕ για υποβολή αίτησης-δήλωσης.....-IMF Podcasts..-IMF: Growth in Sub-Saharan Africa is Diverging..-"EΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ webinar..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-APEC Recognizes Champions of Sustainability with 2024 BCG Award ..-ΑΣΕΠ νέα ..-EUROPEAN CONFEDERATION OF THE FOOTWEAR INDUSTRY(CEC),update..-WorldFootwear:4 από 198 Expo Riva Schuh & Gardabags awaits you..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ:Εξαφανίσεις και Εκμετάλλευση Ανηλίκων από Κυκλώματα..-ΑΑΔΕ: Αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε 700.000 ανήλικους, σταδιακά από τις 11/11..-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ,ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ:ολόκληρη η ομιλία του στο 17ο Συνέδριο των φορολογικών διοικήσεων του ΟΟΣΑ..-Επίδομα θέρμανσης 2023-24: Τι ισχύει για όσους αγόρασαν καυσόξυλα..-Προέδρου ΣτΕ κ. Πικραμένου επιστολή προς τον Πρόεδρο Ολομέλειας Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων ..- ‍ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ: Βιντεοσκοπημένο Σεμινάριο Νομικής Βοήθειας .....-«Καθορισμός της διαδικασίας θέσης των Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχημάτων και μοτοσυκλετών..."..-ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΞΑΑΑ 2024 - ΝΕΟ Δ.Σ...-Ευάγγελος Βενιζέλος, "Πολιτική θεολογία και Συνταγματική ηθική" , εκδόσεις Αρμός 2024..-ENYΠΕΚΚ/ΑΛΕΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ:ενημέρωση..-ΠΑ.ΣΟ.Κ.:ενημέρωση..- COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΧΑΡΝΩΝ & ΦΥΛΗΣ:αιμοδοσία..-NASA's Earth Observatory,update..- WORLD FOOTWEAR weekly newsletter..-After Constantine Journal,update..-WTC Health Program eNews:We'll See You Wednesday!..-ΣτΕ αποφάσεις Ολομέλειας 1639/2024 και 1641/2024:"Στερείται εννόμου συμφέροντος ο ΔΣΑ για την ακύρωση αποφάσεων Υπουργού Δικαιοσύνης.."..-ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ:"ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΣτΕ: ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΙΚΑΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ"..-ΕΒΕΑ:Συμπλήρωση ερωτηματολογίου για την ενσωμάτωση της πλατφόρμας S.T.E.P......-EUROPEAN JOURNALISM CENTRE update..-The Clock is Ticking on Sub-Saharan Africa's Urgent Job Creation Challenge..-Ο Πιερικός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) στη Διεθνή Έκθεση WTM London 2024..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ Μ.Χ.Β. ..- ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ενημέρωση απο τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πρόσφατη δραστηριότητα..-NIH Health Information......-AHEPA update..-Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ):Ζητήσεις-Προσφορές Οκτώβριος 2024..-IMF update..-"OPEN" tv νέα..-"ΕΘΝΟΣ" Ειδήσεις..-"Περι ζα...ανεμομαζώματα...διαβολοσκορπίσματα":γράφει η Μ.Χ.Β...-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-ΕΒΕΑ:Έρευνα του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE.....-Αντίδοτο στο δηλητήριο της οχιάς από το ΑΠΘ και το ινστιτούτο Παστέρ..-Ε.Ε.Φα.Μ ενημέρωση..-ΕΒΕΑ επιχειρηματική ενημέρωση..-ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ:αγροτική ενημέρωση..-EUROPEAN COMMISSION Agricultural markets dashboard..-IMF latest news..-SPD update..-EUROPEAN BANK's update..- WORLD TRADE ORGANIZATION,s update..-KREMLIN's Weekly information newsletter..-AHEPA Visits Delaware Valley, Kicks off Journey to Greece Fundraising..-NATO update..-Prime Minister, Justin Trudeau,....-GAIN reports..- --

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024"
ΑΠΟΓΕΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ!!

ΕΥΔΑΠ

ΕΥΔΑΠ
Μια μικρή, δική σου κίνηση, φέρνει μία μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Σε ευχαριστούμε, που κλείνεις τη βρύση! Μάθε ακόμα περισσότερα για το πώς μπορείς να εξοικονομήσεις, κάθε μέρα, νερό, έξυπνα και εύκολα, εδώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως πολλοί ΔΕΝ γνωρίζουν την αξία της ψήφου.Η ΨΗΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΑ και σκοτώνει οταν ΔΕΝ σκέφτεσαι...Αυτό..

