Σελίδες

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024

BoFx Portuguese Shoes: The Forces Shaping the Footwear Market

 

ΠΡΟΧΕΙΡΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕΣΩ GOOGLE

Οι δυνάμεις που διαμορφώνουν την αγορά υποδημάτων
Για δεύτερη χρονιά, η BoF και η Πορτογαλική Ένωση Υποδημάτων συνδιοργάνωσαν μια συζήτηση με θέμα τις αυξανόμενες ευκαιρίες για τις μάρκες υποδημάτων και τις επιχειρήσεις που κατασκευάζουν στην Πορτογαλία. Εδώ, το BoF μοιράζεται βασικές γνώσεις από τη συζήτηση.



Για πληροφορίες σχετικά με τον αντίκτυπο και την πραγματικότητα της επερχόμενης νομοθεσίας, τα οφέλη του nearshoring και τις ευκαιρίες ανάπτυξης για τις μάρκες υποδημάτων και τις επιχειρήσεις που κατασκευάζουν στην Πορτογαλία, η BoF και η Πορτογαλική Ένωση Κατασκευαστών Υποδημάτων, Εξαρτημάτων, Δερμάτινων Ειδών και Υποκατάστατων (APICCAPS) συν- φιλοξένησε μια εκδήλωση πάνελ στο Λονδίνο αυτόν τον Ιούλιο. Με οικοδεσπότη τη Sophie Soar του BoF, οι συμμετέχοντες στο πάνελ ήταν: Paulo Gonçalves, διευθυντής επικοινωνίας της APICCAPS; Florence Kollie Raja, διευθύντρια στο Ethical Era. και Iva Minkova, διευθύντρια συλλογής στο By Far.



Τα γεγονότα των τελευταίων ετών έχουν δει σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια αγορά υποδημάτων. Παρά τη σταθερή ανάπτυξη - το 2025, τα έσοδα της παγκόσμιας αγοράς υποδημάτων προβλέπεται να φτάσουν τα 427 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με το Shopify, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 3,4 τοις εκατό - η διακοπή στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού και οι αβεβαιότητες στην κοινωνικοπολιτική αγορά εξακολουθούν να υφίστανται.



Καθώς οι καταναλωτές εξακολουθούν να αισθάνονται τους μετασεισμούς από τα υψηλά πληθωρισμού όλων των εποχών που βίωσαν το 2022, οι μάρκες έχουν αισθανθεί τις πιέσεις του αυξημένου κόστους κατασκευής και αποστολής, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν τη συρρίκνωση των προαιρετικών δαπανών των πελατών τους.



Επιπλέον, οι ρυθμιστικές πιέσεις από κυβερνητικούς φορείς πρόκειται να αναγκάσουν τις επωνυμίες υποδημάτων να διαχειριστούν καλύτερα τον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπό τους. Νέα νομοθεσία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα καταστήσει τις μάρκες πιο υπεύθυνες για τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, θα απαγορεύσει τα προϊόντα που κατασκευάζονται με καταναγκαστική εργασία και θα θεσπίσει νέα περιβαλλοντικά πρότυπα για το σχεδιασμό και την απόρριψη των προϊόντων.



Ωστόσο, σε αυτές τις αλλαγές βρίσκεται η ευκαιρία. Η στενότερη συνεργασία μεταξύ των εμπορικών σημάτων και των προμηθευτών τους θα μπορούσε να τους βοηθήσει να αντισταθούν στο μέλλον έναντι των εξελισσόμενων προτύπων και των νομικών αλλαγών. Επιπλέον, η κατασκευή πιο κοντά στους πελάτες θα μπορούσε να επιτρέψει αυστηρότερο έλεγχο και μεγαλύτερη ταχύτητα στην αγορά. Σύμφωνα με την έρευνα CPO της McKinsey, το 54 τοις εκατό των στελεχών αναμένουν να αυξήσουν το reshoring ή το nearshoring το 2024. Άλλοι σκέφτονται να εξισορροπήσουν το αποτύπωμά τους στην προμήθεια προμηθειών από πολλές χώρες.

