ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ, ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ειδήσεις...ΓΙΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ!

Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι πέντε ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2025) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

2000 - 2025

2000-2025 - ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ...ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!

"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2025"

Διαβάζετε ένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ οικονομική στήριξη (αυτοδιοικητική, χορηγική, δημοσία ή άλλη ) ηλικίας 25 ετών Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, με αξιοσημείωτη ΔΙΕΘΝΗ αναγνώριση και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑ.
Είκοσι πέντε (25) ολόκληρα χρόνια δημοσιογραφίας, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΨΕΥΣΙΣ!!
Contact: politikimx@gmail.com v.ch.maria@gmail.com
Ενδεικτική αναφορά αναγνωσιμότητος είναι:
76762 (Ioυλιος 2025..λέει η γκούγκλ)
80410 (Aύγουστος 2025..είπαμε.."λέει η γκούγκλ”)
87122 (Οκτώβριος 2025) 
104589 (Νοέμβριος 2025) 

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-NORWAY's latest..-KREMLIN's Weekly information newsletter..-ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ.....-ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ πρόσφατη ενημέρωση..-ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ Ετήσια Εκθεση 2024..-Ολοκληρώθηκε η διήμερη Σύνοδος των Προέδρων ΔΕΕΠ και ΔΗΜΤΟ της Νέας Δημοκρατίας(ολες οι ομιλίες)..-ΕΝΩΣΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ, ψήφισμα..-Ε.Ε.Φα.Μ. Newsletter ..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-"ENΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ" Αγροτική Ενημέρωση..-NATO update..-ΑΣΕΠ νέα..- USDA Foreign Agricultural Service,update..-F2F WEEKLY NEWSLETTER..-EUROPEAN BANK's update..-ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, πρόσφατη ενημέρωση..-Πιερικός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής ,ενημέρωση..-Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη,ομιλία.....-APEC News ..-TTB Newsletter for December 12, 2025..-CCBE comments on ......-IMF Weekend Read..-OTT's newsletter..-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ενημέρωση..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-"δρόμος ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ" Ενημέρωση..-Τέλος η «ομηρία» από χρέη..-ΝΟΜΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ενημέρωση..-MAΡΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA,..-KALLISTO:Απολογισμός Ανοιχτής Εκδήλωσης: «Ο Λύκος της Πάρνηθας: Από τη φύση στον άνθρωπο»..-Δίκτυο Αλληλεγγύης AΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ...-Dassana's Veg Recipes..-ΓΣΕΕ:Στήριξη στα δίκαια αιτήματα των αγροτών..-EUROPEAN PARLIAMENT,update..-NASA's Earth Observatory,SPACE,update..-think tank,COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..- Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη,oμιλία.....-ΕΝΥΠΕΚΚ ενημέρωση..-Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.):webinar..-"ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" Ειδήσεις..-Ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων μηνός Ιανουαρίου 2026.-ΕΒΕΑ επιχειρηματική ενημέρωση..-WTO update..-BOARD OF GOVERNORS OF THE FERERAL RESERVE SYSTEM,update..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..-"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ" Ειδήσεις..-ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ..-Η απόφαση ΣτΕ σχετικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ανοίγει δρόμο στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία να αγνοήσει συνταγματικές προβλέψεις και να στείλει πολιτικά πρόσωπα κατευθείαν στο εδώλιο..-NASA's Earth Observatory,update..-European Public Prosecutor's Office ,Δικαιοσύνη,update..-EUROGROUP,COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,update..-ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ, ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ &ΝΗΣ.ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ:newsletter..-"ΤΟ ΒΗΜΑ" Ειδήσεις..- ..- --

ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ,ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ, Συνέντευξις που πρέπει να παρακολουθήσουμε ΟΛΟΙ