Έλληνας ιατρός,πολιτικός,συγγραφέας,πανεπιστημιακός, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019

Speech by Federal Chancellor Angela Merkel at the 49th World Economic Forum Annual Meeting in Davos on 23 January 2019


Presse- und Informationsamt der Bundesregierung


Speech by Federal Chancellor Angela Merkel at the 49th World Economic Forum Annual Meeting in Davos on 23 January 2019
        



        



Professor Schwab,

Ladies and gentlemen,




I’m glad to be back in Davos again today. And it’s my impression that the snow looks more beautiful this year, rather than worse. I am delighted to greet you all – in particular those of my Cabinet colleagues whom I can see in the audience – and let me say that Germany is back with a stable government and that, after a rocky start, we are all willing to work together constructively.

You have picked a topic that is of paramount interest, namely shaping the global architecture for the fourth industrial revolution.

Your discussions will be influenced by two things, one of them being the Global Risks Report which is published before each Davos Forum, and which reminds us we face many significant challenges. Let me mention climate change and natural disasters, for example, as well as cyber attacks and associated challenges, and 
terrorist attacks. At the same time, there are numerous disturbances and uncertainties in the multilateral system. Taken together with the general challenges, this has also resulted in the lowering of growth 
forecasts by the International Monetary Fund. This gives rise to a situation in which I think it can fairly be said that this Forum can play its part in bringing more security into the system, instead of allowing insecurities to grow further after this discussion. For I think there are many people who want to strengthen the multilateral order.




If we look at the global architecture at the start of the 21stcentury, we see that it is still based in its essence on the actions taken following the end of World War II. We have the United Nations and we have other formats such as the G7, and the G20 set up later at the level of Heads of State and Government in response to 
one of the major crises which was ultimately also already influenced by the digital transformation, namely the big banking crisis of more than ten years ago. If we’re honest, we’re still feeling the repercussions of that crisis. It caused an incredible loss of confidence – in politics, but also in the economic sphere, particularly in the financial sector. The regulations we introduced – to better control the banks – were 
a step forward, but if you ask people in our countries, you will find that their belief in a stable international financial sector has been damaged quite significantly. Therefore we have to do everything to avoid a repetition of the crisis. If we look at the interest-rate policies of the major central banks, it’s obvious that we are still chewing on this crisis, that we are not yet out of the woods, and that we have 
limited our own room for manoeuvre in the future in the course of this crisis. This makes it all the more important to get back to normality as quickly as possible.

Secondly, we have major international organisations, such as the World Trade Organization, and these are beneficial to progress. This international architecture – the United Nations with all its subsidiary organisations, the International Labour Organisation, the World Bank and the IMF, as well as the OECD – have 
helped make the world a better place all in all. Notwithstanding all the problems, I would like to remind us that when the World Economic Forum was established in 1971, the global population was 3.8 billion, and 60 percent of the population lived in extreme poverty. The planet is now home to 7.6 billion people, and only 
10 percent of them now live in extreme poverty. That’s still 700 to 800 million people, it’s true, but it marks a reduction both in absolute numbers and as a percentage.


One of the bright spots among our international decisions was, for example, the adoption of the SDGs, the development goals for 2030, and the fact that the international community has for example pledged to end 
extreme poverty by 2030. I am confident we will achieve this goal. The Global Compact for Migration and the Global Compact on Refugees which were adopted by the United Nations with relative unanimity are further 
bright spots. However, these two compacts also illustrated how the international order is currently under pressure and is being cast into doubt.

If we ask why this is the case, and look to the history of mankind for our answers, we find that the decisions underlying today’s architecture were taken roughly 74 years ago. That is, as it were, a lifetime ago. We have to be careful not to casually dispense with the knowledge and insights of the people who were in 
charge in the immediate aftermath of the terrors of World War II. Because back then those in charge drew what I believe to be the right conclusions, for example by establishing the United Nations.

However, we have also seen that international organisations are very slow to adopt institutional reforms. Just think how many years it took us to implement the quota reform at the IMF or to increase the capital of the World Bank. These changes were urgently needed because emerging marketeconomies such as China and India 
had long since had a greatly increased impact on our world economy. If an existing system reacts far too slowly to change, the result is that other players make themselves felt, for example by establishing new institutions. That’s what has happened several times. The fact that there is now an Asian Investment Bank 
alongside the existing G20 format and the World Bank, the fact that there is also a Shanghai Cooperation Organization, which brings together China, India, Russia and other countries, and the fact that China is promoting a 16+1 format to work with parts of the European Union, this is, I believe, a warning shot which 
should tell us – or tell me, as an example of a western politician – that we have to do something to stop the fragmentation of the international architecture, that we have to be ready to reform the existing institutions to reflect the true balance of power in the world.

