Σελίδες

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

https://www.dikastiko.gr:η καλή Νομική Ιστοσελίδα..σας δίνει σπουδαία πληροφόρηση

https://www.dikastiko.gr/eidhsh/dikastiki-apofasi-pilotos-gia-tin-eythyni-tis-attikis-odoy-gia-ton-polyoro-egklovismo-politon-ti-eiche-apofanthei-i-dikaiosyni-se-analogi-periptosi-toy-2011/


Δικαστική απόφαση – πιλότος για την ευθύνη της Αττικής Οδού για τον πολύωρο εγκλωβισμό πολιτών – Τι είχε αποφανθεί η Δικαιοσύνη σε ανάλογη περίπτωση του 2011
Το dikastiko.gr αποκαλύπτει τη δικαστική απόφαση πάνω στην οποία μπορούν ως νομολογία να πατήσουν οι διεκδικήσεις αποζημίωσης των πολιτών που βρέθηκαν στο έλεος της κακοκαιρίας , εγκλωβισμένοι και αβοήθητοι στην Αττική οδό."...Το ιστορικό του εγκλωβισμού....

Σύμφωνα με όσα κατέθεσε ένας από τους εγκλωβισμένους «εκτίθεται ότι στις 7-3-2011, Καθαρά Δευτέρα και περί ώρα 19:00 οι ενάγοντες επιβαίνοντος στο υπ’ αριθμ. …. ΙΧΕ αυτοκίνητό τους και διασχίζοντας την Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας με κατεύθυνση προς την Αθήνα, στο ύψος του 39ου χιλιομέτρου της παραπάνω οδού, όπου άρχισε ελαφριά χιονόπτωση, ακινητοποίηθηκαν όπως και εκατοντάδες αυτοκίνητα και παρέμειναν εκεί εγκλωβισμένοι στο αυτοκίνητό τους για πέντε ώρες. Ότι αποκλειστικά υπαίτια του παραπάνω εγκλωβισμού τους και της μεγάλης ταλαιπωρίας τους είναι η εναγομένη, ή οποία έχει την εκμετάλλευση, διαχείριση, λειτουργία και ασφαλή κυκλοφορία του παραπάνω αυτοκινητοδρόμου, διότι δεν αξιοποίησε εγκαίρως την υλικοτεχνική της υποδομή, ούτε έλαβε τα απαραίτητα μέτρα (ρίψη άλατος – εκχιονιστικά μηχανήματα – γερανοφόρα οχήματα απεγκλωβισμού αυτοκινήτων) για να αποτραπεί ο αποκλεισμός του αυτοκινητόδρομου αν και γνώριζε την επέλευση της κακοκαιρίας και τα οχήματα των εκδρομέων που επέστρεφαν στην Αθήνα. Ότι ο πεντάωρος βασανιστικός εγκλωβισμός τους, χωρίς τη στοιχειώδη ενημέρωση σχετικά με το χρόνο του αποκλεισμού τους, τους δημιούργησε ψυχική αναστάτωση, άγχος, ανασφάλεια, στενοχώρια και φόβο».


eurokinissi
Οι ισχυρισμοί της εταιρείας

Από την πλευρά της, η εταιρεία που είχε τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου υποστήριξε πως βάσει της σύμβασης παραχώρησης που συνήψε με το Ελληνικό Δημόσιο «η ίδια είναι υπεύθυνη μόνο για τη συντήρηση και τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και όχι για την αστυνόμευσή του και τον απεγκλωβισμό οδηγών και χρηστών αυτού και επομένως οι ενάγοντες θα έπρεπε να στραφούν κατά του Ελληνικού Δημοσίου για τον αποκλεισμό της οδού και όχι εναντίον της».

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ομαλή λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου, τόσο προ της εξελίξεως του ένδικου συμβάντος όσο και κατά τη διάρκειά του, στο πλαίσιο συγκεκριμένου επιχειρησιακού σχεδίου δράσης αποχιονισμού που είχε εκπονηθεί από την ίδια, πλην όμως το έργο του αποχιονισμού δυσχέρανε το γεγονός ότι η Τροχαία δεν εφάρμοσε την απόφασή της περί απαγόρευσης μετακινήσεως των βαρέων – ευμεγεθών οχημάτων, ότι υπήρξε ελλιπής αστυνόμευση της κυκλοφορίας των οχημάτων στο σύνολο του αυτοκινητοδρόμου από τις υπηρεσίες της Τροχαίας, ότι παρατηρήθηκε μαζική επιστροφή των εκδρομέων στην Αθήνα από την έξοδό τους την Καθαρά Δευτέρα, σε συνδυασμό με την επιδείνωση των καιρικών συνθηκών και τη στάθμευση πολλών αυτοκινήτων σε όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας προς την Αθήνα για να εγκαταστήσουν οι οδηγού τους αντιολισθητικές αλυσίδες, η χρήση των οποίων όμως δεν ήταν απαραίτητη»...."