MHN ΞΕΧΝΑΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

SELECT LANGUAGE


6/12/2025 ώρα 10.13', 1.622 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ.Παρέμβαση counter το μετατρέπει σε ...984 (!!!) ώρα 10.13'
Η "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2025" πολεμιέται απο της γέννησής της.Αντί να εξαφανιστεί, μετετράπει στον χειρότερο εφιάλτη των δολοφόνων της-πάσης..προέλευσης-με μια πρωτόφαντη αναγνωσιμότητα εξαίρετα νοημόνων Αναγνωστών οι οποίοι την στήριξαν και την στηρίζουν ως ΜΕΣΟΝ ΔΙΑΦΟΡΦΩΣΗ ΓΝΩΜΗΣ.
Είναι ένα Μέσο τόσο ειλικρινές, ανιδιοτελές και ΕΝΤΙΜΟ που αποδεικνύει περιτράνως εδώ και ένα τέταρτο αιώνα πως "ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΧΑΝΟΝΤΑΙ".
Η τεχνογνωσία και η προσφορά ψυχής...ΔΕΝ ΠΟΛΕΜΙΕΤΑΙ.
Που θα πάει;;Θα το εμπεδώσετε αλλά καταλαβαίνω: μέχρι να κάνει το ερέθισμα την διαδρομή αυτιού-ματιού-κέντρο εγκεφάλου σας..ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ...ΧΡΟΝΙΑ!!!(ζητήστε να σας..το μεταφράσει ένας αναγνώστης μας γιατί είμαι βεβαία πως ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙΤΕ Τ Ι Ε Ν Ν Ο Ω στην τελευταία μου παράγραφο!!) "ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΑΣ..."

ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΟΣ

6/12/2025 ώρα 10.13', 1.622 ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ.Παρέμβαση counter το μετατρέπει σε ...984 (!!!) ώρα 10.13'

ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΑΣ

Μια αδελφική ΠΑΡΑΙΝΕΣΗ:Βοηθήστε τους Αγρότες με δύο τρόπους:ένα μπιτόνι ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ για ένα τρακτέρ ή δέκα σαντουϊτς (αν και αυτοί είναι ΟΛΟΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΗΔΕΣ και δεν το έχουν ανάγκη) είναι η συμμετοχή όσων δεν μπορούμε να είμαστε μαζί τους στα μπλόκα.Είναι η ΔΙΚΗ ΜΑΣ φτωχή ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ χωρίς λόγια...αλλά με έργα. ΕΡΓΑ μόνο ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ μπορούμε να ΠΡΑΤΤΟΥΜΕ. ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΑΣ....

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025

IMF Blog,update

 

IMF Blog Banner large

Dear MARIA,

We just published a new blog—read the full text below.


(Credit:Gorodenkoff/iStock by Getty Images) 

Can artificial intelligence provide a much-needed boost to Europe’s economic productivity? Use of AI is spreading much faster than earlier technologies, such as the personal computer and the internet. And AI promises significant productivity jumps by automating many tasks and enhancing human capabilities.

 

However, achieving large gains will hinge on European countries’ commitment to growth-enhancing reforms and willingness to being flexible on regulation, to help the new technology to flourish. Absent reforms, our research shows that the medium-term gain in productivity from the AI alone would vary considerably across countries, and for Europe as a whole would be rather modest: about 1.1 percent cumulatively over five years. With pro-growth reforms, though, much bigger gains are possible over the longer run.

Email Image

How AI helps productivity now

 

Three factors drive the economy-wide and one-off productivity effects of AI adoption:

  • Exposure to AI of different sectors and occupations—the degree to which AI can automate or augment tasks;
  • Companies’ incentives to adopt AI, particularly potential savings in labor costs;
  • Average productivity gains across occupations. Contrary to past automation technologies, AI exposure is especially large in professional, managerial, or administrative work that is non-manual and often knowledge-based, like finance or software development.

European countries would benefit to different degrees. Higher-income countries typically gain more because they have more white-collar services, leaving them more exposed to AI. They also have higher wage levels which increase incentives to adopt labor-saving technologies. For example, Norway could gain as much as 5 percent in the most optimistic scenario.

 

Gains for lower-income economies will likely be more limited, which means that AI could temporarily widen productivity disparities within Europe. For instance, Romania could add just below 2 percent even in an optimistic scenario. Productivity gains could be larger in all countries if the cost of AI systems falls more quickly.

Email Image

Strong upsides over longer term

 

The improving capabilities of AI models (as evidenced by various tests) suggest that gains could be much larger over a longer time horizon. AI could have more transformational effects by creating new industries and value chains. It could also boost productivity growth more permanently through accelerating research and development (referred to in literature as Invention in the method of inventing). For example, there is already evidence that AI accelerates and enhances pharmaceutical drug development.