Of course we also know the world is currently very much divided on the question of how to move forward. In my opinion, we must not beat around the bush. If we want to reform existing institutions which set global benchmarks then we have to be on board and we have to accept the balance of power as it now is. However, 
another mindset is now also represented on the world stage, one which harbours basic doubts about multilateralism and which claims that the world works best if everyone thinks of themselves and puts their own interests first, and then an order will emerge which is good for everyone. I have my doubts. I think we should always understand our national interests in such a way that we factor in other countries’ vested interests, and thereby create the win‑win situations that are the prerequisite for multilateral action.

I see myself in the tradition, if you like, of the great sociologist Max Weber, whom I revere, who exactly 100 years ago spoke about the “ethic of responsibility” for politicians in his “Politics as a Vocation”, setting us guidelines and making the point that compromise is the result of responsible action on the part of politicians. When I hear, as I often do nowadays, that compromise is something that is not to be accepted, something bad, something negative, then I would like to respond unequivocally that no global architecture will function unless we are all able to compromise.

Even now, we are finding it difficult to reform and update the present system with its global institutions. But the question asked here at the World Economic Forum goes even further: We are now faced with disruptive developments, with a fourth industrial revolution – what does that mean for the architecture we have today? 
I for one stand before you as someone who values multilateralism and multilateral institutions and believes them to be indispensable if the world is to thrive. The key question is therefore where can we really set new benchmarks now?

In this regard, I could now make a somewhat tongue-in-cheek but nevertheless very serious comment: some things do still work out. On 16 November – I don’t know whether you noticed – a revolution took place in Versailles, France. The General Conference on Weights and Measures was held. As a result of this conference, 
the old kilogram, the ampere and other units will become obsolete and measurements will be redefined by natural constants. This truly is a revolution in the world of weights and measures. The international community came together to agree on this reform. On 20 May 2019, new definitions for all base units will 
become effective. As of that date, the prototype of the kilogram of 1889 will no longer shrink and we’ll always have a kilogram which has been clearly quantified. That should encourage us to carry on striving for reform and to engage with the ideas of the modern age.

The first major challenge that should be mentioned here is how we deal with data, how we evaluate data and how we clarify the ownership of data. We’re grappling with these questions in all areas. Secondly, in the world of big data, we’ve experienced a huge leap forward in the sphere of artificial intelligence. Here our 
task will be to put ethical guidelines in place. Thirdly, I’d like to mention the possibilities of genetic engineering and bioethical issues. Here too, we don’t yet have any global agreements. We have to find answers to these pressing questions. As yet, I don’t see a global architecture to deal with them. However, I cannot imagine that every major economic power is going to find different answers.

Just look at the two major poles when it comes to data processing. On the one hand, we have the United States. There, data is largely in the hands of private stakeholders. That makes it difficult to set down 
guidelines which determine limits. My view is that the rules we had in the analogue world cannot be simply cast aside in the digital world. Rather, we need clear guidelines here, too. On the other hand, we have China. There the state has extensive access to all data – even personal data. Neither of these two very 
different approaches is in line with my own ideas or those which influenced Germany with its social market economy, ideas that include the protection of privacy. For all its imperfections, the European Union set down 
guidelines on how to better regulate personal data with the adoption of the General Data Protection Regulation. That takes some effort; however, when the Industrial Revolution took place and people moved from the countryside into the cities, it was probably also difficult for them to carry around different sets of keys to open their own doors. These are civilisational developments which we have to go through. I therefore believe that we should certainly strive to protect a certain degree of privacy.

We’re also faced with the major issue of fair taxation in the digital world. I’m very much in favour of the proposals currently being drawn up in the OECD, and I believe that we can achieve greater fairness and clarity in the sphere of taxation if we combine minimal taxation with what the G20 Finance Ministers have come up with – the BEPS system. Of course, we shouldn’t by any means leave this to chance.