Παρακάτω, το BoF μοιράζεται βασικές πληροφορίες.σηµεία παραγωγής εγγύς ακτή



Paulo Gonçalves: Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές δυνατότητες στο nearshoring γιατί μπορούμε να μειώσουμε το κόστος εφοδιαστικής που σημαίνει ότι μπορούμε να αυξήσουμε την ευελιξία. Μπορεί επίσης να υπάρξει καλύτερος έλεγχος των προϊόντων, μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, και μπορούμε ακόμη και να αρχίσουμε να παράγουμε λιγότερα και να μειώσουμε το απόθεμα, επειδή ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον κλάδο μας είναι ότι όλοι παράγουν τεράστιες ποσότητες και τότε έχετε τα καταστήματα γεμάτα μετοχές που δεν μπορούν να πουλήσουν.

Στην Πορτογαλία, επενδύουμε πάντα σε εκσυγχρονισμούς, σε νέες τεχνολογίες, επομένως ειδικευόμαστε στην παραγωγή μικρών ποσοτήτων και στην ταχύτερη ανταπόκριση στην αγορά που αυτό φέρνει — ενώ παράλληλα παράγουμε εξαιρετικά παπούτσια και τιμές. Ο πορτογαλικός τομέας εξάγει το 90 τοις εκατό της παραγωγής του σε 173 χώρες και στις πέντε ηπείρους.



Iva Minkova: Όταν μιλάμε ότι η μεταποίηση είναι κοντά στον καταναλωτή, σήμερα πουλάς παγκοσμίως [άρα ο καταναλωτής είναι παγκόσμιος]. Αλλά είναι πολύτιμο για μένα και οι μάρκες με τις οποίες έχω συνεργαστεί αυτή η κατασκευή είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σε εμάς, στα στούντιο σχεδιασμού μας — επειδή ένα παπούτσι αποτελείται από τόσα πολλά διαφορετικά στοιχεία.



Είναι πολύτιμο για μένα και οι μάρκες με τις οποίες έχω συνεργαστεί αυτή η κατασκευή είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σε εμάς, στα στούντιο σχεδιασμού μας — επειδή ένα παπούτσι αποτελείται από τόσα πολλά διαφορετικά στοιχεία.



Πρέπει να συνεργαστείτε με αυτόν τον κόμβο δραστηριότητας, όπου έχετε τον κατασκευαστή σας, αλλά έχετε επίσης τον τελευταίο σας κατασκευαστή στο δρόμο, τον κατασκευαστή τακουνιών απέναντι από το δρόμο, τον μοναδικό κατασκευαστή στην άλλη πλευρά, επειδή όλα αυτά τα στοιχεία χρειάζονται να ταιριάζουν τέλεια μεταξύ τους. Έχει να κάνει με το να βλέπεις ανθρώπους πρόσωπο με πρόσωπο, να μπορείς να τους εξηγήσεις τι θέλεις να πετύχεις και μετά να μπορείς να σου επιστρέψεις τις γνώσεις τους.



[...] Πρέπει [επίσης] να είστε σε θέση να λογοδοτείτε τις δραστηριότητές σας με απλούς όρους — από πού προέρχεται ο ενεργειακός σας εφοδιασμός; Ποια είναι η προέλευση και η περιεκτικότητα σε ίνες του υλικού που χρησιμοποιούμε για αυτήν την παραγωγή επειδή δεν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε χημικό X. Μπορεί όμως να έχει και ένα άλλο όφελος: πληρώνετε δίκαιο μισθό στους εργαζομένους σας; Πληρώνετε μεροκάματο στους εργαζομένους σας; Διαφέρει από τον κατώτατο μισθό; Εάν χρησιμοποιείτε τρίτο μέρος, είναι αυτό το τρίτο μέρος τόσο υπεύθυνο όσο εσείς;



Ενθαρρύνετε συνεργασίες σε όλη την αλυσίδα αξίας που αντικατοπτρίζουν τις αξίες της επωνυμίας