 

Recent work estimates the long-run annual labor productivity growth impact when considering that AI is not only used to produce goods and services but also to create new commercial knowledge. In the United States, annual productivity growth could be boosted by 1 percent annually, while for Europe the gains could also be substantial but not as high. The analysis points to longer lasting effects which imply dramatically larger gains than the short-term effects we estimated. These predicted long-term benefits could even be conservative: When estimating the impact of technology, expectations are often too optimistic about the immediate effects and too pessimistic about lasting contributions (Amara's Law).

 

How Europe should respond

 

To take full advantage of AI’s potential, Europe must focus on removing the barriers that limit diffusion of skills and technology and the growth of companies. The recent Regional Economic Outlook for Europe highlights several policy priorities.

 

Deepening the European Union single market will be critical to counter fragmentation along national borders. The goal must be to make it easier for innovative firms in the field of AI to access a broader, EU-wide customer base. This requires removing barriers to cross-border services, opening up protected sectors, and harmonizing standards – all of which can help reduce the cost of developing and adopting AI tools.

 

Funding the risky investments that underpin AI development (often based on intangible assets like software and intellectual property) requires stronger and more integrated financial markets. A well-functioning Capital Markets Union can increase the availability of venture capital by channeling more savings to early-stage, risky technological ventures in AI. Improving the recognition and valuation of intangibles assets such as intellectual property related to AI in financial statements and resolution regimes would also help mobilize private financing for innovation.

 

Flexible labor markets and portable social protection are vital to help workers transition toward sectors and firms that are expanding thanks to AI. For instance, simplifying degree recognition, enhancing housing affordability, and ensuring pension portability can facilitate movement to where opportunities from AI arise.

 

Creating a more efficient energy market is another key ingredient. Affordable and reliable electricity will support data centers that power AI systems. Securing competitive and low-carbon energy supplies through better market integration will support both AI infrastructure and Europe’s broader green transition.

 

Finally, regulation needs to remain flexible. While addressing important data protection, ethical, and safety concerns related to AI, regulation will need to be dynamically calibrated to navigate the trade-offs between addressing risks and enabling growth through AI adoption. Otherwise, even some of the moderate productivity dividends from AI adoption over the next few years could be lost.

 

Reaping the full potential of AI depends on policy choices that Europe makes today. Even moderate AI productivity gains in the coming years would be significant relative to Europe’s anemic economic growth prospects. Capturing larger, longer-term benefits—and keeping up with the United States—will hinge above all on Europe’s ability to move fast in building a more dynamic and integrated single market.

Read the blog

Thank you again for your interest in the IMF Blog. Please write to us directly and let us know your thoughts. We would love to hear from you.

Email Image

  Jeff Kearns

 Managing Editor | IMF Blog





Dear MARIA,

We just published a new blog—read the full text below.


(Credit: IMF Photo/Lena Mucha) 

Since the Group of Twenty’s foundational Pittsburgh conference in 2009, progress toward its goal of strong, sustainable, balanced, and inclusive growth has been modest.

 

While G20 economies have shown remarkable resilience in navigating multiple shocks, medium-term growth prospects have moderated to just 2.9 percent, the weakest since the global financial crisis. At the same time, disinflation remains incomplete for many, and public debt rose to a record 102 percent of GDP last year. Furthermore, excessive external imbalances are widening again.

 

Still, there are encouraging signs. Our latest annual report to the group—whose members account for about 85 percent of global economic output—points to some positive developments over the past year.

 

A survey of IMF country teams indicates that many G20 economies made progress toward stronger growth, including more than half of emerging market economies. Improvement has been substantial in some cases, such as Germany, where growth momentum was supported by reforms to fiscal rules.

 

Meanwhile, falling inflation and fiscal consolidation efforts are improving the sustainability of growth for most G20 advanced economies and half of the European Union.

Email Image

But this is only part of the story. Progress over the past year has been somewhat muted along the final two dimensions:

  • Balanced growth—without the buildup of internal or external imbalances, such as increasing reliance on one sector or on external demand—is proving elusive across the G20. Moderate deterioration was assessed in China and the United States because of widening excess current account balances.
  • Inclusive growth—ensuring the economy benefits everyone—improved only slightly, particularly in G20 advanced economies and in the African Union, which joined the group in 2023.