Since our difficulties with the NSA back in 2014 or 2013, Germany has tried time and again in the UN General Assembly and in the UN Human Rights Council to sponsor resolutions aimed at addressing the privacy of data in 
the digital age. North and South are working well together, as you might say, for Germany and Brazil are trying in cooperation with Mexico, Austria and many others to define ever more clearly how to move forward in this sphere. But I cannot deny that this has been a laborious process.


I was delighted when my Japanese colleague Shinzō Abe said here today that he would like to use Japan’s G20 Presidency to focus on data and to launch global data governance. I believe the G20 is a very good format in which to place this issue on the agenda of the largest industrialised nations on a comprehensive scale.

Naturally, it’s only possible for Europe or Germany to take part in the debate on what a global architecture should look like if we are a major player, if we are an economically strong player that is in a position to enforce ethical measures. For the reality is that you can only have an impact internationally if you are economically strong and able not only to analyse the problems and to provide moral guidance but also to speak from your own experience.

Coming back to my own country, to Germany, I can tell you that we still have a strong economy which, however, has been shaped to a very large degree by the industrial age. In our country, the manufacturing sector still produces much of our wealth. And the automotive industry certainly still plays a very important 
role in this generation of our wealth. If we look at the revolutionary development in the automotive sector then, of course, we can see there are potential risks: risks in terms of jobs; risks in terms of data management. For example, the question as to who owns data is of crucial importance. If, as it were, data always belongs to platforms then our prospects are less favourable than if they belong to the car 
manufacturers themselves. The fact that we in Germany, for instance, but also in Europe, aren’t able to this very day to produce battery cells ourselves is certainly a major problem for Europe’s future as a car manufacturing base. That’s why I remain convinced that we should make policy decisions concerning this 
industry – as we’ve already done in the case of chip manufacturing – and use our cooperation in Europe to close the gap in areas of technology where we’ve fallen behind. For I believe that we cannot simply leave a large portion of the value added in relation to tomorrow’s cars, for example in the sphere of e‑mobility, to other continents if we want to be a competitive player on a durable basis.

Germany faces three challenges of considerable importance to our future, which I’d like to mention here.

First of all, the energy transition – the issue of affordable but also sustainable energy which meets our climate protection objectives. I’m quite certain – and this, after all, is becoming more evident from year to year – that climate change is of huge importance to us and to the world as a whole. Industrialised countries 
therefore have a responsibility to develop technology which can also benefit others. That’s not because the CO2emissions of 80 million people, as in Germany’s case, could have a great impact on overall global emissions. 
Rather, it’s because we have the capability to do so and because we have already emitted so much CO2in the course of industrialisation. I’m therefore very happy to be able to say to you – even though it has an impact on our energy prices – that renewable energy is now the cornerstone of our energy supply in Germany and 
accounts for the largest percentage in our overall energy mix.

We will have phased out nuclear energy by 2022. We have a very difficult problem, namely that almost the only sources of energy that will be able to provide baseload power are coal and lignite. Germany has now phased out its own coal production. That means that subsidies have been discontinued. Lignite isn’t 
subsidised and is thus a relatively cheap but very CO22‑intensive source of energy. We’ve therefore set up a commission which is examining the phasing‑out of coal-based power in Germany and is now in the final stage of its work. Naturally, we cannot do without baseload energy. Natural gas will therefore play a greater role 
for another few decades. The dispute about where our natural gas comes from is thus a bit over the top. For, on the one hand, it’s perfectly clear that we’ll continue to obtain natural gas from Russia. However, it goes without saying that we want to diversify. We’ll therefore also purchase liquid gas – perhaps from the United 
States and other sources. We’re thus expanding infrastructure in all directions. However, I believe we would be well advised to admit that if we phase out coal and nuclear energy then we have to be honest and tell people that we’ll need more natural gas. What’s more, energy has to be affordable.

This brings us to a subject on which we in the coalition have resolved to do better. For, being honest, I have to say that compared with elsewhere in the world, we are far too slow with construction projects. We are too slow when it comes to the expansion of the grid – the generation of renewable energy requires 
entirely different transmission structures. We are too slow when it comes to our infrastructure as a whole. – I see our Infrastructure Minister here. – Our aim must be to become quicker, obviously without neglecting the rule of law.

The second point is digitisation. Here, too, it is a matter of infrastructure – but of very much more besides. One thing that particularly worries me – and this is something else we can only resolve at European level – is that we have fallen far behind in the platform economy. Maybe it’s the case that countries with 
a fairly saturated and relatively well-functioning administration do not feel such a drive to innovate as developing countries and emerging economies do. In particular, nothing the state does with its citizens is anywhere near as digitised as it should be. So we plan to ensure that all administrative services are available to our citizens in digital form as well, by 2022 at the latest. Here, too, though, we really are 
not up with the frontrunners at European level. We’re actually a bit behind.

