Την προηγούμενη εβδομάδα συμμετείχα στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης το οποίο επικεντρώθηκε στους τρόπους προσέλκυσης γυναικείων ταλέντων στις θετικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, τις τέχνες και τα μαθηματικά (STEAM) και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων.
Οφείλουμε να εξαλείψουμε τα στερεότυπα και το χάσμα των φύλων, δημιουργώντας βιώσιμες και συμπεριληπτικές κοινωνίες και οικονομίες. Απαιτούνται συνέργειες μεταξύ των κρατών – μελών της ΕΕ και στοχευμένα προγράμματα σε συνεργασία με κορυφαίες επιχειρήσεις στον χώρο της τεχνολογίας και με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που επικεντρώνονται στην ισότητα των φύλων και στην ανάδειξη του ρόλου της τεχνολογίας. Στο Υπουργείο δρομολογούμε αντίστοιχες παρεμβάσεις στα προγράμματα σπουδών σε ολόκληρη την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και εκστρατείες ενημέρωσης από ψηφιακές πλατφόρμες σχετικά με τα επιτεύγματα των γυναικών στις θετικές επιστήμες. Όσον αφορά την καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων και την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης, προχωρούμε άμεσα στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών και τη χρήση εφαρμογών τόσο στο ΥΠΑΙΘΑ, όσο στα πανεπιστήμια και σε όλες τις δομές εκπαίδευσης. Δρομολογούμε, επίσης, αλλαγές στα προγράμματα σπουδών της πληροφορικής και προχωρούμε στην υλοποίηση προγραμμάτων εμπλουτισμού ψηφιακών δεξιοτήτων σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας. Τέλος, ενσωματώνουμε οριζόντια τη χρήση εργαλείων τεχνολογίας στις μεθόδους διδασκαλίας και αλλάζουμε τα προγράμματα σπουδών με στόχο τον εμπλουτισμό τους με ψηφιακό περιεχόμενο ώστε η διδασκαλία να καταστεί ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική.
Επισκεπτόμενος την Κωνσταντινούπολη, είχα την τιμή της κατ’ ιδίαν συνεργασίας με την ΑΘΠ Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Κατά τη συνάντησή μου με Διευθυντές ομογενειακών σχολείων και εκπροσώπους εκπαιδευτικών φορέων συζητήσαμε για λύσεις που θα μπορούσαν να δοθούν με την αρωγή του ΥΠΑΙΘΑ για τη στήριξη της εκπαίδευσης στα σχολεία της ομογένειας στην Τουρκία. Κυριάκος Πιερρακάκης |