With near-term uncertainty remaining high and an extensive list of headwinds, the outlook for securing strong, sustainable, balanced, and inclusive growth in the coming years is challenging. Against this backdrop, it’s more important than ever to reinforce momentum, even if it’s just tentative, across all dimensions of growth.

 

Smart fiscal policy is at the center of the challenge. Governments need to rebuild their fiscal buffers to contain rising debt, while meeting growing spending needs. Fundamental economic reforms are also needed to aid domestic rebalancing and foster stronger growth.

 

Of course, these structural reforms vary across countries. But to help guide prioritization and sequencing, IMF country teams have identified measures with the highest expected growth impact. Reforms to labor market institutions, in addition to improved fiscal policies and business regulations, consistently ranked highest across the G20 and in the European Union.

Email Image

For African Union members, the largest potential gains lie in foundational governance improvements, as well as fiscal reforms.

 

The payoff from concerted action by G20 economies would be significant. Simulations suggest that implementing the identified highest-impact structural reforms, alongside recommended macroeconomic policies, could raise growth across the group by about 7 percentage points cumulatively over the next decade. This would benefit emerging market economies the most.

 

Moreover, debt burdens would decline by more than 8 percentage points of GDP within five years for countries with limited fiscal space, reflecting the combined impact of recommended fiscal adjustments and structural reforms.

 

And these concerted reform efforts would also support domestic rebalancing by helping narrow current account balances, with large improvements possible for both major surplus and deficit economies.

 

—This blog is based on the 2025 G20 Report on Strong, Sustainable, Balanced, and Inclusive Growth, prepared by IMF staff. For additional information, see also the new online SSBIG dashboard.

Read the blog

Thank you again for your interest in the IMF Blog. Please write to us directly and let us know your thoughts. We would love to hear from you.

Email Image

  Jeff Kearns

 Managing Editor | IMF Blog




Dear MARIA,

We just published a new blog—read the full text below.


(Credit: IMF Photo/Amanuel Sileshi) 

Over the past six months the realignment of global priorities and increasingly turbulent external conditions have continued to test sub-Saharan Africa. Yet the region’s economies are proving resilient. As our recent economic outlook for the region shows, economic growth is projected to hold steady at 4.1 percent this year, with a modest pickup to 4.4 next year. Such steadiness reflects years of important reform efforts across key economies.

Email Image

The region is home to several of the world’s fastest growing economies—Côte d’Ivoire, Ethiopia, Rwanda, and Uganda. Yet, resource-dependent and conflict-affected states are struggling to sustain momentum. For them, gains in income per person remain modest—around 1 percent a year on average, and less in the poorest countries. 

 

This divergence is partly a result of commodity markets pulling in different directions: oil prices slid since April, while cocoa, coffee, copper, and gold prices are up. Countries are also facing high borrowing costs, though lower than earlier this year. Angola, Kenya, Nigeria and the Republic of Congo recently returned to the international bond market.

 

The global trade policy and aid landscape has also deteriorated. Tariffs on exports to the United States have increased, and preferential access to the market under the African Growth and Opportunity Act has expired. While the amount of tariff-exposed trade is relatively modest for most countries in the region, the effects of trade tensions are likely to be felt through dimmer global growth prospects and volatile commodity prices.

 

Meanwhile, the sharp drop in foreign aid is hitting poorer and fragile states hardest. Governments trying to reprioritize spending also confront capacity constraints and limited room for maneuver in budgets.

 

Resilience tested

 

While sub-Saharan Africa’s resilience is encouraging, vulnerabilities have been building up and will continue to test the region. Many governments now face a challenging mix of fiscal, monetary, and external pressures that threaten hard-won reforms and could complicate responses to future shocks.

 

Debt service costs are rising fast, squeezing budgets and the space for development spending. Fiscal fragility continues to trouble the region, particularly among low-income economies. Twenty countries are now either in or at high risk of debt distress. And, as governments shift toward domestic borrowing, banks are more exposed to government debt risk.