I think the digital transformation is going really well in our big companies. Things are getting better in SMEs; B2B is working really quite well. But business-to-customer is where it all unravels. Here we are in a competition. That is absolutely clear. And it is a competition that will decide whether those who operate the platform or those who offer the product gain the value added, as it were. I don’t think this battle is 
over, certainly not from the German perspective. We can win it, but we will have to be fast.

The third point is demographic change in Germany. Here, freedom of movement within the European Union is a big help. But on top of this we in Germany have now decided – after decades of discussion, it has to be said – to adopt an immigration act for skilled workers. Of course, this also means that we will have to 
manage migration better. Here, too, though, we have made considerable progress in recent years.

We have seen, ladies and gentlemen, – and here I’m adding a fourth point – that we can only truly move forwards if we stop believing that we can go it alone. The war in Syria and terrorism in Iraq have shown us how globalisation is reaching us in Europe and especially in Germany too, in the form of many refugee flows. 
That is why I am very proud to be able to say that Germany is one of the major donors helping to bring stability to the arc comprising Syria, Jordan and Lebanon. For we know that it is much better if people can stay in their home countries and not fall into the hands of human traffickers. Our development, too, goes better, if we provide help on the spot. That is why our focus will be on this region, but also on partnership with Africa. That is why we did so much with Africa during our G20 presidency.

Let me say this once again: from the European perspective, Africa is often regarded as a problem continent. 
But if we take a look at how Africa, a huge continent which will have two billion inhabitants in 2050, is gradually expanding multilateral cooperation and strengthening its African Union and regional associations, at how it intends to introduce freedom of movement and at how it has a clear idea of future infrastructure projects, then we also have to regard Africa as a continent of opportunities. This applies particularly to us Europeans, Africa’s neighbours.

And so a clear commitment to multilateralism, even if it takes courage, is a fundamental prerequisite for our policymaking. It is also well worth bringing together like-minded countries across the world. Because anything else will end in misery. With this in mind, Germany sees its future firmly within the European 
Union. Because the European Union can generate the necessary energy to move things forward.

However, we are now having to come to terms with the shock of the United Kingdom wanting to leave the EU. 
I am directing all my thoughts and energies to finding an orderly solution in which we can have a good partnership for the benefit of all. We are absolutely dependent on cooperation with the British in matters relating to internal security, external security and defence. But we are also a trade area – and the closer and the less complicated our relations are, the better. But of course this is also up to the UK.

Within the European Union, we have always championed free trade. And I am pleased that the EU‑Japan Economic Partnership Agreement is entering into force on 1 February. We are also committed to trade talks with the United States of America. We have concluded the trade talks with Canada. And I believe more should follow – with Singapore and Australia, if possible also MERCOSUR and others.

Ladies and gentlemen, we in Europe have decided to take the huge step of saying that in future we also want to combine our defence capabilities. This is also a question of our vision of ourselves. This joint strategic agreement to consider defence policy together is not directed against NATO. In fact, it can make things 
easier for NATO, because today we have over 170 different defence systems or weapons systems. The US has, I believe, fewer than 60. You can imagine the resulting loss in efficiency with respect to training and maintenance.

Germany and France’s decision to build combat aircraft together in future, to build tanks together, is, of course, a very important strategic decision – just as yesterday’s signing of the Treaty of Aachen between Germany and France as the continuation of the Élysée Treaty is a commitment, a commitment in an age of many uncertainties. It is a commitment that says yes, we want to play our part as important partners in Europe and to further develop the European Union. Yesterday I found it very moving that not only did the French President and the German Chancellor sign a treaty, but that this was done in the presence of the Commission 
President, the President of the European Council and the rotating Romanian Presidency of the Council of the European Union. This was intended to make it very clear that we want to help to strengthen Europe.

But let me tell you that, for historical reasons, we Germans do still have our difficulties with multilateralism. Agreeing arms export guidelines with France, for example, is a huge task. But it has to be done, because no‑one will want to develop weapons systems with us if they are not sure they can sell them later. In other words, and I want to say this unequivocally, it is not the case that I always find 
multilateralism easy because itisalways easy. On the contrary: it is difficult. But then I always have to ask myself: what is the alternative, and what will it mean? We can see it in all of our countries: the challenges posed by populism, the emergence of nationalist forces. We have to square up to these challenges. But perhaps 
that makes the battle lines clearer and stronger.

