|
Πάνος Σκουρολιάκος
Βουλευτής Ανατολικής Αττικής
Τομεάρχης Πολιτισμού Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ
|
|
|
|
|
Από την συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με νέους και παλιούς φίλους που συστρατεύονται στον ΣΥΡΙΖΑ (Ξενοδοχείο Caravel, 9 Δεκεμβρίου 2019)
|
|
|
|
|
|
Δήλωση του Πάνου Σκουρολιάκου, για την "δυσκολία" του υφ. Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλου να δεχθεί τους Δημάρχους Λαυρεωτικής και Σαρωνικού
Είναι απαράδεκτο να βρίσκουν τόσο μεγάλη «αντίσταση» οι Δήμαρχοι Λαυρεωτικής, Δημήτρης Λουκάς, και Σαρωνικού, Πέτρος Φιλίππου, για να γίνουν δεκτοί από τον Υφυπουργό Οικονομικών, Απόστολο Βεσυρόπουλο. Οι πολίτες των συγκεκριμένων Δήμων αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα από τις ενστάσεις του Ελληνικού Δημοσίου στο Κτηματολόγιο αλλά ο υπουργός κωφεύει.
Σήμερα προσπαθήσαμε ως αντιπροσωπεία και εκ του σύνεγγυς αλλά ήρθαμε αντιμέτωποι με απαξίωση. Προφανώς ενοχλούμε ή χαλάμε την εικόνα της ωραίας χριστουγεννιάτικης ατμόσφαιρας των κυβερνητικών παροχών.
Αναμένουμε την Τετάρτη, να δούμε εάν τελικά ο υπουργός θα θελήσει ν’ ακούσει τους πολίτες.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Στη Βουλή φέρνουν 24 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τα προβλήματα υποστελέχωσης και οργάνωσης των σχολείων του εξωτερικού
Τα σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης των ελληνικών σχολείων στο εξωτερικό φέρνουν στη Βουλή 24 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ανάμεσά τους και ο Πάνος Σκουρολιάκος, με ερώτηση που κατέθεσαν προς το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Πιο συγκεκριμένα, οι βουλευτές αναφέρουν πως η ελληνόγλωσση εκπαίδευση της Διασποράς αποτέλεσε πολιτική προτεραιότητα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία -μεταξύ άλλων- αύξησε τη χρηματοδότηση, μερίμνησε για την επιμήκυνση της καταβολής του επιμισθίου των αποσπασμένων εκπαιδευτικών (3+1 χρόνια), αντιμετώπισε έγκαιρα τα διαχρονικά προβλήματα στελέχωσης και ίδρυσε νέα σχολεία.
Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές, η δέσμη των συγκεκριμένων μέτρων είχε ως αποτέλεσμα την επαναφορά της κανονικότητας στο σχολεία του εξωτερικού, αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών, συνέβαλλε στην εκ νέου εγκαθίδρυση και ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης της Πολιτείας με τις ελληνικές κοινότητες και τους φορείς του εξωτερικού.
Ωστόσο, όπως τονίζεται στην ερώτηση, το νέο σχολικό έτος δεν έχει ξεκινήσει ομαλά για τα σχολεία στο εξωτερικό, τα οποία αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν συγκεκριμένα παραδείγματα όπως το Γυμνάσιο και Λύκειο Νυρεμβέργης και το Λύκειο Στουτγάρδης, όπου οι μαθητές δε διδάσκονται μαθήματα που θα εξεταστούν στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Επιπρόσθετα, σημαντικά προβλήματα καταγράφονται με τη μη-καταβολή του επιμισθίου (επίδομα εξωτερικού) εδώ και τρεις μήνες. Σημειώνεται πως το επιμίσθιο χορηγείται στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο εξωτερικό ώστε να καλύψουν πάγια μηνιαία έξοδα διαβίωσης και η καθυστέρηση της καταβολής του είναι αδικαιολόγητη.
Τέλος, οι βουλευτές θέτουν ζητήματα που αφορούν στον προϋπολογισμό του 2020 για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, τη μισθολογική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών στα επίπεδα προ κρίσης, ενώ υπογραμμίζουν πως υπήρξε αδιαφάνεια στη διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ερώτηση για το γεφύρι στο Γομάτι
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Κυριακή Μάλαμα και Πάνος Σκουρολιάκος σε σχετική ερώτηση προς την υπουργό Πολιτισμού ερωτούν εάν προτίθεται να εξαντλήσει κάθε διαθέσιμη δυνατότητα χρηματοδότησης ώστε να προχωρήσει άμεσα η αναστήλωση του πέτρινου γεφυριού στο Γομάτι Χαλκιδικής, που κινδυνεύει να καταρρεύσει μετά τις τελευταίες βροχές.
Το παραδοσιακό πέτρινο γεφύρι κατασκευάστηκε πριν από 850 χρόνια σε περιοχή με παλαιούς σωζόμενους νερόμυλους και εντός ενός παραδοσιακού μονοπατιού μοναδικού φυσικού κάλλους.
|
|
|
|
Δουλεύοντας ψιλό γαζί τους απόδημους Στήλη ΠΟΛΥ- Πολιτισμικά του Πάνου Σκουρολιάκου στην «Αυγή» του Σαββάτου
Οι ομογενείς μας είναι Έλληνες καλής πρόθεσης. Με το βάσανο της μετανάστευσης περνούν όλη τη ζωή τους. Με τον νόστο έντονο στις ψυχές και τις σκέψεις τους.
Αποκούμπι τους ο πολιτισμός μας. Αυτός τους κρατά. Η γλώσσα, την οποία πασκίζουν να διατηρήσουν και εκεί όπου υπάρχουν σχολεία ελληνικά, αλλά και σε πιο δύσκολες περιοχές, όπου αναλαμβάνει κάποιος απλώς εγγράμματος σε ένα δωμάτιο ή στο εσωτερικό ενός ναού να φέρει σε επαφή τα παιδιά της ομογένειας με τη λαλιά και τη γραφή της γλώσσας μας.
Το υλικό πλούσιο. Η αρχαία ελληνική γραμματεία, οι νεότεροι ποιητές και οι συγγραφείς μας, αλλά και τα παραμύθια του λαού, οι μύθοι των αρχαίων, τα τραγούδια και οι χοροί, η υπερηφάνεια για την ελληνική καταγωγή.
|
|
|
|
|
|
|
|