Florence Kollie Raja: Ποιο είναι το όραμά σας στον κλάδο; Ποιο είναι το όραμά σας στην περιοχή και ως εταιρεία; Πρέπει να επιμείνετε σε αυτό [με] αυθεντικότητα — πιστεύετε στην αισθητική και την ομορφιά της χειροτεχνίας, την αντοχή της, τον σχεδιασμό και τη διαδικασία της; Εάν υπάρχει κάτι που είναι πολύ συγκεκριμένο για την Ευρώπη στον σχεδιασμό παπουτσιών, είστε στην πρώτη γραμμή της προώθησης αυτής της ατζέντας;



Πώς συνδυάζουμε την αισθητική και την ομορφιά αυτού που αφορά η συνεργασία ή τι κάνουμε στον χώρο της μόδας παράλληλα με το design; Οδεύουμε σε έναν κόσμο διατομεακής συνεργασίας, φέρνοντας μαζί διαφορετικά μυαλά.



Iva Minkova: Είναι στη διαδικασία [της παραγωγής] που βρίσκεις την αξία της επωνυμίας, [όπως] το να μπορείς να δείξεις πώς κατασκευάζεται το προϊόν — όχι μόνο [δείχνοντάς το] είναι κατασκευασμένο υπό ασφαλείς συνθήκες, αλλά υπάρχει τόση ομορφιά [να έχεις βρέθηκαν στον] τρόπο που παράγουν σε όλη τη διαδικασία — το ράψιμο και το γυάλισμα.



Οι συνεργασίες μπορούν να είναι μια στρατηγική που κερδίζει γιατί έχουμε την τεχνογνωσία, έχουμε την τεχνολογία. [...] οι μάρκες, οι σχεδιαστές, φέρνουν μαζί τους ένα φρέσκο ​​όραμα.



Η εποχή του gatekeeping έχει τελειώσει. Πρέπει να ξέρετε ότι, από τη στιγμή που θα κυκλοφορήσετε αυτές τις πληροφορίες στον κόσμο, ο ανταγωνιστής σας δεν πρόκειται να έρθει και να παρασύρει τον κατασκευαστή σας και τον συνεργάτη σας. Έτσι, εάν έχετε μια καλή εργασιακή σχέση, μπορείτε να φτάσετε σε αυτό το μέρος.



Paulo Gonçalves: [Οι συνεργασίες] μπορεί να είναι μια στρατηγική που κερδίζει γιατί έχουμε την τεχνογνωσία, έχουμε την τεχνολογία, έχουμε τις δεξιότητες για να αναπτύξουμε νέα προϊόντα, ακόμη και βιώσιμα προϊόντα. Και τις περισσότερες φορές, οι μάρκες, οι σχεδιαστές, φέρνουν μαζί τους ένα φρέσκο ​​όραμα, έχουν νέες ιδέες, έχουν νέα προϊόντα. Σχεδόν το 80 τοις εκατό της παραγωγής μας προέρχεται απευθείας από διεθνείς μάρκες, επομένως έχουμε συνηθίσει να συνεργαζόμαστε με διεθνείς μάρκες, ακόμη και στα υψηλά τμήματα των αγορών.



Για παράδειγμα, στο πάνελ εκδήλωση που συνδιοργανώθηκε με την BoF πέρυσι, γνώρισα τη [σχεδιάστρια μόδας] Bianca Saunders και μιλήσαμε για τη δυνατότητα ανάπτυξης της πρώτης της συλλογής υποδημάτων. Καλέσαμε την Bianca να ταξιδέψει στο Πόρτο, να γνωρίσει τις εγκαταστάσεις μας, να συναντήσει τους εργαζομένους μας, το τεχνολογικό μας κέντρο και ούτω καθεξής. Πριν από έναν μήνα, η Bianca παρουσίασε για πρώτη φορά τη συνεργασία μας — μια συλλογή από έξι ξεχωριστά στυλ, από loafers μέχρι mid-boots και high bridge trainers κατά τη διάρκεια της Ανδρικής Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού τον Ιούνιο του 2024.



Η δημιουργία συνεργασιών με παγκοσμίου φήμης σχεδιαστές είναι μια απίστευτη ευκαιρία. Πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε σπουδαία πράγματα στο εγγύς μέλλον, έτσι οι πόρτες μας είναι πάντα ανοιχτές.