That is why I and my colleagues in the German cabinet will champion a multilateral order which does not end at the European Union, but which is capable of giving really good responses to the new global challenges. 
However, that means that we must take care not to ruin the existing order so much that no‑one believes in the validity of new parameters any more. So I am delighted to have had the opportunity to speak to you on this note today.


Thank you.

Mittwoch, 23. Januar 2019

Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

ΑΧΑΡΝΕΣ: Ενημέρωση...ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΔΗΜΟ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Βιογραφικό του Κυριάκου Μητσοτάκη Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε αριστούχος από το Κολλέγιο Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στην Αμερική. Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες στο Harvard από όπου αποφοίτησε με την ανώτατη τιμητική διάκριση «summa cum laude» ενώ τιμήθηκε με τα έπαθλα «Hoopes» και «Tocqueville» για την εκπόνηση της διατριβής του με θέμα την αμερικανική εξωτερική πολιτική απέναντι στην Ελλάδα. Συνέχισε τις σπουδές του στο Stanford, στον τομέα των διεθνών οικονομικών σχέσεων και τις ολοκλήρωσε στο Harvard Business School στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Πριν ασχοληθεί με την πολιτική, εργάστηκε επί μία δεκαετία στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διετέλεσε οικονομικός αναλυτής στην Chase Investment Bank και σύμβουλος στην κορυφαία εταιρία συμβούλων McKinsey and Company στο Λονδίνο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, εργάστηκε ως ανώτατο στέλεχος επενδύσεων στην Alpha Ventures της Alpha Bank και στη συνέχεια μετακινήθηκε στον Όμιλο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας. Διατέλεσε για τρία χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Επιχειρηματικών Συμμετοχών, την οποία και ανέδειξε σε κορυφαία εταιρεία στην Ελληνική και Βαλκανική αγορά του private equity και του venture capital. Η Εθνική Επιχειρηματικών Συμμετοχών χρηματοδότησε πολλές γρήγορα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις με ίδια κεφάλαια, δημιουργώντας εκατοντάδες θέσεις απασχόλησης. Για την επαγγελματική του δραστηριότητα έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις, με σημαντικότερη την βράβευσή του το 2003 από το World Economic Forum ως “Global Leader for Tomorrow”. Στις εκλογές του 2004 και του 2007 εξελέγη πρώτος σε σταυρούς προτίμησης βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στη μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια της χώρας, τη Β΄ Αθηνών, ενώ στις εκλογές του 2009 εξελέγη για τρίτη φορά. Στις εκλογές του Μαΐου 2012 εξελέγη για μία ακόμη φορά πρώτος στη Β’ Αθηνών, ενώ ήταν επικεφαλής του ψηφοδελτίου στις εκλογές του Ιουνίου 2012. Στη Βουλή των Ελλήνων έχει συμμετάσχει στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος και στις Επιτροπές Οικονομικών, Παραγωγής και Εμπορίου, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Εξωτερικών και Άμυνας ενώ διετέλεσε για δύο χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος. Έως τις εκλογές του 2012 ήταν Τομεάρχης Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας. Έχει επισκεφθεί πολλές περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές της χώρας, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες συνέδρια για το περιβάλλον στην Ελλάδα και το εξωτερικό μεταξύ αυτών στις διεθνείς διασκέψεις του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή στο Μπαλί, το Πόζναν, το Κανκούν και την Κοπεγχάγη. Διετέλεσε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις 25 Ιουνίου 2013 μέχρι τις 27 Ιανουαρίου 2015. Στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πέμπτη φορά βουλευτής της ΝΔ στη Β’ Αθηνών τετραπλασιάζοντας τους σταυρούς που έλαβε σε σχέση με τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2012. Στις 10 Ιανουαρίου 2016 εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Στις 7 Ιουλίου 2019 εξελέγη Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και έχει εκδώσει το βιβλίο «Οι Συμπληγάδες της Εξωτερικής Πολιτικής». Έχει τρία παιδιά, τη Σοφία, τον Κωνσταντίνο και τη Δάφνη.

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"

OMAΔΑ FACEBOOK "ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ"
ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024

ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024
ΕΙΚΟΣΙ ΤΕΣΣΑΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2024