Email Image

Inflation, though easing overall, still exceeds 10 percent for about a fifth of the region’s economies. And while some countries have rebuilt international reserves, they remain stretched across much of the region. 

 

Against this difficult backdrop, we see two broad policy priorities. 

 

Raising revenue

 

First, raising more revenue. The region’s development needs remain immense, yet external financing is scarce and debt burdens heavy. Mobilizing domestic revenues at home is an essential route to lasting fiscal space, while better debt management can lower borrowing costs and widen access to funds.

Email Image

Boosting tax collection has long been a challenge for the region’s public finances. Past efforts show what works—and what does not. Effective reform demands attention to both tax policy (what and how much to tax) and tax administration (how to collect). Countries that have made headway—such as Ghana, Rwanda and Tanzania—did so by digitizing their tax systems, piloting reforms, supporting tax officials, and engaging citizens. Others learned that limited public support can derail poorly designed levies. The lesson is clear: progress depends as much on trust and sequencing as on technical fixes.

 

Given that people are more willing to pay taxes when they see public money spent wisely, governments need to pair revenue reform with visibly improved service delivery, tighter spending controls, and efforts to tackle corruption and boost accountability. Without such enhancements, revenue gains will prove fleeting.

 

Managing debt

 

Improving debt management is also essential. Transparent, credible debt management institutions can cut borrowing costs and attract investors. Publishing comprehensive debt data, engaging openly with creditors, and strengthening approval and oversight procedures are key first steps.

 

Better debt management also supports access to innovative financing. Instruments such as blended finance, which combines concessional and private funds, can channel investment into green energy, health, and infrastructure. Agreements between governments and creditors to replace existing sovereign debt with liabilities that include spending for a specific development goal, known as debt-for-development swaps, can foster social or environmental gains—and have been tested in Côte d’Ivoire among other places. 

 

But to scale up such initiatives, governments need credible regulation, transparent data, and simplified procedures. These tools, used correctly, can help lay a foundation for more resilient and inclusive growth.

 

—This blog is based on the October 2025 Regional Economic Outlook for sub-Saharan Africa, “Holding Steady,” prepared by Cleary Haines, Athene Laws, Maurizio Leonardi, Nikola Spatafora, and Felix Vardy under the guidance of Montfort Mlachila, Amadou Sy and Antonio David.

Read the blog

Thank you again for your interest in the IMF Blog. Please write to us directly and let us know your thoughts. We would love to hear from you.

Email Image

  Jeff Kearns

 Managing Editor | IMF Blog

Ετικέτες

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΦΥΛΗΣ" ΠΟΛΥΕΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"

"ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για τον μικρό μας Αγγελο,ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ" θα ζητά ΕΣΑΕΙ.."ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΙΟ ΣΟΥΛΟΥΚΟ"!!

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ"
Ερευνα,Συνεντεύξεις και επισήμανση της σπουδαιότητος του τότε ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΑΙΜΑΤΟΣ "ΗΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ" απο το Περιοδικό "ΑΧΑΡΝΕΩΝ Εργα" το έτος 2004!!
Ο Ιστοχώρος μας ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ τα κείμενα των Αρθρογράφων του. Αυτά δημοσιεύονται εκφράζοντας τους ιδίους.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Tι ήταν η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της.
Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι τέσσαρα (24) χρόνια, στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, προβάλλει με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό της Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι τέσσαρα ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης–πολίτης, φιλοξενείται στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν ετύγχανε οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν είχε ΠΟΤΕ χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Απολαμβάνει όμως Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διαγράφει απο την γέννησή της μια αξιοζήλευτη πορεία και απέκτησε εξ αιτίας αυτού,ΜΕΓΙΣΤΗ αναγνωσιμότητα. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσι τεσσάρων ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2025

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2025
ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"!! 2000-2025

Οι αρθρογράφοι των οποίων τα άρθρα δημοσιεύονται ώδε ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ επ ουδενί.

Οι αρθρογράφοι των οποίων τα άρθρα δημοσιεύονται ώδε ΔΕΝ ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ επ ουδενί. Οι απόψεις τους αφορούν τους ιδίους και όχι απαραίτητα την θέση και άποψη της Εφημερίδας.